728 x 90

«دیده‌بان سازمان ملل» : ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر به رژیم ایران «توهین» است و «قابل‌تحمل نیست»

شورای حقوق بشر ملل متحد
شورای حقوق بشر ملل متحد

هیلِل نویِر، وکیل بین‌المللی حقوق‌بشر و مدیر سازمان غیردولتی «دیده‌بان سازمان ملل» سه‌شنبه ۹خرداد، درباره انتصاب رژیم ایران واکنش نشان داد و از ارائه پیش‌نویس یک قطعنامه برای لغو ریاست نماینده رژیم ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل خبر داد.
هیل نویر در این باره در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز پیش‌نویس قطعنامه لغو انتصاب جمهوری اسلامی به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل را به سازمان ملل ارائه کردیم».
در این پیش‌نویس به نقض فاحش حقوق‌بشر از سوی رژیم ایران به‌ویژه سرکوب بیرحمانه اعتراضات سراسری ایران یادآور شده است.
هیل نویر درباره انتصاب ریاست مجمع به رژیم ایران خاطرنشان کرد: «این توهین و بی‌عدالتی قابل‌تحمل نیست. ما سکوت نخواهیم کرد».
بر اساس تصاویر منتشر شده از پیش‌نویس قطعنامه، در زمینه حقوق‌بشر، واکنش‌ها و «نگرانی شدید» نسبت به انتصاب رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر درپی داشته است.
این در حالیست که شورای حقوق بشر پیش از این رأی به تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی سرکوب خشن و بیرحمانه معترضان اعتراضات سراسری توسط رژیم ایران را ارائه داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4dee595-b98e-4dc3-95f4-056014a2a628"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات