728 x 90

اخبار يمن,

شورای هماهنگی مقاومت یمن خواهان پایان مذاکره با حوثی‌ها شد

-

نیروی مقاومت مردمی در تعز
نیروی مقاومت مردمی در تعز
شورای هماهنگی مقاومت در استان تعز یمن از هیأت دولت قانونی یمن خواست تا از مذاکرات کویت بیرون بکشد. چرا که ادامه گفتگو با شبه‌نظامیان حوثی به‌مثابه پوششی برای جنگ و محاصره ظالمانه استان تعز است. این شورا از سازمان ملل‌متحد خواست تا قطعنامه 2216 شورای امنیت در مورد یمن را سریعاً اجرا کند. علاوه بر آن وضعیت وخامت‌بار انسانی در یمن را به سامان برساند.

هم‌چنین، مقاومت مردمی در یمن از نقش کشورهای حامی صلح در یمن قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

وضعیت جبهه‌های نبرد در یمن، چشم‌انداز تهاجم به صنعا

کودتاگران حوثی هم‌چنان به نقض آتش‌بس و تجاوزات خود علیه مردم یمن ادامه می‌دهند. تمامی شواهد نشان می‌دهد که تهاجم به صنعاء نزدیک است.

در پافشاری برای نقض آتش بس، کودتاگران حوثی، چندین پایگاه ارتش ملی و مقاومت مردمی را هدف قرار دادند امری که مقاومت مردمی و ارتش ملی را وادار به پاسخگویی به آنها کرد.

جبهه نهم در شرق صنعاء پایتخت یمن، شاهد درگیریهای شدیدی بود که به‌دنبال تجاوز شبه‌نظامیان حوثی و نقض آتش‌بس به‌وقوع پیوست. مقاومت مردمی و ارتش ملی در پاسخ به نقض آتش‌بس توسط حوثیها، مواضع آنها را در هم کوبیدند که در نتیجه شماری از شبه‌نظامیان از پای درآمدند. علاوه بر آن یک توپ و تجهیزات دیگر آنها منهدم گردید.

این درگیریها با پرواز هواپیماهای ائتلاف بر فراز شهرستان نهم همزمان بود. منابع نظامی گفتند برای احتیاط و هوشیاری در صورت فروپاشی آتش‌بس و شکست گفتگوهای کویت، نیروها و تسلیحات تقویتی مقاومت مردمی و ارتش ملی از مأرب به شهرستان نهم اعزام شدند زیرا تمامی علائم حاکیست که تهاجم به صنعاء بصورت نظامی خواهد بود.

استان مأرب نیز از نقض آتش‌بس کودتاگران حوثی به‌ دور نماند اما نیروهای دولتی به آنها پاسخ دادند. شبه‌نظامیان حوثی، مواضع مقاومت در منطقه صرواح و هیلان را با توپخانه و خمپاره گلوله‌باران کردند.

در استان جوف نیز، نیروهای دولتی تهاجم غافلگیرانه کودتاگران علیه پادگان استراتژیک خنجر در شهرستان خب را به شکست کشاندند. جایی که درگیریهای شدیدی میان طرفین روی داد و نیروهای مقاومت، کودتاگران را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

شهر تعز نیز شاهد گلوله‌باران شبه‌نظامیان حوثی علیه محله‌های شهر به‌ویژه محله جحملیه در مرکز شهر بود که به‌علت درگیریها به تلی از خاک تبدیل شده است.

یمن: کشف کارگاه ساخت خودروهای بمبگذاری شده

منابعی در منطقه دوم نظامی در شهر مکلا در یمن به روزنامه الشرق‌الأوسط گفتند: بزرگترین کارگاه ساخت خودروهای بمبگذاری شده و بسته‌های انفجاری در این شهر را کشف کرده‌اند. یک تیم از کارشناسان مینهای به‌دست آمده و مواد منفجره را خنثی کردند.

مدیر امنیت شهر مکلا به الشرق‌الأوسط گفت: تهاجم امنیتی به هسته‌های مخفی گروه القاعده ادامه خواهد داشت. سرهنگ سلیمان بن غانم گفت: انفجارهای تروریستی اخیر در این شهر به ساکنان محلی این انگیزه را داده است تا به‌منظور تقویت نیروهای امنیتی با آنها همکاری کنند.

هشدار عفو بین‌الملل در مورد جنایات شبه‌نظامیان حوثی در یمن

عفو بین‌الملل اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح به دستگیریهای وحشیانه دست‌زده و زندانیانش را شکنجه می‌کنند و بصورت خودسرانه آنها را سر به نیست می‌کنند.

عفو بین‌الملل روز 28اردیبهشت افزود: 60 مورد بازداشت توسط حوثی‌ها و همپمانان آنها صورت گرفته است. این دستگیریها از دسامبر سال 2014 تا مارس 2016 در شمال یمن به‌ویژه در استانهای صنعا، إب، تعز و الحُدیده صورت گرفته است.
شخصیتهای سیاسی مخالف با آنها، مدافعان حقوق‌بشر، خبرنگاران و روشنفکران توسط این گروه برای دوره‌های طولانی‌مدت زندانی شده‌اند، به‌طوری‌که بعضی از این افراد تا 17ماه در بازداشت شبه‌نظامیان بوده و در زمان بازداشت شکنجه شده و از دیدار با وکلا و خانواده‌هایشان جلوگیری شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b4d193e-b064-4338-a595-3aecad7b0c8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات