728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,

سخنان خانم مریم رجوی در دیدار با حامیان فرانسوی مقاومت ایران به‌مناسبت سال نو میلادی

-

 -
-
20 دی، 1394
دوستان و همسایگان عزیز!
با تبریک و تهنیت به‌مناسبت سال ۲۰۱۶، از جانب مردم و مقاومت ایران برای تمام فرانسویها سالی با خوشبختی و برادری را آرزو می‌کنم. امیدوارم امسال برای فرانسه سال پیشرفت، سعادت و امنیت باشد و برای مردم کشور من، ایران، سال آزادی.
به قول حافظ شاعر بزرگ ایران «فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم». حافظ مثل اکثر شاعران ایران، به‌شدت بر ضدارتجاع مذهبی و افراطی‌گری بود. درست در زمان حمله مغول به ایران، او شعرهایی سرود که ترنم دائمی امید به آزادی و انسانیت است. همین شور و اشتیاق است که در ابتدای سال نو در این جا دیده می‌شود.
حال که جهان ما را افراطی‌گری تحت نام اسلام هدف قرار داده، هم‌چون حافظ یکدیگر را برای یک طرح نو فرا می‌خوانیم. برای جهانی عاری از فاشیسم دینی آخوندهای حاکم بر ایران و بنیادگرایان همجنس آنها هم‌چون داعش. طرحی نو برای جهانی بر پایه بردباری و آزادی.
سال گذشته سال سختی برای خاورمیانه بود؛ به‌خاطر ادامه حمام‌ خون در سوریه و عراق و رنج و آوارگی و سرکوب.
در ایران هم ۲۰۱۵ سال سختی بود سال تشدید سرکوب زنان و پیروان ادیان و مذاهب مختلف. و نزدیک به یک‌هزار اعدام تحت حکومت روحانی که مدعی اعتدال است. او همچنین مجاهدان لیبرتی را موشک‌باران کرد که دهها کشته بر جای گذاشت.

اما در دل همه این تاریکی‌ها، خوشبختانه شعله امید بیشتر از همیشه زبانه کشید.

بر خلاف ملاهای ایران که نتوانستند رضایت خود را از کشتار توسط افراط‌گرایان داعش در پاریس پنهان کنند، ما آن را در امید و در همبستگی زیبا با مقاومت ایران پس از موشک‌باران لیبرتی دیدیم.
این امید را همچنین در داخل ایران هرچه زنده‌تر دیدیم؛ زمانی که معلمان در سراسر کشور به خیابان آمدند و اعتراض کردند. هم‌چنین، در تظاهرات مردم آذربایجان و کردستان و در تجمع خانواده‌های خشمگین زندانیان سیاسی و اعدام شدگان در برابر زندان اوین در تهران. و بالاخره، این شعله را در موج اعتراض فرانسویها به نقض حقوق‌بشر مردم ایران در آستانه سفر آخوند روحانی به پاریس در پایان این ماه، می‌بینیم.
او تلاش می‌کند چهره نفرت‌انگیز رژیم ایران را بپوشاند. فریبکاری او و ملاهای دیگر اهانتی به وجدان مردم دنیاست. از یک طرف ملاها از کشتار ۱۳ نوامبر در فرانسه، ابراز خوشحالی می‌کنند، از طرف دیگر روحانی این حمله را به‌ظاهر محکوم می‌کند. این یک تقسیم نقش است ولی کسی را نمی‌فریبد.
روحانی از اعدامها در ایران دفاع می‌کند. در زمان دولت او بیش از ۲۰۰۰ نفر اعدام شده‌اند. روحانی از دیکتاتوری بشار اسد صریحاً حمایت کرده است. او بیشترین تلاش را برای حمایت از ماشین جنگی سپاه پاسداران می‌کند. دو هفته پیش دستور توسعه سیستم موشکی پاسداران را داد. همه اینها چیز‌هایی است که مطمئناً همه از آن بیزارند.

دوستان عزیز!
در سال ۲۰۱۵، به‌رغم تمامی قساوتها، ملاها و داعش شاهد شکستهایی بودند؛ عقب‌نشینی از برنامه ساخت بمب اتمی یک شکست برای این رژیم است. مقاومت‌ ایران سربلند است که این برنامه را افشا کرد و آخوندها را به بن‌بست کشاند. خوشبختانه به‌دلیل قاطعیت فرانسه در مذاکرات، از امتیاز دادن بیشتر به ایران جلوگیری شد.
شکست دیگر ملاها شکست استراتژی آنها در سوریه است. و تشکیل ائتلاف کشورهای عربی و اسلامی منطقه است که این رژیم را منزوی کرده است. این دستاورد مهمی بود که جهان علیه افراطی‌گری تحت نام اسلام متحد شد. چرا که کانون این افراطی‌گری البته در تهران است.
با این دستاوردها ما سال 2016 را آغاز می‌کنیم. هر قدر که جهان بر سرچشمه بنیادگرایی یعنی رژیم تهران و متحدانش متمرکز شود، جهان به صلح و امنیت بیشتر نزدیک می‌شود. گروه داعش قابل شکست است. اما قدم اول آن شکست دادن دیکتاتوری اسد است که تحت حمایت سپاه پاسداران برای داعش فضای حیاتی ایجاد کرده است.
ما جامعه جهانی و به‌خصوص فرانسه را برای در پیش گرفتن سیاست قاطعی برای اخراج رژیم ایران از سوریه و عراق و لبنان و یمن فرا می‌خوانیم.
جهان تنها در صورتی می‌تواند از شر بنیادگرایی خلاص شود که کانون آن یعنی رژیم آخوندها در ایران سرنگون شود از این رو جهان را فرا می‌خوانیم که مبارزه مردم ایران برای سرنگونی ملاها را محترم بشمارند.
آینده‌یی که ما از آن دفاع می‌کنیم ایرانی با یک جمهوری بردبار است. بر اساس جدایی دین و دولت، لغو اعدام و برابری زن و مرد.

خانمها و آقایان!
ما با هم راه طولانی و سختی را طی کردیم. ابتلای ۱۷ ژوئن را پشت سر گذاشتیم. شیطان‌سازی مقاومت توسط ملاها و لابی‌ها را شکست دادیم. پرونده قضایی علیه مقاومت را که پانزده سال به درازا کشید، پایان دادیم. به لطف این همبستگی ما و شما یک تجربه بسیار مثبت داشتیم. و آن تجربه همزیستی میان صاحبان دو فرهنگ و دو دین است. ملاها و بنیادگراها، کارشان بر اساس دشمنی با پیروان سایر ادیان است. اما در طی این سالیان، ما و شما یک همزیستی و دوستی نمونه را اثبات کردیم. شما دیدید که حضور مقاومان ایرانی در این‌جا دوستی و برادری می‌آورد. و ما دیدیم که فرانسویها دوستان ایرانیان و مسلمانان دموکرات و بردبارند.
ما دست در دست هم قادریم بسیاری کارها بکنیم. کارهایی ضروری برای آزادی و حقوق‌بشر ایران و ضروری برای شکست افراطی‌گری تحت نام اسلام. و برای حفاظت مقاومان لیبرتی. پس امسال این مبارزه را باید چند برابر کنیم.
از همه شما متشکرم و بار دیگر سال نو را به شما تبریک می‌گویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3624f3f-f443-4dbf-aa8e-0faf00c5b331"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات