728 x 90

-

موزه آشمولین در آکسفورد انگلستان

-

موزه آشمولین در آکسفورد انگلستان
موزه آشمولین در آکسفورد انگلستان
موزه آشمولین در آکسفورد انگلستان در یک ساختمان بزرگ واقع شده و دارد بزرگتر هم می‌شود. اخیراً پس از اضافه‌شدن چند گالری به آن، این موزه مانند بسیاری مؤسسات دیگر در جهان با افزایش هزینه برق مواجه شده است.

مدیر موزه می‌گوید که کاهش هزینه یک چالش اصلی برای این مؤسسه می‌باشد. راه‌حل در یک بخش فراموش شده پیدا شد. در بخش کامپیوتر موزه. جاناتان مافت متوجه شد که انرژی زیادی به‌خاطر روشن ماندن کامپیوترهایی که کسی پشت آنها قرار ندارد و استفاده نمی‌شوند، هدر می‌رود. وی می‌گوید کسی به این موضوع فکر نمی‌کند. افراد نسبت به هزینه روشن گذاشتن بیهوده یک کامپیوتر آگاهی ندارند. موزه حدود ۲۰۰کامپیوتر دارد که شامل کامپیوترهای مخصوص بازدیدکنندگان و کامپیوترهای کارکنان می‌باشد. این کامپیوترها سالانه ۲۵هزار دلار برق مصرف می‌کنند. راه‌حل، یک نرم افزار ساده بود که به‌طور خودکار کامپیوترهایی که استفاده نمی‌شوند را در شب خاموش می‌کند. موزه با تکیه به این نرم افزار هزاران دلار در هزینه برق مصرفی صرفه‌جویی کرده است.

اکنون مشتریان دستگاههای کامپیوتری علاوه بر سرعت و قدرت دستگاهها، خواهان کم‌مصرف بودن آنها نیز هستند. این تقاضا تولیدکنندگان را مجبور کرده که دست به ابداعات جدیدی بزنند. یکی از امیدوارکننده‌ترین ابداعات در آزمایشگاه IMEC آی. ام. ایی. سی در بلژیک انجام شده است. دانشمندان این مؤسسه یک تراشه جدید کامپیوتری برای مصارف پزشکی طراحی کرده‌اند که بتواند امواج مغزی را اندازه‌گیری کند. این تراشه می‌تواند اطلاعات سوژه را به یک مرکز امداد پزشکی مخابره کند. ولی نکته جالب این است که این تراشه عملاً با این‌که به‌لحاظ فنی خاموش محسوب می‌شود، کار می‌کند. به این پدیده ”فناوری زیرآستانه“ اطلاق می‌شود و روزی ما را قادر خواهد ساخت که کامپیوترهای خود را بدون مصرف هرگونه برق به‌کار بگیریم. متخصص این مؤسسه می‌گوید: در این فناوری، ولتاژ مورد نیاز تراشه را آنقدر کاهش می‌دهیم که زیرآستانه فیزیکی آن قرار بگیرد. به‌طور معمول یک مدار الکترونیکی با این میزان ولتاژ کار نمی‌کند ولی با انجام برخی تنظیمات و تغییرات، ما قادریم یک دستگاه الکترونیکی را با این میزان ولتاژ روشن نگهداریم.

یک تراشه معمولی حداقل به ۷دهم ولت برق نیاز دارد ولی ‌تراشه IMEC تنها با ۳دهم ولت شروع به‌کار می‌کند. این میزان ولتاژ پایین دیگر نیازی به برق یا باطری ندارد و می‌توان آن را از حرکات بدن یا از محیط طبیعی کسب کرد. بنابراین روزی می‌رسد که تنها با حرکت دادن موش و کیبرد، برق ضروری برای ارتباط این تجهیزات با کامپیوتر را استخراج کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03a98388-bfb1-41b5-aa4a-309720f42b70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات