728 x 90

اخبار اعتراضى,

تجمع اعتراضی در تهران، زاهدان، اصفهان، آزاد شهر، ابهر و پلدختر

-

 -
-
اقشار مختلف میهنمان در شهرهای تهران، زاهدان، اصفهان، آزادشهر، ابهر و پلدختر تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواهان مطالبات خود شدند.

در تهران صبح روز دوشنبه 14 تیر جمعی از دانشجویان و داوطلبان رشته‌های علوم پایه در اعتراض به تصمیمات اخیر سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت رژیم تجمع کردند. دانشجویان تجمع کننده مخالفت خود را به نامه اخیر نظام پزشکی رژیم، خطاب به سازمان سنجش اعلام کردند. آنها گفتند بر اساس این نامه دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد از وزارت علوم گرفته باشند و یا داوطلب و فارغ‌التحصیل رشته‌های علوم پایه باشند نمی‌توانند شماره نظام پزشکی دریافت کنند. دانشجویان این اقدام را مصوبه ظالمانه وزارت بهداشت رژیم نامید.

در تهران همچنین بیش از ۲۰۰ تن از شاغلین و بازنشستگان تحت پوشش صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز ظهر روز دوشنبه 14 تیر در اعتراض به تخلفات قانونی این صندوق در مقابل ساختمان مدیریت صنعتی در شهرک والفجر تهران تجمع کردند. تجمع‌کنندگان گفتند ما خواستار اجرا شدن مقررات تأمین اجتماعی در مورد خود و دیگر کارگرانی هستیم که بر خلاف قوانین مصوب از بدو استخدام ناخواسته به عضویت صندوق حمایت و بازنشستگی درآمده‌اند. تجمع‌کنندگان می‌گویند از نظر ما این صندوق غیرقانونی است و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی وزارت کار از‌ همان زمان نباید اجازه این انتقال را می‌دادند. به گفته معترضان، مقرارت بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای بیمه شدگان این صندوق به درستی اجرا نمی‌شود و مستمری آنها بسیار کمتر از همترازان آن‌ها در تأمین اجتماعی است. معترضان افزودند: ما تا دستیابی به مطالباتمان به اعتراض ادامه می‌دهیم.

در زاهدان نیز جمعی از کارکنان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه 14 تیر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده خود دست به‌تجمع زدند. تجمع‌کنندگان که در مقابل خانه امام جمعه رژیم در زاهدان تجمع کرده بودند گفتند چند ماه است به آنها حقوق و مزایا پرداخت نشده است.
 


در اصفهان جمعی از مالباختگان مؤسسه غارتگر ثامن‌الحجج روز یکشنبه 13 تیر تجمع اعتراضی برپا کرده و خواهان اموال به غارت رفته خود شدند. آنها گفتند دست به تجمع زده‌اند تا صدایشان به گوش کارگزاران رژیم برسد، بلکه هر چه سریعتر مطالباتشان پرداخت شود.

در آزادشهر در استان گلستان کارگران فضای سبز شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن 3 ماه حقوق عقب‌افتاده خود، صبح روز یکشنبه 13 تیر در مقابل شهرداری رژیم در آزادشهر تجمع کردند. تجمع‌کنندگان گفتند: حدود ۱۲۰ نفر هستیم که در سطح شهر به جمع‌آوری زباله و رسیدگی به فضای سبز مشغولیم، اما در نتیجه بی‌توجهی مدیران این شرکت سه ماه حقوق به ما پرداخت نشده است».
 


در ابهر، مردم روستای میموندره، در اعتراض به فعالیت معدن باریت در این منطقه و تخریب200 هکتار از باغهای روستا، دست به تجمع زدند و خواستار تعطیلی این معدن شدند. تجمع‌کنندگان گفتند این معدن در ۵ متری تأسیسات لوله کشی آب کشاورزی و در فاصله ۱۰ متری باغها قرار دارد.
 


و در پلدختر صبح روز دوشنبه 14 تیر مردم روستای سراب حمام در اعتراض به یک کوچه بن‌بست در مقابل دفتر امام جمعه رژیم و فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند. تجمع‌کنندگان گفتند: چند سالی که به‌دلیل بن‌بست بودن کوچه‌ای راه ارتباطی50 خانوار روستای سراب حمام مسدود شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3991be76-05dc-4dd8-81d3-f047ca0fedb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات