728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,زندانیان سیاسی,اخبار اعتراضي

اعتصاب غذای معلمان در شهرهای مختلف در حمایت از اعتصاب‌غذای معلم زندانی بهشتی لنگرودی

-

محمود بهشتی لنگرودی
محمود بهشتی لنگرودی
روز چهارشنبه 8اردیبهشت 95 اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران در زندان اوین برای هشتمین روز ادامه دارد.

جمعی از معلمین شهرهای مختلف در همبستگی با بهشتی لنگرودی اعتصاب‌غذا کردند. این اعتصاب‌غذا برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد.

این همبستگی با اعتصاب غذای خود جوش یک معلم در تهران شروع شد و اکنون عده‌یی از معلمین در شهرهای تهران، مشهد، رضوانشهر و کرج به این اعتصاب‌غذا پیوسته‌اند و گفته می‌شود روزانه به تعداد اعتصاببون افزوده می‌شود.
 
در رابطه با زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی بیشتر بخوانید:
 

اعتصاب غذای چند تن از زندانیان سیاسی در زندانهای اوین و گوهردشت کرج

زندانیان سیاسی امیر امیرقلی، سعید پورحیدر، محمود بهشتی لنگرودی، حسین رونقی ملکی در اعتصاب غذا

اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی

 امروز سه‌شنبه 7اردیبهشت اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران برای هفتمین روز در زندان اوین ادامه دارد.
اعتصاب غذای این معلم از روز چهارشنبه اول اردیبهشت در اعتراض به احکام ظالمانه‌یی که توسط قضات بیدادگاههای حکومتی و قاضی صلواتی و مقیسه صادر و 14سال حبس محکوم کرده‌اند صورت گرفت.
خاطرنشان می‌شود علاوه بر محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی دبیرکل و سخنگوی دیگر کانون صنفی معلمان نیز اعلام کرده است از روز 10اردیبهشت دست به اعتصاب‌غذای نامحدود خواهد زد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور با انتشار بیانیه‌یی در روز 6اردیبهشت از اعتصاب‌غذای فرهنگیان و معلمان زندانی حمایت کرد. در قسمتی از این بیانیه آمده است: جامعه فرهنگیان ایران، نسبت به نگاه امنیتی به فعالیتهای صنفی به‌شدت معترض هستند و خواستار رفع اتهامات امنیتی از پرونده فعالان صنفی معلمان و صدور حکم آزادی آنها هستند و با صراحت اعلام می‌دارند مسئولیت عواقب اعتصاب‌غذای فرهنگیان دربند، مستقیماً متوجه مقامات قضایی و امنیتی کشور است.

اعتصاب غذای زندانی سیاسی امیر امیرقلی

زندانی سیاسی امیر امیرقلی نیز امروز هیجدهمین روز از اعتصاب غذای خود را ادامه می‌دهد. این زندانی دچار ضعف شدید جسمی و افت فشار خون گردیده است.

اعتصاب غذای زندانی سیاسی سعید پورحیدر

در زندان گوهردشت کرج نیز زندانی سیاسی سعید پورحیدر یازدهمین روز اعتصاب غذای خود را سپری می‌کند. این زندانی از افت شدید فشار خون رنج می‌برد.

رژیم جنایتکار آخوندی هیچ اعتنایی به وضعیت وخیم این زندانی نمی‌کند.

اعتصاب غذای زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی

زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی نیز سی امین روز اعتصاب غذای خود را در زندان اوین در حالی پشت سر گذاشت که در شرایط وخیمی به‌سر می‌برد. این زندانی سیاسی که از هفتم فروردین 95اعتصاب‌غذا کرده بر اثر عوارض اعتصاب با خون‌ریزی معده و درد شدید کلیه روبه‌روست. وی همچنین به «نوسان شدید ضربان قلب» مبتلا شده است. ضعف شدید جسمانی و کاهش ۱۳ کیلوگرم وزن نیز از دیگر آثار اعتصاب غذاست.
پدر این زندانی سیاسی که در همبستگی با فرزندش در بیرون از زندان اوین در اعتصاب‌غذا می‌باشد گفت: «من نیز تا وقتی که فرزندم در زندان و جان او در خطر است اعتصاب غذایم را نخواهم شکست، تا من و او با هم جان ببازیم».

حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس، در تاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۳۸۸ توسط دژخیمان اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از ۱۰ ماه شکنجه و بازجویی در بند دو-الف اوین، در تاریخ سیزدهم مهر ماه ۱۳۸۹ توسط شعبه‌ی ۲۶ دادگاه ارتجاع به ۱۵ سال حبس محکوم شد. از جمله اتهامهای او توهین به خامنه‌ای و آخوند روحانی عنوان شده است. این حکم در شعبه‌ی ۵۴ بیدادگاه تجدید نظر تأیید شد. وی که بر اثر شرایط غیرانسانی زندان و شکنجه‌های وحشیانه مزدوران اطلاعات دچار بیماریهای مختلف از جمله آسیب دیدگی شدید در مهره‌های کمر و از دست دادن یک کلیه، خونریزی معده، عفونت چشم، مشکل ریوی و تنفسی گردیده و با عفونت تنها کلیه باقی مانده‌اش در شرف از دست دادن کلیه دیگرش می‌باشد. خاطرنشان می‌شود که مأموران سرکوبگر رژیم در زندان وی را در بند هفت زندان اوین و در بین زندانیان جرایم عادی نگهداری می‌کنند تا از این طریق وی را تحت فشار بیشتری بگذارند.

خاطر نشان می‌شود روز 17 فروردین 95 عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی از وضعیت جسمی زندانی سیاسی حسین رونقی ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.
در قسمتی از این بیانیه آمده است: زندانی سیاسی وبلاگ نویس حسین رونقی ملکی از روز شنبه 7فروردین در اعتراض به جلوگیری از رسیدگی پزشکی اعتصاب‌غذا کرده است. با این اعتصاب سلامت وی رو به وخامت می‌رود. پزشکان خواستار مداوای وی خارج از زندان هستند چرا که تجهیزات پزشکی درون زندان کافی نیست.
 

زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران

 
زندان اوین - معلم زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران طی اطلاعیه‌یی اعلام اعتصاب‌غذا کرد.
وی از جمله نوشته است:

به نام خداوند جان و خرد
این جانب محمود بهشتی لنگرودی، دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به احکام ظالمانه‌یی که توسط قضات دادگاههای انقلاب، صلواتی و مقیسه برایم صادر گردیده و مجموعاً بنده را به 14سال حبس محکوم کرده‌اند. از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه 1395 تا زمان توقف اجرای حکم و برگزاری دادگاه علنی و قانونی دست به اعتصاب‌غذا خواهم زد و به جز آب، چای، قند و نمک چیز دیگری نخواهم خورد. لازم به ذکر است مسئولیت هر اتفاق ناگواری که طی مدت اعتصاب‌غذا و یا پس از آن برایم پیش آید، متوجه تمام کسانی خواهد بود که در برابر تظلم خواهی این جانب سکوت یا بی‌اعتنایی کنند. چرا به چهارده سال حبس محکوم شدم؟

پرده اول:

انقلاب پیروز شد و پس از آن جنگ هشت ساله و فقر و نداری و خزانه خالی و تحمل و صبوری...

پرده دوم:

 جنگ به پایان رسید و دوران سازندگی آغاز شد و مسئولان شروع به تقسیم غنایم کردند و سهم خواهیها باعث بروز تبعیض‌های آشکار و گسترده و حقوق‌هایی که هیچ تناسبی با تورم رو به افزایش نداشت و آغاز تدریجی زمزمه ها و اعتراضات.
 

پرده سوم:

 دوران اصلاحات آغاز گردید و... معلمان صاحب تشکل‌های مجوز داری با نام کانونهای صنفی شدند، کانون هایی که از همان ابتدای شروع فعالیت با موج رو به افزایش مطالبات و اعتراضات فرهنگیان مواجه بودند که حاصل آن برگزاری تجمعات و تحصن در سراسر کشور بود. نهایتاً پس از بازداشت این جانب به‌عنوان دبیرکل کانون صنفی معلمان و همچنین سخنگوی همین تشکل، پرونده ما به دادگاه انقلاب ارسال و پس از مدتی پرونده مذکور مختومه و برایمان منع تعقیب صادر گردید...
 

پرده چهارم

 عمر دولت اصلاحات... پایان رسید و دولت تاریخی احمدی‌نژاد روی کار آمد و در اقدامی شگفت‌انگیز تقاضای استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارایه داد. این امر فرهنگیانی را که پس از سالها انتظار به این لایحه دل خوش کرده بودند به خشم آورد و تجمعات گسترده‌یی مقابل مجلس شکل گرفت و تجمع‌کنندگان خواهان تسریع و اجرای بی‌قید و شرط لایحه مذکور شدند. اما این تجمعات مسالمت‌آمیز و بدون حاشیه با دخالت نیروهای سرکوبگر در روز 23اسفند 85 به خشونت کشیده شد و تعداد بیشماری از فعالان سراسر کشور به حبس های کوتاه و طولانی مدت، اخراج، تبعید و انفصال از خدمت محکوم شدند. که بنده هم به 4سال حبس تعلیقی محکوم شدم.
 

پرده پنجم:

 زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 88 فرا رسید... و حوادثی که پس از آن رقم خورد دولت مدعی مهرورزی انتقام گیری را آغاز و دست نیروهای تحت‌امر خود را برای سرکوب مخالفان بازگذاشت. در نتیجه موج جدیدی از دستگیریها و پرونده سازیها آغاز و در کنار سایر دوستان این جانب مجدداً با رأی قاضی صلواتی در دادگاه چند دقیقه‌ای به 5سال حبس تعزیزی محکوم گردیدم و این در حالی بود که هیج مستند محکمه پسندی برای صدور چنین حکمی وجود نداشت.
 

پرده ششم:

 عمر دولت دوم احمدی‌نژاد نیز به پایان رسید و... دولت روحانی روی کار آمد... برای فرهنگیان که آتش زیر خاکستر بودند... و معلمان به برکت گروههای تلگرامی فعالیتهای گسترده‌یی را آغاز کردند و گروه‌های 100 و 200نفره مجازی در سراسر کشور شکل گرفت که حاصل اتحاد آنها برگزاری تحصنها و تجمعات خود جوش و بدون رهبریت خاص در سراسر کشور بود. این تحصنها و تجمعات که در میانه راه با حمایت و هدایت کانونهای صنفی معلمان سر و سامان یافته و عمدتاً به تجمعات سکوت شهرت پیدا کرد... اما با ورود و دخالت بخشی از سپاه به موضوع معلمان بار دیگر موج دستگیریها آغاز و تعدادی از فعالان کانون از جمله این جانب بازداشت و روانه زندان شدیم و پس از مدتی پرونده‌ها به دادگاه انقلاب ارسال گردید و این جانب این بار با رأی قاضی مقیسه به 5سال حبس محکوم شدم که این رأی هنوز در دادگاه تجدید نظر تأیید نگردیده است.
در نتیجه مجموع احکام این جانب محمود بهشتی لنگرودی معلم بازنشسته آموزش و پرورش و از اعضای با سابقه کانون صنفی معلمان در کشوری که ادعا شده بود آزادترین کشور جهان است به 14سال رسید.

چرا اعتصاب‌غذا می‌کنم؟

گاندی می‌گوید: اگر ما نمی‌توانیم به‌صورت مردان و زنان آزاد زندگی کنیم باید از مردن خود شادمان باشیم. (همه مردم برابرند ص 255)
اگر چه این جانب مطابق قوانین جاری کشور به‌ویژه اصل 27 قانون اساسی هیچ‌یک از فعالیتهای صنفی خود را جرم قلمداد نمی‌کنم اما بفرض احتمال مجرمیت مطابق اصل168 قانون اساسی جرایمی این چنین که با انگیزه‌های خیر خواهانه انجام می‌شود می‌بایست در دادگاه‌های عادی - علنی و با حضور هیئت منصفه مورد بررسی قرار گیرد که متأسفانه... بیش از 37سال است که دادگاه‌های انقلاب به‌صورت غیرعلنی و غیرقانونی به بررسی این پرونده‌ها می‌پردازند و به واسطه احکام ظالمانه آنها انسانهای بی‌گناه زیادی به بند کشیده شده و یا در انتظار روانه شدن به زندانها هستند. و این جانب همان‌گونه که شرح داده‌ام در 3 حکم مجزا در همین دادگاه‌های غیرعلنی به 14سال حبس محکوم گردیده‌ام. لذا از آن جا که اعتراض را حق مسلم خود می‌دانم و گفتگوها و رایزنیها را بی‌حاصل، پیشاپیش از خانواده خود به‌ویژه همسر گرامیم که بیشترین آسیبها را در صورت اعتصاب غذایم تحمل خواهد کرد صمیمانه عذر می‌خواهم، همچنین از اقوام و دوستان و سایر عزیزانی که با شنیدن خبر اعتصاب‌غذای مجدد من آزرده و رنجیده می‌گردند پوزش می‌خواهم.
به امید روزی که،
دوباره نغمه آزادی را
مرغان خوش نوا
برخاسته از خاکستر ققنوسهای شب ستیز
فریاد خواهند کرد
و سوگ سیاوشان
ما را
به فردایی پرغرور
و صبحی روشن
از پس این شام تیره
رهنمون خواهد بود.
والسلام
محمود بهشتی لنگرودی
۱۳۹۵/۰۱/۳۱.

بیانیة شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان

زندانیان سیاسی اسماعیل عبدی - محمود بهشتی لنگرودی

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور با انتشار بیانیه‌یی از اعتصاب غذای فرهنگیان و معلمان زندانی حمایت کرد. در قسمتی از این بیانیه آمده است: ”جامعه فرهنگیان ایران، نسبت به نگاه امنیتی به فعالیتهای صنفی به‌شدت معترض‌اند و خواستار رفع اتهامات امنیتی از پرونده فعالان صنفی معلمان و صدور حکم آزادی آنها هستند و با صراحت اعلام می‌دارند مسئولیت عواقب اعتصاب‌غذای فرهنگیان دربند، مستقیماً متوجه مقامات قضایی و امنیتی کشور است.

هم اکنون زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد. هم‌چنین زندانی سیاسی اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران تصمیم دارد از دهم اردیبهشت دست به اعتصاب غذای نامحدود بزند.

 

 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c9d3874-2ae1-431e-a318-5167ceb42581"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات