728 x 90

دخالتهای ایران,روابط ایران پاکستان,

رسانه پاکستانی: ملا اختر منصور رهبر کشته شده طالبان امسال دوبار به ایران سفر کرده بود

-

عکس از گذرنامه ملا اختر  محمد منصور رهبر کشته شده  طالبان
عکس از گذرنامه ملا اختر محمد منصور رهبر کشته شده طالبان
شبکه تلویزیونی دنیا نیوز پاکستان گزارش داد ملا اختر محمد منصور، رهبر طالبان که در حمله آمریکا در ایالت بلوچستان کشته شد، طی ده سال گذشته ۱۸ بار از طریق فرودگاههای پاکستان به کشورهای دیگر از جمله ایران سفر کرده است. وزارت‌خارجه رژیم ایران روز گذشته اطلاعات مربوط به حضور ملا اختر منصور، در ایران را انکار کرد.

شبکه تلویزیونی "دنیا نیوز" پاکستان افزود: اسنادی را در دست دارد که نشان می‌دهند حامل گذرنامه شخصی به‌نام "ولی محمد" که گفته می‌شود ملا اختر محمد منصور، رهبر طالبان بوده در ماههای اخیر دوبار به ایران سفر کرده بود. این گذرنامه بعد از حمله روز شنبه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به ماشین حامل ملا اختر منصور به‌دست آمده و تصویر آن شباهت زیادی با تصویر رهبر طالبان دارد.

به گفته دنیا نیوز، دو سفر اخیر دارنده گذرنامه ولی محمد به ایران در جریان ماههای فوریه و مارس و بعدتر در فاصله ماههای آوریل و مه ۲۰۱۶ انجام شده و طی این سفرها، این شخص به منطقه تفتان در ایران رفته و سپس به پاکستان بازگشته است.

دنیا نیوز، در گزاش خود تصویر یکی از روادیدهای ایران به ولی محمد در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده که با امضای شخصی به‌نام علیرضا محمودی، وابسته یکی از کنسولگریهای ایران در پاکستان امضا شده است.

دنیا نیوز می‌گوید اسناد مربوط به سفرهای رهبر طالبان از سال ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ را در بر می‌گیرد و نشان می‌دهد که حداقل پانزده مورد از سفرهای او از طریق فرودگاه بین‌المللی کراچی و یک مورد آن از طریق فرودگاه کویته انجام شده است.

این رسانه پاکستانی نوشته است این سفرها با شرکتهای مسافربری پاکستان، امارات، گلف، یونایتد ایرلینز و شرکت ایران‌ایر صورت گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34974561-802d-496a-aaa9-9e408c0d2d6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات