728 x 90

روز جهانى كارگر,

روز جهانی کارگر - فراخوان جمعی از مهندسی بیکار لنگرود و کارگران سنگبری در کردستان

-

--
--
مهندسان بیکار لنگرود و کارگران سنگبری در استان کردستان در بیانیه‌های خود به‌مناسبت روز جهانی کارگر، دعوت به تجمع و راهپیمایی کردند

جمعی از مهندسان بیکار لنگرود در حمایت از روز کارگر در بیانیة خود نوشتند:

ما جمعی از مهندسان بیکار شهرستان لنگرود، در حمایت از کارگران زحمتکش میهنمان و با گرامی داشت اول ماه می‌ روز جهانی کارگر به‌منظور احقاق مطالبات، افزایش دستمزدها به‌خصوص با توجه به خط فقر و تورم موجود در جامعه به این وسیله از کارگران و راهپیمایی و اعتراضی آنها در روز جهانی کارگر حمایت می‌کنیم.
ببینید این ستمکاران حاکم بر ایران، چه بر سر مردم ما آورده‌اند که نیمی از جمعیت فعال و جوان میهن، در آتش بیکاری می‌سوزند. کجای دنیا وضعیت چنین است که یک قلم مهندسان یک جامعه بعد از سالیان زحمت و تلاش، به جای شروع به‌کار در جامعه، این قشر نیز جزو ارتش بیکاران درآمده است.
از این رو ما نیز به سهم خودمان درد و رنج کارگران زحمتکش را تا حدودی درک می‌کنیم. دردی که علاوه بر کارگران به سایر اقشار جامعه آخوندزده ما نیز گسترش پیدا کرده است.
این درد بود، اما دارو و درمان از نظر ما چیزی نیست جز این‌که کارگران و همه اقشار جامعه دست به دست هم داده و هر زمان و مکان را به فرصتی برای اعتراض و خروش علیه جنایتکاران حاکم بر میهنمان کنیم. تا روزی که با براندازی کلیت این نظام، ایران را آزاد و آباد کنیم. تا روزی را ببینیم که دیگر کارگران و زحمتکشان و تمامی مردم ایران، شاهد سفره‌های خالی نباشند.
جمعی از مهندسان بیکار شهرستان لنگرود
فروردین 95

بیانیة جمعی از کارگران سنگبری استان کردستان

ما جمعی از کارکران یکی از سنگبریهای استان کردستان در آستانهٴ روز جهانی کارگر خواهان فریادرسی کارگران ایران هستیم.
در کارخانه سنگبری ما جمعی را بدون حقوق و حق بیمه اخراج کردند. کارگران دیگر که سرکار هستند هم مزایای کار ندارند. یکی از کارگران که 28سال در این کارخانه مشغول است با وجودی که این کار سخت و زیان آوری است ولی کار سبک معرفی کردند و به همین دلیل هم به هر کس شکایت کردیم هیچ جوابی داده نمی‌شود. همین کارگر زحمتکش دو فرزند دانشجو دارد که ماهانه 900هزار تومان فقط حقوقش است ولی با این حقوق ناچیز نمی‌داند که چگونه زندگی خود را بچرخاند. این یک نمونه از هزاران نمونه نقض حقوق کارگران و نقض حقوق‌بشر در ایران است. در ایران هیچ قانونی کارگران را حمایت نمی‌کند. ما مجامع بین‌المللی را به دادخواهی از کارگران ایران فرا می‌خوانیم.
نان کار آزادی با رزم سرنگونی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6dcf7149-44ff-47c9-8ae3-35e8a1c7b1f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات