728 x 90

اخبار سوريه,

یک آیلان کردی دیگر بر سنگفرش خیابانهای حلب، جهان را تکان داد

-

 -
-
عکس کودک سوری که در ماه جاری میلادی، در بمباران هوایی جنگنده‌های ارتش اسد به حلب کشته شد، خشم وسیعی را در محافل سوری، بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

فعالان حلب می‌گویند، کودکی که تصاویر جنازه‌اش منتشر شده است، جمال الاشقر نام دارد. او هنگامی که در حال چیدن توت از درختی در کنار مدرسه‌اش در محله صالحین حلب بود، در بمباران هوایی ارتش اسد، کشته شد.

 

عکس‌های کودک را، بهاء الحلبی از فعالان مرکز اطلاع‌رسانی حلب برداشته است. این عکس کودک سوری را خوابیده بر روی سنگفرش نشان می‌دهد، آن هم پس از ۱۴ حمله هوایی ارتش اسد که ۱۹ کشته از غیرنظامیان و دهها زخمی بر جای گذاشت.

 

جمال الاشقر در خيابانهاي حلب سوريه يادآور آلان کردي در آبهاي ترکيه

صدها تن عکس جمال الاشقر را منتشر کردند و کودک سوری دیگر، آلان را یاد آور شدند؛ کودکی که عکس جنازه‌اش در پی غرق شدن در سواحل ترکیه در سفری ناخواسته، جهان را لرزاند.

 

جمال الاشقر در خیابانهای حلب سوریه  - آیلان کردی در آبهای ترکیه
 
با وجود توافق آتش‌بس در سوریه میان آمریکا و روسیه، بشار اسد کشتارها را از سرگرفته است. آمریکا و سازمان ملل‌متحد چشم خود را بر این جنایت بستند به همین دلیل، اپوزیسیون سوریه مشارکت خود را در مذاکرات صلح ژنو، به‌حال تعلیق درآورده است.
 

آتش بس با خطر شديدی مواجه است

استفان دی‌مستورا نماینده سازمان ملل‌متحد در امور سوریه گفته است که آتش‌بس «با خطر شدیدی» مواجه است. باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا نیز نسبت به احتمال فروپاشی آتش‌بس «به‌شدت» ابراز نگرانی کرده است. اما هیچکدام بشار اسد مسبب این وضعیت را محکوم نکردند. باراک اوباما حتی از رسیدن کمکهای تسلیحاتی به رزمندگان سوری برای دفاع از خود جلوگیری می‌کند در حالی که روسیه و رژیم ایران در ابعادی گسترده برای بشار اسد کمکهای تسلیحاتی می‌فرستند. رژیم ایران علاوه بر پاسداران و شبه‌نظامیان عراقی و افغانی و لبنانی و پاکستانی، نیروهای ارتش تحت‌امر خود را به سوریه اعزام کرده است.
 

بیشتر بخوانید:

جسد یک کودک پناهجو از آبهای ساحلی یونان گرفته شد

 

 

روز یکشنبه 12مهر 94 گارد ساحلی یونان جسد یک کودک چند ماهه پناهجو را از آبهای ساحلی آن کشور بیرون کشید. جسد این کودک خردسال که به‌شدت پوسیده شده بود در نزدیکی یکی از هتلهای ساحلی یونان پیدا شد.

حدود دو ماه پیش هم جسد دو برادر سه و پنج ساله اهل سوریه در سواحل شهر ترکیه پیدا شد که انتشار عکس، آیلان کوردی، برادر کوچک‌تر، موجی از خشم و انزجار را علیه دیکتاتور خونریز سوریه و بی‌عملی جامعه بین‌المللی در قبال وضعیت مردم سوریه را برانگیخت.

در سال جاری میلادی حدود ۴۰۰ هزار پناهجو وارد خاک یونان شده‌اند.

از سوی دیگر روز یکشنبه لیبی از کشف اجساد ۹۵ پناهجو در سواحل آن کشور در پنج روز اخیر خبر داد.
سازمان بین‌المللی مهاجران تعداد پناهجویانی را که در هشت ماه گذشته در آبهای مدیترانه غرق شده‌اند ۲۶۰۰ نفر اعلام کرده است.

 

سناتور مک‌کین تصویر کودک غرق شده سوری را در جلسه سنا بنمایش گذاشت

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشینگتن گزارش کرد سناتور جان مک‌کین در حالی‌که مصرانه خواهان رهبری قویتری از جانب باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مورد سوریه بود تصویر پسر بچه سه ساله سوری را در مجلس سنای آمریکا بنمایش گذاشت.
مک‌کین در حالی‌که در کنار تصویر آیلان کردی پسر بچه سوری که بهمراه برادر 5ساله و مادرش در مسیر یونان در آبهای ترکیه غرق شدند، ایستاده بود گفت: این تصویر چشمان جهان را بسوی بحران ویران کننده سوریه گشود.
این مسأله باید توجه مردم آمریکا را به این امر جلب کند که دولت آمریکا هم‌چنان از اقدام عملی جدی در رابطه با درگیری سوریه که باعث موج آوارگان شده است خودداری می‌کند.

 

خاکسپاری آیلان کردی، کودک خردسال سوری و مادرش در شهر کوبانی سوریه

روز جمعه سیزدهم شهریور 94 کودک سه ساله سوری که در آبهای دریای اژه غرق شد و انتشار صحنه مرگ وی جهان را تکان داد به همراه جسد مادر و برادرش در شهر کوبانی به خاک سپرده شد. مراسم تشییع جنازه در شهر برگزار شد و عده‌یی از مردم سوریه در این مراسم شرکت داشتند. این کودک سوری که آیلان کردی نام داشت به نمادی از درد و رنج مردم سوریه در دیکتاتوری خونریز بشار اسد تبدیل شد.
 
 
 
 
پیکر آیلان کردی کودک سه ساله سوری به همراه برادر 5ساله‌اش که در آبهای دریای اژه غرق شدند، به استانبول انتقال یافت و در اختیار پدر این دو کودک قرار گرفت. انتشار تصویر آیلان کردی که خانواده‌اش اهل کوبانی سوریه هستند، به‌طور گسترده‌یی در رسانه‌های بین‌المللی و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و دنیا را تکان داد.
بی‌عملی سازمان ملل‌متحد و قدرتهای بزرگ چون آمریکا باعث آوارگی میلیونها سوری در سراسر جهان شده است و مرگ روزمره آوارگان و غرق شدن آنها در هنگام فرار از جهنم بشار اسد، به امری روزمره تبدیل کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d91a6936-4928-486d-80e8-615fe87ba696"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات