728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,زندانیان سیاسی,

انجمن بین‌المللی قلم از وضعیت زندانی سیاسی کرد محمد صدیق کبودوند ابراز نگرانی کرد

-

نگرانی انجمن بین‌المللی قلم از وضعیت زندانی سیاسی کرد محمد صدیق کبودوند
نگرانی انجمن بین‌المللی قلم از وضعیت زندانی سیاسی کرد محمد صدیق کبودوند
انجمن بین‌المللی قلم روز سه‌شنبه 18خرداد95 با صدور بیانیه‌یی از وضعیت سلامت زندانی سیاسی محمد صدیق کبودوند ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار رسیدگی فوری پزشکی به وی شد. زندانی سیاسی کرد محمد صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و مدافع حقوق‌بشر از ۱۹ اردیبهشت در آستانه گذراندن دهمین سال حبس خود اعتصاب‌غذا کرده و تا کنون دو بار به بیمارستان منتقل شده است.

انجمن بین‌المللی قلم تأکید کرد محمد صدیق کبودوند از بیماریهای مختلفی از جمله بیماری قلبی و بیماریهای کلیوی و پروستات رنج می‌برد و با اعتصاب غذا، وضعیت جسمی او بدتر شده است. انجمن بین‌المللی قلم اعلام کرد محمد صدیق کبودوند عضو افتخاری انجمن قلم اتریش، انجمن قلم سوئد، انجمن قلم کاتالا و انجمن قلم سیدنی و همچنین روزنامه‌نگار سال بریتانیا در سال ۲۰۰۹و برنده جایزه هلمت همت در سال ۲۰۰۸ است.

محمدصدیق کبودوند از تیرماه سال ۱۳۸۶ در زندان است و تنها یک بار و آن هم برای عیادت از فرزند مبتلا به سرطانش، پس از اعتصاب‌غذا اجازه مرخصی گرفت. وی با اتهاماتی مانند "اقدام علیه امنیت ملی" و "تبلیغ علیه نظام" به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f20c80b3-4b46-4bc6-b609-c786f5e9c3f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات