728 x 90

اخبار اعتراضي,بحران بىآبى,

تجمع و اعتراض به انتقال آب کارون اهواز

-

 -
-
جمعی از شهروندان اهوازی روز پنجشنبه دوم اردیبهشت95 با تجمع در ساحل غربی رودخانه کارون نسبت به انتقال آب کارون و سد سازی در اهواز تجمع کردند و زنجیره انسانی تشکیل دادند.
 
 

 

تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: کارون شاهرگ حیاتی زاگرس، نگذاریم کارون دریاچه ارومیه شود و حیاتش را مختل نکنیم.
 
 
بیشتر بخوانید:
 

هفتگل - تجمع بیش از دو هزار نفر در اعتراض به ساخت سد بهشت آباد و کوهرنگ سه

بیش از دو هزارتن از اهالی منطقه مهسنبلی هفتگل در استان خوزستان در اعتراض به ساخت سد بهشت آباد و کوهرنگ سه، دست به تجمع اعتراضی زدند.
تجمع‌کنندگان تأکید کردند با احداث سد ها و تونلهایی هم‌چون گلاب، کوهرنگ۳ در منطقه بیرگان و بهشت آباد، ونک رفسنجان در سرشاخه‌ها، زندگی و زمینهای ما و مردم چهارمحال بختیاری و اصفهان در مزایده‌های سیاسی به تاراج می‌رود.
تجمع کنندگان با اشاره به طرحهای سپاه پاسداران برای ربودن آب چند استان و انتقال آن به اراضی در دست خود گفتند: در سرشاخه‌های کارون چوب تاراج و غارت به منابع آب ما که تنها مزیت اقتصادی پایدار مردمان این دو استان است زده‌اند.
تظاهر کنندگان بدون اسم بردن از سپاه پدمردمی با اشاره به سایر جنایتهای زیست محیطی این نهاد سرکوبگر در همدستی با دولتها، افزودند: پس از یک قرن و اندی عرصه‌های جنگل‌های زاگرس از ۱۲ میلیون به ۵ میلیون هکتار کاهش یافته است و این نکته را باید بسیار بسیار جدی بگیریم که پایه حیات و تولید حدود ۵۰ درصد آبهای کشور یعنی جنگل‌های بلوط در حال نابودی است. به‌رغم مصیبت‌های سدسازی در خوزستان هنوز مافیای سدسازی زمزمه‌گر تداوم سد سازی در این استان هستند. تالاب‌های خوزستان به‌دلیل غارت سرشاخه‌های آب‌های استان در معرض نابودی‌اند عرصه‌ها و اراضی بوته‌زارهای اهواز و خرمشهر و آبادان به‌خاطر شورآبه‌های صنعت نیشکر در صورت تداوم خواب دولتها و رویه‌یی که چون کبک سر در زیر برف کنند در حال تبدیل شدن به یک نمکزار شبیه دریاچه ارومیه است.
این تجمع اعتراضی روز پنجشنبه 5فروردین برگزار شد.

اهواز- تجمع گروهی از اهالی روستای دب حردان به نداشتن آب آشامیدنی

روز یکشنبه 24خرداد 94 گروهی از مردم روستای دب حردان اهواز به علت کمبود و نبودن آب آشامیدنی در ساعت 10 صبح در مقابل استانداری اهواز تجمع اعتراضی کردند، به گفته ساکنان این روستا نزدیک به یک ماه است که روستاییان محروم با مشکل قطع اب و کمبود آب مواجه هستند ولی ایادی رژیم هیچ‌گونه پاسخی به آنها نمی‌دهند.

تظاهرات مردم اهواز در اعتراض به آلودگی هوا و کارگزاران حکومت آخوندی

سومین تجمع مردم اهواز طی روزهای اخیر در اعتراض به بی‌اعتنایی کارگزاران رژیم آخوندی نسبت به آلودگی هوا، با شعارهایی نظیر اهواز شهر ماست، هوای پاک حق ماست، بهمن ماه، یوم الخاک یوم الخاک و مسئول بی‌لیاقت استعفا استعفا؛ همراه بود.
 

 
 
در حرکت اعتراضی که روز سه‌شنبه 21بهمن ماه برگزار شد مردم اهواز در اعتراض به آلودگی هوا، انحراف آب کارون و خشکاندن تالاب هور العظیم در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند و خشم خود را از بی‌عملی کارگزاران رژیم ابراز داشتند.
در حال حاضر به‌دلیل گرد و خاک شدید شعاع دید افقی در اهواز به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است. غلظت گردو خاک 70برابر حد مجاز است و وضعیت بالاتر از بحران است.
بروز پدیده گرد و خاک از ابتدای صبح سه‌شنبه 21بهمن موجب تعطیلی مدارس و ادارات در شهرستانهای اهواز، هندیجان، ماهشهر، رامشیر، بندر امام خمینی کارون، باوی، هویزه، حمیدیه و دشت آزادگان شده است.

 

 

 

 

 

 

فراخوان مردم اهواز در حمایت از کارون

بنا‌ به گزارشهای دریافتی از اینترنت، شماری از مردم اهواز به‌منظور حمایت از رودخانه کارون و احیای دوباره هورها و جلوگیری از دفع فاضلابهای سمی و کشنده بیمارستانها و نیشکر به داخل آب کارون، فراخوانی برای تجمع در روز پنجشنبه 6آذر منتشر کردند. این تجمع قرار است ساعت 3 بعدازظهر در برابر فروشگاه رفاه اهواز برگزار شود.

 
 
 

اعتراض هزار نفر از مردم اهواز به انتقال آب کارون

حدود هزار نفر از مردم اهواز روز پنجشنبه 13شهریور تجمع کردند و به انتقال آب رودخانه کارون در اهواز اعتراض کردند. این تجمع با فراخوان قبلی و با وجود تهدیدها و ممانعتهای مزدوران رژیم برگزار شد.

تجمع اعتراضی مردم اهواز به‌خاطر خشک شدن آب کارون

جمعی از هموطنان اهواز ی روز سه‌شنبه 26فروردین در اعتراض به خشک شدن آب آن که ناشی از عدم رسیدگی لایروبی نشدن کارون می‌باشد یک تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع در حد فاصل بین سیلو تا پل کابلی صورت گرفت.
شایان یادآوری است که طی ماههای مهر و آبان گذشته هزاران تن از مردم اهواز با تجمعات اعتراضی و برپایی حداقل 4زنجیره انسانی نسبت به خشک شدن کارون که شاهرگ استان خوزستان است، اعتراض کردند، اما رژیم ضدایرانی آخوندها تا کنون هیچ‌یک از اقدامات چپاولگرانه خود و سرقت آب کارون را متوقف نکرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ede224d-ea96-4a40-82fb-09f0f5336eb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات