728 x 90

یک وطن‌فروشی دیگر؛ اعتراف رژیم ایران به ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران

تایید رسمی ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران
تایید رسمی ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران

بنا بر خبری که در خبرگزاری نیروی قدس سپاه پاسداران ـ تسنیم روز شنبه ۲۷مرداد ۹۷ درج شده است،رژیم آخوندی، به یک وطن‌فروشی دیگر و دادن اجازه به ماهیگیران چینی‌ در عمق آ‌ب‌های ایران اعتراف کرد. محمدعلی حسن‌زاده معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ کشتی‌های چینی قرارداد رسمی اجاره بلندمدت با شیلات ایران برای ماهیگیری در عمق ۲۰۰متری آبهای ایران در دریای عمان دارند.

ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران

ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران

 

 

سیاستهای خائنانه حاکمیت وطن‌فروش آخوندی

دادن اجازه به کشتی‌های چینی برای «جارو کردن کف دریا» در خلیج‌فارس و دریای عمان در زمره سیاستهای خائنانه حاکمیت وطن‌فروش آخوندی است، هم‌چنان که آب و خاک مردم ایران را هم غارت و به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عراق صادر می‌کنند و با دادن امتیازات به کشورهای شمال دریای خزر، حقوق مردم ایران در این دریا را هم می‌فروشند تا بلکه این کشورها در مجامع بین‌المللی از این رژیم منزوی حمایت کنند.

رژیم آخوندی تنها چوب حراج به زمین، دریا و آب ایران نمی‌زند بلکه همین سیاست ضدملی را نیز از طریق خام فروشی منابع ملی سالیان است که پیش می‌برد.

ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران

ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران

 

 

تایید رسمی ماهیگیری چینی‌‌ها در آبهای عمیق ایران در دریای عمان

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی‌های چینی قرارداد رسمی اجاره بلندمدت برای ماهیگیری در عمق ۲۰۰متری آبهای ایران در دریای عمان دارند. چینی‌ها قراردادی در قالب اجاره بلندمدت با شیلات کشور مان دارند، گویا فناوری که این شناورهای چینی دارند در ایران وجود ندارد که بتوانیم ماهی را در عمق ۲۰۰متری صید کنیم.

وی تصریح کرد: چینی‌ها برای ماهیگیری در عمق ۲۰۰متری مجوز و قرارداد رسمی دارند، درباره این‌که خدمه چینی است یا نه باید گفت الآن خدمه سایر شناورهایی که بنادر تردد می‌کنند از همه کشورها هستند.

ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران

ماهیگیری چینی‌ها در آ‌ب‌های عمیق ایران

 

 

محدودیت برای صیادان ایرانی و آزادی عمل برای ماهیگیران چینی

صیادان چینی توسط کشتیهای ماهیگیری برای صید صنعتی، با به جریان انداختن برق با ولتاژ بالا، حجم بالایی از ماهی و سایر آبزیان را صید می‌کنند و حتی به ماهی‌هایی که در شعاع دورتری هم هستند آسیب می‌زنند و آنها را نیز تلف می‌‌کنند.

در این رابطه درد دل یکی از صیادان بندر پارسیان در گفتگو با خبرنگار حکومتی ایسنا در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ چنین است‌:

«چرا کشتیهای چینی باید به آبهای ایران وارد شوند و به صید "ترال کف" که همه چیز را از بین می‌برد بپردازند حال آن که این نوع صید ممنوع است! چرا باید صیادان خارجی با کشتیهای خود به‌راحتی در آبهای ایران صیادی کنند و هیچ‌کس با آنها کاری نداشته باشد، اما به‌محض این‌که یک صیاد ایرانی از مرز آبی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس عبور کند، آن را متوقف کرده و دادگاهی می‌کنند»؟

   یکی دیگر از صیادان هم می‌گوید: «چینی‎ها هر چه صید می‎کنند با خودشان می‎برند و بارها با آنها درگیر شده‌ایم که چرا با صید غیرمجاز کف دریا را هم آسیب می‎زنید اما گوششان بدهکار نیست و زورمان به آنها نمی‎رسد».

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/819d0037-6e87-472f-b587-ce28bd167a37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات