728 x 90

بحران اقتصادى ايران,اخبار حوادث,

قربانی بعدی در نشست زمین در تهران کیست؟

-

حادثه شهران
حادثه شهران
در پی نشستهای متعدد زمین در تهران طی ماههای اخیر، رئیس سازمان زمین‌شناسی رژیم در این رابطه هشدار داده است.

ساعت چهارونیم بامداد روز 28خرداد 95 اهالی غرب تهران شاهد حادثه‌یی بزرگ بودند که انفجار خط لوله گاز بود.

اگر این حادثه تلخ در ساعتهای روز رخ می‌داد قطعاً تلفات و خسارات گسترده‌تری بر جای می‌گذاشت.

شرکت گاز استان تهران معتقد است دلیل بروز نشست زمین، حفاری خط 6 مترو بوده و مدیرعامل شرکت متروی تهران و شهردار رژیم در تهران معتقدند که این حادثه ربطی به حفاری مترو نداشته است.

زیربناهای شهر تهران طی ماههای اخیر در اثر نشست زمین با خطر جدی مواجه است.

لازم به یادآوری است که در دی ماه سال 94 وزیر نیروی رژیم گفته بود: ”دشت تهران هر سال به‌طور متوسط 36 سانتیمتر نشست می‌کند“.

ادامه نشست مستمر به‌طور متوسط در طول سال 36 سانتی‌متر، تمامی تأسیسات زیرساختی کلان‌شهر تهران را با خطر تخریب مواجه می‌کند. خطری بالقوه که گاه و بی‌گاه آثار آن را در ریزش سطح یک خیابان پایتخت یا تخریب یک ساختمان در حاشیه شهر می‌بینیم.

بر خلاف صحبتهای معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی رژیم که گفته بود ”تنها در جنوب غربی تهران نشست زمین داریم و این نشست زمین نیز مربوط به 20سال اخیر است و موضوع تازه‌یی نیست“علاوه بر نشست زمین در منطقه شهران در روزهای پایانی خرداد، در ابتدای خرداد سال جاری نیز شاهد نشست زمین در خیابان مولوی بودیم. همچنین در سال گذشته نشستهای زمین در شهرک غرب، خیابان ولیعصر و خیابان خمینی تهران که هیچ کدام در جنوب غربی پایتخت نیستند رخ داده است.

از سوی دیگر وزیر نیروی کابینه روحانی سال گذشته گفته بود ”این مسأله اگر چاره‌جویی نشود منجر به تخریب تمام شبکه‌های آب، گاز، برق، ساختمانها، مترو، راه‌آهن و پل‌ها می‌شود“.

اما این هشدار وی از سوی دیگر کارگزاران رژیم جدی گرفته نشده و به‌دنبال همین عدم توجه همگانی به این خطر بالقوه، هر از چندگاهی شاهد نشست زمین در منطقه‌یی از پایتخت هستیم. باید دید منطقه بعدی که قربانی نشست زمین می‌شود کدام بخش شهر است؟

محمدتقی کره‌ای، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی رژیم نیز به شیوه ساخت و سازها در پایتخت انتقاد کرد و گفت که تهران رکوردار نشست زمین در کشور است.

وی ضمن اشاره به این‌که نرخ نشست زمین در جنوب تهران به یک میلی متر در روز رسیده است اضافه کرد: ”این نرخ در ایران در حالی ثبت شده که بالاترین نرخ در مکزیکو سیتی سالانه 32 سانت بوده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4060403-a507-4a38-ac42-43956fec6c2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات