728 x 90

اخبار اعتراضي,

ادامه اعتراض و اعتصاب کارگران در امیدیه، شهربابک و کرمانشاه

-

تجمع اعتراضی شهربابک
تجمع اعتراضی شهربابک
طی روزهای 25و 26 فروردین سه رشته اعتراض کارگران به جان آمده علیه ایادی رژیم برای پرداخت نشدن ماهها حقوقشان جریان داشت.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری امیدیه

در امیدیه کارگران شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن 5ماه حقوق روز چهارشنبه 25فروردین 95 در مقابل شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.
این کارگران که در شهرداری امیدیه و سازمانهای وابسته به آن به‌صورت پیمانی و قراردادی مشغول کارند؛ 5ماه است به جای حقوق وعده‌های بی‌عمل دریافت کرده‌اند. خاطرنشان می‌شود ایادی رژیم از این کارگران نزدیک دهسال است با قراردادهای تحمیلی به‌صورت پیمانی و قرار داد موقت بهره‌کشی کرده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع میدوک شهربابک کرمان

 
کارگران مجتمع میدوک شهربابک کرمان در روز چهارشنبه25 فروردین 95 در یکی از زمینهای ورزشی این منطقه تجمع کردند و خواستار رسیدگی به خواسته‌های خود شدند.
کارگران معترض به‌دلیل این‌که از تجمع شان در مقابل درب مجتمع میدوک توسط نیروی انتظامی ممانعت به‌عمل آمده بود مجبور به تجمع در منطقه ورزشی این مجموعه شدند.
700 کارگر این مجتمع خواستار دسترسی برابر به مزایای همکاران قراردادی مستقیم خود که از نظر مقررات اداری قراردادهای آنها به نام «30-24» تنظیم شده؛ می‌باشند.
خاطر نشان می‌شود ابعاد اعتراضات در میان کارگران شهربابک به قدری بالاست که سرهنگ مزدور علی زمانی فرمانده انتظامی شهربابک در اولین جلسه شورای اداری شهرستان در سال جدید به سرکوب کارگران در سال 94 اعتراف کرد.
وی در جلسه به‌اصطلاح شورای اداری شهرستان به تجمعات کارگری در شهرستان اشاره کرد و گفت: آن چیزی که پلیس شهرستان را سال گذشته از فعالیتها و اقدامات امنیتی جدا کرد بحث تجمعات کارگری بود که ۱۲۰ روز کاری نیروی انتظامی را گرفت و ۹۰ درصد کار پلیس اطلاعات و یگان امداد شهرستان متمرکز به این تجمعات شد.
شایان ذکر است که به‌رغم حضور نیروهای سرکوبگر تجمعات اعتراضی کارگران مجتمع صنعتی میدوک و کارگران معادن کرمان ادامه داشته است.
از جمله در روز 22 فروردین جمعی از کارگران زحمتکش معدن تونلهای 4 و 6 پابدانا در کرمان، در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حقوق عقب‌افتاده و عیدی و پاداش سال 94 تجمع کردند. همچنین روز دوشنبه 16فروردین95 در شهربابک کرمان نیروهای سرکوبگر و لباس شخصیهای امنیتی با حضور در محل تحصن کارگران در شهرک صنعتی میدوک بیش از 15تن از کارگران به جان آمده و متحصن را دستگیر کرده بودند


تجمع اعتراضی گروهی از کارگران شهرداری

 
در کرمانشاه تجمع اعتراضی گروهی از کارگران شهرداری برگزار شد. این تجمع در صبح روز پنجشنبه 26فروردین 95 در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق و عیدی در محل شهرداری در خیابان فردوسی شکل گرفت. تجمع‌کنندگان خواهان پرداخت مطالبات خود شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/230b36d9-106a-4b68-846c-c3b791bd1a7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات