728 x 90

اخبار اعتراضي,اخبار کارگری,

اعتصاب ۱۰هزار راننده خودروهای سنگین در اعتراض به افزایش مالیاتها و فساد سازمان حمل و نقل

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
فراخوان به حمایت از اعتصابگران و اقدام برای آزادی فوری رانندگان دستگیر شده

روز دوشنبه 23فروردین 95 بیش از 4500 راننده خودرورهای سنگین در پایانه حمل و نقل بندرعباس، ششمین روز اعتصاب و تجمع اعتراضی خود را ادامه دادند. روز یکشنبه 22فروردین کارگزاران رژیم آخوندی به جای پاسخ‌گویی به خواستهای رانندگان سه نفر از آنان را دستگیر کردند. در شیراز و اصفهان و یزد حدود 6000 راننده سنگین در همبستگی با همکارانشان در بندرعباس دست به اعتصاب زده‌اند. اعتصابگران خواهان آزادی بی‌قید و شرط همکارانشان هستند.
این تجمع اعتراضی علیه فساد حاکم بر سازمان حمل و نقل است که کار تحویل بار را با اخاذی و رشوه‌گیری انجام می‌دهد و به عوامل رژیم امتیازهای ویژه و خارج از نوبت می‌دهد. در نتیجه بسیاری از رانندگان زحمتکش باید برای نوبت حمل بار، تا ۲۰روز منتظر بمانند.
علاوه بر سازمان حمل و نقل، اداره مالیات نیز رانندگان را تحت فشار قرار داده و مالیاتهای جدیدی بر آنها وضع کرده است. این به جز انواع حق العملها و کمیسیونهایی است که دوایر مختلف حکومتی از رانندگان زحمتکش مطالبه می‌کنند.
لازم به یادآوری است که مدتها است که رانندگان خواهان تغییر مدیریت فاسد سازمان حمل بار و انجمن مربوطه شده‌اند ولی دولت آخوند روحانی فقط دنبال اخاذی از رانندگان و کامیونداران سنگین، در پوشهای مختلف است.
آقای عباس داوری، مسئول کمیسیون کار شورای ملی مقاومت ایران با درود به رانندگان اعتصابی، عموم سندیکاهای حمل و نقل و اتحادیه‌های کارگری و دیگر مراجع مدافع حقوق کارگران را به حمایت از رانندگان اعتصابی در ایران و آزادی بی‌قید و شرط کارگران بازداشت شده فرا می‌خواند و از عموم مردم ایران به‌ویژه جوانان می‌خواهد که به حمایت و همبستگی با کامیونداران زحمتکش اعتصابی و خانواده‌های آنها برخیزند.
در حالی که رژیم آخوندی میلیاردها دلار از سرمایه‌های مردم ایران را برای دخالتهای جنگ‌افروزانه و صدور تروریسم در منطقه و برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش به هدر می‌دهد طبقات محروم جامعه هیچ نصیبی جز فقر و سیه‌روزی و غارت دسترنج شان و سرکوب ندارند.

کمیسیون کار
شورای ملی مقاومت ایران
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ (۱۲ آوریل ۲۰۱۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5058c801-a30b-4a1e-8041-ccbf5d36464b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات