728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار خليج فارس,اخبار يمن,

گزارش نماینده ویژه ملل‌متحد در یمن به شورای امنیت

-

اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد
اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد
گزارشگر العربیه در کویت خبر داد اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه اول تیرماه95 گزارش مفصلی از مذاکرات 60روزه خود را به شورای امنیت ارائه خواهد داد.

وی قبل از تکمیل گزارش خود روز دوشنبه با هیأت دولت یمن و همچنین نمایندگان شبه‌نظامیان حوثی به‌طور جدا گانه‌ تشکیل جلسه داد تا بر اساس آن آخرین نتایج گفتگوها را در گزارش خود ارائه دهد.

طبق این گزارش، در این نشست که دو ساعت به طول انجامید اسماعیل ولد شیخ درباره نقش کمیته‌های نظامی و امنیتی و عملکرد شبه‌نظامیان حوثی با نهادهای توافقی جدیدالتأسیس بحث و گفتگو کرد.

حوثی‌ها با تشکیل این کمیته‌ها که قرار است بر عقب‌نشینی شبه‌نظامیان از شهرها نظارت کنند، موافقت کرده‌ و متعهد شدند پس از عقب‌نشینی تسلیحات سنگین خود را تحویل نهادهای رسمی دولت مانند ارتش دهند.

اسماعیل ولد شیخ در این جلسه همچنین طرح پیشنهادی هیأت دولت را به نمایندگان حوثی‌ها ارائه داد.

هیئت حوثی‌ها بر پایبندی خود به تشکیل یک دولت جدید با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی یمن تأکید کرد و پیشنهادات خود را برای دوره انتقالی و تشکیل دولت جدید به نماینده سازمان ملل‌متحد ارائه داد.

تا کنون کارشکنی شبه‌نظامیان حوثی و تن ندادن آنها به قطعنامه‌های شورای امنیت باعث طولانی شدن مذاکرات شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d96f7758-23f9-4b1c-a3b5-862994748451"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات