728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,زندانیان سیاسی,

زندانیان سیاسی کبودوند و سهراب‌زاده در معرض خطر مرگ

-

زندانیان سیاسی افشین سهراب زاده - محمد صدیق کبودوند
زندانیان سیاسی افشین سهراب زاده - محمد صدیق کبودوند
زندانیان سیاسی کبودوند و سهراب‌زاده به‌دلیل اعتصاب‌غذا و عدم رسیدگی پزشکی توسط دژخیمان خامنه‌ای در معرض خطر مرگ قرار دارند.

محمد صدیق کبودوند که روز شنبه در پی وخامت حالش به علت اعتصاب غذا، به‌صورت اورژانس به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شده بود، بدون درمان و در حالی که هم‌چنان در اعتصاب‌غذا بود، به زندان بازگردانده شد. این زندانی سیاسی در اعتراض به پرونده‌سازی‌های جدید، از نوزدهم اردیبهشت دست به اعتصاب غذا زده است. محمد صدیق کبودند از بیماریهای متعددی از جمله بیماریهای قلبی عروقی و پروستات که در زندان به آن دچار شده است رنج می‌برد، تداوم اعتصاب‌غذا می‌تواند جان و سلامت وی را به خطر اندازد.

همچنین وضعیت زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده دیگر زندانی سرشناس کُرد بحرانی است. او که از سال ٨٨ در زندان میناب در استان هرمزگان محبوس می‌باشد، مبتلا به سرطان روده بوده و طی روزهای اخیر نیز دچار مشکلات جدی تنفسی شده است. گفته می‌شود وی شب یکشنبه در آستانهٴ خفگی قرار داشته و در سرفه‌هایش ترشحات خونی وجود دارد. وی که به 30سال زندان محکوم شده است، در زندان میناب در تبعید به‌سر می‌برد. دژخیمان خامنه‌ای از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان ممانعت به‌عمل می‌آورند و قصد زجرکش کردن او را دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/028aa42c-df22-47ff-a3f9-910fd7686a38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات