728 x 90

اخبار سوريه,

بمباران کمپ آوارگان ادلب یک جنایت جنگی

-

کمپ آوارگان سوری در ادلب
کمپ آوارگان سوری در ادلب
کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، کشتار صورت گرفته توسط رژیم جنایتکار اسد، که با هواپیماهای خود کمپ آوارگان سوری در حومه ادلب را بمباران کرد محکوم کردند. در این حمله جنایتکارانه دست کم 28تن کشته و دهها تن مجروح شدند.

عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری کشورهای خلیج فارس این بمباران را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی خواند و گفت: ”کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، سازمان ملل‌متحد را فرا می‌خوانند که به سرعت در رابطه با این جنایت زشت تحقیق کنند، تا مرتکبان آن از حسابرسی فرار نکنند.“

وی افزود: ”همچنین شورای امنیت را فرا می‌خوانیم که برای اجرای تمام قطعنامه‌های صادره شده خودشان درباره جنگ جاری در سوریه عمل کنند و رژیم سوریه را مجبور کنند که به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد“.

بیشتر بخوانید:
در پی حمله هوایی به اردوگاه آوارگان سوری در شمال ادلب که منجر به کشته و زخمی شدن دهها نفر شد سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا این اقدام را محکوم کردند.
استفن اوبراین، هماهنگ‌کننده کمکهای اضطراری سازمان ملل در اظهارنظری خبر کشته شدن غیرنظامیان او را «وحشت‌زده» کرده است. اوبراین افزوده است که اگر این حمله عمدی صورت گرفته باشد جنایت جنگی محسوب می‌شود.

سوزان رایس، مشاور امنیتی باراک اوباما، نیز این حمله را شوک‌آور خواند و گفت چنین حمله‌یی به غیرنظامیان غیرقابل توجیه است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کریستوس استیلیانیدس، کمیسر اتحادیه اروپا برای کمکهای بشردوستانه در یک بیانیه مشترک نوشته‌اند این حمله نشان می‌دهد که «آسیب‌پذیرترین مردم هم‌چنان قربانیان اصلی درگیریها هستند». آنها حمله به اردوگاه آوارگان ادلب را غیرقابل قبول و نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانستند.

استفن اوبراین از کشته شدن دست‌کم ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر سخن گفته است. در این حمله هوایی دهها چادر محل اقامت آوارگان نابود شدند و یا آسیب دیدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f976288b-291c-41b1-902c-68a3220a6b0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات