728 x 90

اخبار امريكا,

نیویورک تایمز: ورود دومین ناو هواپیمابر آمریکا به دریای مدیترانه

-

ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس دوایت دی. آیزنهاور
ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس دوایت دی. آیزنهاور
نیویورک تایمز 24 خرداد 95 خبر داد: در شرایطی که مقامهای آمریکایی، نسبت به گسترش فعالیتهای دریایی روسیه، زنگهای خطر را به صدا در می‌آورند، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس دوایت دی. آیزنهاور، اواخر روز دوشنبه وارد دریای مدیترانه شد.

آیزنهاور، که معروف به ”IKE “، است، جایگزین گروه ناو ضربت یواس‌اس هری اس. ترومن خواهد شد که در این ماه پس از مأموریت 8 ماهه به آمریکا باز خواهد گشت.

ناو آیزنهاور که همچنین یک گروه رزمناو و ناوشکن و هواپیماهای جنگی را هدایت می‌کند، بر طبق برنامه تعیین شده جهت شرکت در حملات هوایی آمریکا علیه اهداف داعش در عراق و سوریه به حضور در دریا ادامه خواهد داد. جزئیات دقیق استقرار آن منتشر نشده است.

جتهای جنگنده مستقر در ترومن، از تاریخ 3 ژوئن، علیه داعش اقدام به حملات هوایی کرده‌اند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، استقرار ناو آیزنهاور بخشی از جابه‌جایی نیروهای آمریکایی جهت پشتیبانی از عملیات حفاظت فعالیتهای دریایی در سراسر جهان است. گروه ضربت آن شامل دو رزمناو موشک‌انداز، 4 ناوشکن دارای موشکهای هدایت شونده و 9 اسکادران هوایی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cae89f99-12dc-42fb-b3bd-02822b6cdca5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات