728 x 90

فساد اقتصادى,توفان و گردباد,دریاچه ها و تالاب های

سیل در استان ایلام ۴کشته و ۱۸۰میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت

-

سیل در ایران - فروردین 95
سیل در ایران - فروردین 95
بر اساس آخرین گزارشهای منتشر شده مجموع خسارات وارده به بخش عمومی در هفت شهرستان استان ایلام به بیش از ١٨٠٠ میلیارد ریال رسیده است. این خسارتها به زیرساخت‌های کشاورزی و تأسیسات زیربنایی وارد شده است.

علاوه بر بخش کشاورزی، آثار تاریخی و تأسیسات گردشگری استان ایلام نیز دچار خسارات‌های گردیده به‌نحوی که مشکلات میراث فرهنگی استان را دوچندان کرده است.
اسامی مناطق گردشگری آسیب‌دیده عبارتند از: اقامتگاه و کمپینگ گردشگران و زائران امامزاده ابوچماقین، مجتمع‌های تفریحی توریستی شهرستانها، راه دسترسی به سنگ نوشته گل‌گل، جاده دسترسی دریاچه دو قلو، راه دسترسی به تنگه ساز و بن.

شهرستانهای ایلام طعمه سیل

بارانهای سیل‌آسا در روزهای اخیر موجب جان باختن ٤ شهروند و مصدومیت ٤ تن دیگر در شهرها و روستاهای استان ایلام شده است.
یک کودک ٥ ساله و زنی ٢١ ساله از جمله‌ی جانباختگان سیل در استان ایلام بوده‌اند.

شهرستانهای ایلام، دره‌شهر، دهلران، ایوان سیروان، چرداول و مهران و تعداد ٢٢ روستای تابعه این شهرستانها گرفتار سیل شدند. حادثه‌ی سیل مشابه آبان‌ماه گذشته در این استان به مرگ دست‌کم ٤ شهروند کرد انجامیده بود.

به‌رغم قابل پیش‌بینی بودن ابعاد سیل در 14استان کشور دولت حسن روحانی نه تنها اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام نداد بلکه در جریان سیل و پس از آن هم از حداقل ضروری رسیدگی به شهرها و مناطق آسیب دیده سر باززده‌اند، و در جریان خبرهای رسانه‌یی رژیم تلاش برای کوچکنمایی ابعاد خسارتها و ضایعاتی که متوجه مردم در این سیل ویرانگر شده است دارند.

بیشتر بخوانید:

سیل در ۱۵۲ شهر و روستای ایران، متأسفانه ۶کشته و مفقود بر جای گذاشت

سیل، باران و کولاک برف 152 شهر و روستای ایران را فرا گرفت و متأسفانه 6کشته و مفقود بر جای گذاشت. همچنین بر اثر جاری شدن سیل بیش از100 پل بزرگ و کوچک تخریب شدند. در استان لرستان راه ارتباطی 80روستا و همچنین آب آشامیدنی 143 روستا قطع شده است.

سیل خساراتی به زیر ساختهای استان کهگیلویه وارد کرده و برخی از پلهای این منطقه ریزش کرده و یا ترک برداشته است و احتمال ریزش آن وجود دارد. بیشترین خسارات در استانهای ایلام، لرستان و خوزستان بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4af2754-8d06-463e-bf48-6d1b66de3d56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات