728 x 90

اخبار اعتراضى,

۴حرکت اعتراضی در تهران

-

تجمع اعتراضی رفتگران شهرداری تهران - آرشیو
تجمع اعتراضی رفتگران شهرداری تهران - آرشیو

تجمع سپرده‌گذاران مؤسسه موسوم به ثامن الحجج در تهران

روز سه‌شنبه 18خرداد سپرده‌گذاران مؤسسه چپاولگر ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی در اعتراض به بی‌توجهی مقامات حکومتی دست به تجمع و اعتراض زدند.

تجمع رفتگران و کارکنان شهرداری در بازار, مقابل ساختمان شهرداری

صبح روز چهارشنبه 19خرداد 1395ساعت 9، رفتگران شاغل در منطقه 12 و محدوده بازار تهران و همچنین برخی دیگر از کارکنان شهرداری از جمله باغبانان و تعمیرات شهری، در اعتراض به ماهها پرداخت نشدن حقوقشان، مقابل ساختمان شهرداری در محدوده بازار، تجمع کردند.

آنان از ساعت ۷:۳۰ صبح در نزدیکی چهارراه گلوبندک تجمع کرده و پس از جمع شدن و افزایش تعدادشان، به سمت ساختمان شهرداری منطقه 12 (ناحیه 3 بازار) حرکت کردند و مقابل شهرداری دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان رسیدگی به وضع معیشت خود شدند.
حقوق کارگران به جان آمده از سه تا 5ماه پرداخت نشده است. رفتگرها و باغبانها 3ماه حقوق طلب دارند و سایرین 5ماه حقوقشان پرداخت نشده است.

تجمع اهالی خیابان 17 شهریور تهران مقابل ساختمان شورای شهر

صبح روز چهارشنبه 19خرداد 1395 جمعی از اهالی خیابان 17 شهریور تهران با هماهنگی قبلی در مقابل ساختمان شورای قلابی شهر تهران تجمع کردند. جمعیت معترض خواهان رسیدگی به مشکل پیاده راه سازی خیابان 17شهریور بودند که هزینه‌های آن به‌صورت عوارض دریافت شد اما نه تنها ساخته نشد، بلکه مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است. بنا‌ به گفته‌های یکی از کسبه این خیابان، هزینه‌هایی برای کسبه و اهالی 17 شهریور به‌منظور پیاده راه سازی این خیابان تعیین شد، اما در مقابل نه تنها این خیابان سنگ فرش نشد، بلکه چندین مورد قهوه‌خانه در آن دایر و حالا معدن دستفروش‌ها شده است.
در ساعت 11 صبح ایادی رژیم در شهرداری تهران در وحشت از گسترش این تجمع با گسیل مزدوران امنیتی، و با وعده وعید به این تجمع پایان دادند.

اعتصاب کارگران کارخانه تولید مواد شوینده در تهران

از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 19خرداد 1395 کارگران کارخانه مواد شوینده 'پاکسان' واقع در کیلومتر 8 جاده قدیم کرج، در اعتراض به وضعیت نا به‌سامان معیشتی کارگران قراردادی این کارخانه، دست از کار کشیده و اعلام اعتصاب کردند. کارگران 3ماه حقوقشان پرداخت نشده است که دو ماه آن مربوط به سال 94است و کارفرما هم مشخص نکرده چه موقع می‌خواهد مطالبات آنها را بپردازد. کارگران این کارخانه نسبت به قراردادهای کاری و وضعیت بیمه‌های درمانی و بازنشستگی خود اعتراض داشتند.
کارگران در برابر وعدهٴ رسیدگی سریع کارفرما که وحشت داشت اعتصاب به شیفت بعداز ظهر هم بکشد به‌کار بازگشتند و تأکید کردند اگر وعده‌ها محقق نشود مجدداً دست به اعتصاب خواهند زد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5cf44fd3-3c82-45b8-b440-fac28b0b4c70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات