728 x 90

بيكارى,بحران اقتصادى ايران,

بیش از ۷۰درصد فارغ‌التحصیلان معماری بیکارند

-

بیکاری در ایران
بیکاری در ایران
به اعتراف رئیس کانون صنفی معماران بیش از ۷۰درصد فارغ‌التحصیلان معماری کشور بیکارند. محمدرضا نوروزیان که با خبرگزاری اطلاعات آخوندی موسوم به مهر مصاحبه می‌کرد گفت: «دچار رخوت بی‌زمانی شده‌ایم و صنف معماری دیگر کارکرد خود را از دست داده و اگر تا سال گذشته ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان معماری بیکار بودند، اکنون این رقم به بیش از ۷۰ درصد رسیده است» .

وی افزود: «معماری ما دچار گردابی با قدرت تخریب بسیار سریع شده است و با این روند، نگران یک برهوت بی‌هویت شهری در آینده‌یی نه چندان دور هستیم زیرا این خطر برای شهرهای تاریخی چون قزوین دوچندان است و با سکوت جامعه معماری و شهرسازی و هدف گذاری غلط مسئولان شهری موجب شده همه ما در این راه خطا سهیم باشیم».

وی اضافه کرد: «رشته معماری که در سال ۱۳۷۵ در کل ایران در دانشگاههای سراسری و آزاد ۱۰۰۰ نفر جذب می‌کرد، در سال گذشته فقط در استان قزوین بیش از ۲۰ هزار نفر جذب کرد و اگر از همین امسال ورودی رشته معماری را در دانشگاهها متوقف کنند تا ۲۰ سال دیگر هم کشور نیاز به مهندس معمار نخواهد داشت لذا از وزارت علوم انتظار داریم سوت پایان این مسابقه دانشجو پذیری را به صدا درآورد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20b0f4e0-3f09-4681-aabe-6a02f486f549"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات