728 x 90

اخبار امريكا,اخبار خليج فارس,

سفر باراک اوباما به عربستان سعودی

-

چهارمین و شاید آخرین سفر باراک اوباما به عربستان سعودی
چهارمین و شاید آخرین سفر باراک اوباما به عربستان سعودی
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه 1اردیبهشت 95 راهی عربستان سعودی شد تا با ملک سلمان پادشاه این کشور دیدار کند.

وی در جریان این سفر با دیگر رهبران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض دیدار می‌کند.

تقویت همکاریهای دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های امنیتی، مقابله با چالشهای منطقه‌یی در سوریه، یمن، عراق و راههای مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی و گروه داعش از اهداف سفر باراک اوباما به عربستان می‌باشد.

بررسی راههای مقابله با دخالتهای رژیم ایران

روز سه‌شنبه31فروردین 95 و قبل از سفر باراک اوباما به عربستان، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، در ریاض دیدار کرد. در این دیدار درباره مسائل مختلف از جمله دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه بحث و تبادل نظیر شد.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون گفت: وزیران دفاع دو کشور درباره منافع امنیتی مشترک از جمله دخالتهای رژیم ایران و مقابله با بنیادگرایی و تروریسم مذاکره کردند.

بیشتر بخوانید:

اشتون کارتر: حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس برای جلوگیری از نفوذ رژیم ایران است

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به ابوظبی سفر کرد. این سفر با اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که باراک اوباما نیز در آن شرکت خواهد داشت به پایان خواهد رسید. اشتون کارتر گفت: آمریکا اجرای توافقات اتمی توسط رژیم ایران را زیر نظر دارد و امیدوار است این رژیم فعالیتهای خصمانه خود را متوقف کند. فعالیتهایی که باعث نگرانی شرکا و دوستان آمریکا در خلیج فارس می‌شود. اشتون کارتر که با نیروهای آمریکایی گفتگو می‌کرد تا کید کرد حضور آنها بخشی از سیستم دفاعی برای جلوگیری از دخالت رژیم ایران است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: متحدان ما از سیاست اوباما در قبال رژیم ایران نگران هستند

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ۲۶ فروردین95 گفت: با هر گونه تلاشی برای دسترسی رژیم ایران به دلار آمریکا مخالف است و نگران دادن امتیازات زیاد به این رژیم از سوی دولت اوباماست. پل رایان در جمع خبرنگاران در واشینگتن گفت: «من نگران توافق اتمی هستم. نگرانم آن‌قدر امتیاز به رژیم ایران بدهیم که قادر نباشیم آنها را بازگردانیم.

به گزارش خبرگزاری رویتر پل رایان افزود: «معتقدم سال آینده و با روی کارآمدن دولت جدید در آمریکا تا جایی که امکان‌پذیر است باید بسیاری از امتیازاتی را که به رژیم ایران داده‌ایم پس بگیریم.
پل رایان این دیدگاه را که آمریکا از جنگ خسته شده و باید همه جا دست به عقب‌نشینی بزند را رد کرد. وی گفت: «چه کسی قرار است تروریسم بنیادگرای اسلامی را نابود کند؟ اگر ما عقب‌نشینی کرده و فکر کنیم که اقیانوسها می‌تواند ما را حفظ کنند، نظرگاه نادرستی است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که اخیراً از سفر به کشورهای منطقه خاورمیانه نظیر اردن، عربستان، مصر و آلمان برگشته است گفت: سیاست خارجی دولت باراک اوباما درباره معامله با رژیمهای ایران و سوریه اشتباه است. متحدان آمریکا می‌خواهند بدانند که آیا آمریکا هم‌چنان در میدان است یا نه؟ متحدان ما تا حدودی از سیاست دولت اوباما نگران هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53dc6641-71b6-4919-a933-22be3d412961"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات