728 x 90

اخبار اعتراضي,

اعتراضات قشرهای مختلف در خرم‌آباد، مسجد سلیمان، پیرانشهر و یزد

-

تجمع اعتراضی مردم  استان کردستان در اعتراض بسته شدن معابر مرزی و وارد نشدن اجناس
تجمع اعتراضی مردم استان کردستان در اعتراض بسته شدن معابر مرزی و وارد نشدن اجناس
شهرهای خرم‌آباد، مسجد سلیمان،  پیرانشهر و یزد صحنه اعتراضات اقشار مختلف مردم بود.

خرم‌آباد: تجمع کارگران و کارکنان شرکت صدر فولاد

جمعی از کارگران و کارکنان شرکت صدر فولاد لرستان در اعتراض به بیکاری و آواره شدن بعد از سالیان کار در این کارخانه، در مقابل استانداری رژیم در خرم‌آباد تجمع کردند. این کارگران که روز دوشنبه 6اردیبهشت به همراه خانوادهایشان در این تجمع شرکت کرده بودند خواستار پرداخت مطالبات عقب‌افتاده و بازگشت به‌سر کار شدند.

یزد: تجمع بازنشستگان راه‌آهن

جمعی از بازنشستگان راه‌آهن استان یزد در اعتراض به پرداخت نشدن عیدی و تمدید نشدن بیمه در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند. این تجمع روز یکشنبه 5اردیبهشت برگزار شد.

مسجد سلیمان: اعتصاب کارگران

کارگران کارخانه سیمان مسجد سلیمان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع روز دوشنبه 6اردیبهشت برگزار شد. همزمان، کارگران قسمت حمل و نقل کارخانه سیمان نیز که از بیستم فروردین ماه 95 در اعتراض به پرداخت نشدن پنج ماه حقوق عقب‌افتاده اعتصاب کردند، کماکان از رفتن به‌سر کار خودداری کردند.

معترضان می‌گویند: دو سال است کارخانه مشکلات زیادی دارد، درآمد حاصل از فروش به جیب کارفرما می‌رود و حداقل حقوق را نمی‌دهند، برق و گاز کارخانه قطع شده، هیجده میلیارد تومان بدهکاری دارد و کارگران رسمی کارخانه دو ماه حقوق دریافت نکردند. به کارگران پیمانکاری شش ماه حقوق نداده‌اند.. نه پول گاز می‌دهند نه پول برق و مالیات. درآمد فروش را برای سرمایه‌گذاری به جاهای دیگر می‌برند. هیچ مزایایی به کارگر نمی‌رسد.
کارخانه سیمان خوزستان در 30 کیلومتری شهر مسجد سلیمان است و روزانه چهارهزارتن سیمان فروش دارد.

پیرانشهر: تظاهرات مردمی

روز دوشنبه 6شهریور مردم پیرانشهر در اعتراض بسته شدن معابر مرزی و وارد نشدن اجناس به بازارچه‌های محلی، جاده‌های ورود و خروج شهر را بستند. در هفته گذشته شهرهای مهاباد، بوکان، سقز، سردشت، مریوان و چندین شهر دیگر شاهد اعتراضات مشابهی بودند. رژیم آخوندی از ترس گسترش این اعتراضات وعده داد به مدت یکماه معابر مرزی را باز می‌کند اما مردم به این وعده اعتماد نکرده و به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b98dad1b-63c4-4c75-9f7c-d074287c7fba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات