728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

گوشه‌یی از جدال باندهای رژیم بر سر ریاست خبرگان ارتجاع

-

خبرگان ارتجاع
خبرگان ارتجاع
در پی جدالهای طولانی میان باند خامنه‌ای و روحانی – رفسنجانی، روز سه‌شنبه 4مهرماه 95 پس از کشاکشهای مختلف، آخوند جنتی، دبیر شورای نگهبان رژیم موفق شد به‌ریاست خبرگان ارتجاع دسترسی پیدا کند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) با درج این خبر نوشت: «اهمیت مضاعف ریاست آیت‌الله جنتی آنجاست که تیم آیت‌الله هاشمی اساساً اصلی‌ترین برنامه خود در انتخابات اخیر را حذف کامل آیت‌الله جنتی از مجلس خبرگان قرار داده بود».

این خبرگزاری ضمن مجیزگویی از آخوند جنتی ادامه داد: «بخشی از اطرافیان آیت‌الله هاشمی و اصلاح‌طلبان نیز یکی از سیاستهای اصلی خود در این دوره را حذف آیت‌الله جنتی از مجلس خبرگان قرار داده بودند. لیست مورد حمایت هاشمی در انتخابات خبرگان نیز به‌گونه‌یی سازماندهی شده بود که اگر مردم به اسامی مشترک این لیست و لیست جامعه مدرسین رأی می‌دادند، عملاً شانس افرادی نظیر آیات جنتی، مصباح و یزدی به‌عنوان افراد شاخص غیرمشترک، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یافت. برخی از تحلیل‌گران، تدوین چنین لیستی توسط تیم هاشمی را برنامه‌یی سازمان‌دهی شده برای حذف آیات جنتی، یزدی و مصباح توصیف می‌کردند. حتی تیم آیت‌الله هاشمی برای دستیابی به هدف حذف این 3 فقیه، حاضر به گنجاندن برخی منتقدان هاشمی مانند آیت‌الله موحدی کرمانی در لیست خود شده بود».

این رسانه حکومتی با سوزش نسبت به حذف آخوند یزدی و مصباح در خصوص ترفندهای باند رفسنجانی اضافه کرد: «بدین ترتیب، گروه حامیان آیت‌الله هاشمی، آیت‌الله امینی را برای کاندیداتوری مجاب کردند تا در صورت عدم توفیق وی برای جلب آرا، هزینه سیاسی کمتری پرداخت شود. نهایتاً آیت‌الله جنتی با 51 رأی به‌عنوان رئیس دور جدید خبرگان برگزیده شد و آیت‌الله امینی 21 رأی کسب کرد».

کشمکش بر سر ریاست خبرگان ارتجاع یکی از نمودهای شکاف و شقه در رأس حاکمیت رژیم آخوندی است که پس از زهرخواران اتمی به اوج جدیدی رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4011cf3-8339-492a-aa5a-107d4da17c5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات