728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

سوز و گداز خبرگزاری پاسداران از احتمال تشدید تحریمها توسط آمریکا

-

«کلی آیوت» سناتور جمهوریخواه آمریکا
«کلی آیوت» سناتور جمهوریخواه آمریکا
خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز پنجشنبه 6خرداد نسبت به افزایش تحریمها توسط سناتورهای آمریکایی سوز و گداز کرد و نوشت: «کلی آیوت، سناتور جمهوریخواه آمریکا پیشنهاد کرده است، طرح توسعه تحریم‌های موشکی علیه ایران - که از حمایت 18 سناتور دیگر هم برخوردار است - به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه شود» .

این خبرگزاری با نگرانی از تمدید تحریمها افزود: «کلی آیوت، علاوه بر طرح تحریم موشکی، طرح دیگری هم برای اضافه شدن به لایحه بودجه دفاعی دارد که خواستار تمدید قانون تحریم ایران تا سال 2031 است» ..

خبرگزاری سپاه با ابراز وحشت از تصویب این لایحه نوشت: «قانون تحریم ایران مصوب سال 1996 است و زیربنای بسیاری از تحریم‌های وضع شده علیه ایران به بهانه‌های مختلف را تشکیل می‌دهد. این قانون در سال 2016 منقضی می‌شود. نمایندگان کنگره آمریکا در ماه‌های گذشته بارها گفته‌اند قصد دارند این قانون را برای 10سال دیگر تمدید کنند، مجلس نمایندگان آمریکا نیز در هفته گذشته با 277 رأی موافق در برابر 147 رأی مخالف پیش‌نویس اخیر ”قانون اختیارات دفاعی ملی“ که حاوی چند ماده الحاقی ضدایران بود را به تصویب رساند. این طرح اکنون، در مجلس سنا در دست بررسی است و در صورت تصویب با امضای باراک اوباما، به قانون تبدیل خواهد شد» .

بیشتر بخوانید:
«کلی آیوت»، سناتور جمهوریخواه آمریکا پیشنهاد کرده طرح توسعه تحریم‌های موشکی علیه رژیم ایران که از حمایت 18 سناتور دیگر هم برخوردار است، به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه شود.
«قانون اختیارات دفاع ملی» یا لایحه بودجه دفاعی آمریکا لایحه‌یی لازم‌التصویب است که به تعیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع آمریکا می‌پردازد.
برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت رژیم آخوندی طی هفته‌های اخیر اقدام به اجرای آزمایشات موشکی مختلفی کرده است. این آزمایشها توسط شماری از کشورها از جمله آمریکا محکوم شد.

پیشتر رابرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا در مراسم افتتاح سپر دفاع موشکی در رومانی گفت: این سیستم به هیچ‌وجه در مقابل روسیه ایجاد نشده بلکه برای مقابله با خطر موشکی از جانب خاورمیانه و به‌طور خاص رژیم ایران طراحی و نصب شده است.
رژیم ایران اخیراً اعلام کرد موشکهای بالستیک با برد 2هزار کیلومتر را آزمایش کرده است. آمریکا می‌گوید این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5a89049-5839-4969-9858-01c657beac4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات