728 x 90

آمریکا خواهان رسیدگی شورای امنیت به اقدامات رژیم ایران و شرکای تروریستی‌اش شد

رابرت وود
رابرت وود

رابرت وود نماینده آمریکا در شورای امنیت، در جلسه اضطراری این شورا در روز چهارشنبه دهم مرداد با اشاره به اقدامات مداخله‌جویانه رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه خواهان رسیدگی شورای امنیت به این اقدامات شد.
در این جلسه اضطراری که پیرامون تحولات در غزه و لبنان انجام می‌شد، رابرت وود با قرائت بیانیه‌یی از جانب آمریکا گفت: «حزب‌الله از ۸ اکتبر، یک روز پس از حمله حماس به جنوب اسراییل که جرقه آتش جنگ غزه را روشن کرد، بارها و با حمایت و پشتیبانی ایران، با نادیده گرفتن قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، به اسراییل راکت شلیک کرده است و ابداً هیچ شکی وجود ندارد که حزب‌الله مسئول این حمله (حمله موشکی به مجدل شمس) بود و از سلاح ایرانی استفاده کرد».
وی در ادامه اضافه کرد: «حمایت حکومت ایران محدود به حزب‌الله نیست و جمهوری اسلامی از حوثی‌های یمن نیز که بارها به اسراییل و کشتی‌های تجاری حمله کرده‌اند حمایت کرده و به گروه‌های تروریستی در سوریه، لبنان و عراق به همین ترتیب سلاح داده است. این اقدامات جمهوری اسلامی بی‌ثبات‌کننده و برخلاف تلاش‌های شورای امنیت برای کاهش تنشهای منطقه‌یی است».
او در بیانیه خود هم‌چنین گفت: جمهوری اسلامی باید به قطعنامه‌های شورا پایبند باشد. و در صورت عدم موفقیت، شورای امنیت باید تدابیر بیشتری را برای اجرای قطعنامه‌های خود در نظر بگیرد تا حکومت ایران را پاسخگو کند و به اقدامات مکرر نیابتی‌ها و شرکای تروریستی‌اش که صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند، رسیدگی کند.
رابرت وود در پایان بیانیه افزود: «یک جنگ گسترده‌تر نه قریب‌الوقوع است و نه اجتناب‌ناپذیر، اگر چه حملات فرصت‌طلبانه (حکومت) ایران و شبکه نیروهای نیابتی و شرکای تروریستی آن در سراسر منطقه، بارها ما را به یک درگیری منطقه‌یی نزدیک‌تر کرده است.
هر یک از اعضای این شورا باید از (حکومت) ایران بخواهد که تسلیح، مشاوره و تأمین مالی گروه‌های تروریستی را متوقف کند و اقدامات نیابتی‌ها و شرکای خود را که صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، مهار کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20cc1333-4564-4e22-80ca-e46c18ed967c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات