728 x 90

اخبار اعتراضي,

تجمع اعتراضی کارگران تونلهای معدن پابدانا در کرمان

-

معدن فاریاب کرمان - آرشیو
معدن فاریاب کرمان - آرشیو
جمعی از کارگران زحمتکش معدن تونلهای 4 و 6 پابدانا در کرمان، در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حقوق عقب‌افتاده و عیدی و پاداش سال 94 تجمع کردند.

در این تجمع اعتراضی که روز یکشنبه 22فروردین95 برگزار شد، حداقل 200تن از کارگران در تونل شماره 4 و 100تن از کارگران در تونل شماره 6 شرکت داشتند.

حقوق کارگران معدن با وجود وعده‌های کارگزاران رژیم و با وجود گذشت 20روز از شروع سال جدید هنوز پرداخت نشده است. این معدن در فاصله 130 کیلومتری شمالغرب کرمان واقع شده است.
 
بیشتر بخوانید:

کرمان- کارگران معدن اصلی با بستن در معدن، دست به اعتصاب زدند

کرمان - صبح روز شنبه 24بهمن ماه 94، کارگران معدن اصلی در 8کیلومتری جاده پابدانا - زرند در استان کرمان در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق آذر و دی، در محل معدن با بستن درهای معدن دست به اعتصاب زدند و اعلام کردند که تا زمان برآورده نشدن خواسته‌هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.
این معدن در بین مردم و کارگران و کارگزاران به اسم اصلی خوانده می‌شود.

کرمان - اعتصاب ۸۰۰ کارگر معدن هشونی در پابدانای کرمان

کرمان - 800 کارگرمعدن هشونی در پابدانا دومین روز اعتصاب خود را در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حقوق و بی‌توجهی ایادی رژیم نسبت به وضعیت معیشتی فلاکت‌بار کارگران روز 21بهمن پشت سر گذاشتند. کارگران به جان آمده اعلام کردند تازمانی که به خواسته‌هایشان رسیدگی نشود و حقوق آنها پرداخت نشود به اعتصاب ادامه خواهند داد.
به گفته کارگران این معدن به‌دلیل فقری که دامنگیر آنها شده مجبورند همزمان با کار سخت و سنگین معدن، دست به کارهایی مثل باربری بزنند.

 

راور- تجمع اعتراضی کارگران معدن پابدانا همراه خانواده‌هایشان

راور- جمعی از کارگران معدن پابدانا در راور کرمان همراه خانواده‌هایشان در مقابل فرمانداری دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع در اعتراض به جابه‌جایی کارگران از معدن پابدانا به معدن همکار بود.
کارگران می گویند اگر ما به معدن همکار منتقل شویم باید تمام زندگیمان در روستا را ترک کنیم و به روار نقل مکان کنیم.
از سوی دیگر تعداد کارگران راوری معدن پابدانا 53نفر می‌باشند و همه از اهالی روستاهای خورند، ریحان، بغیجان، طاشک، و تیران هستند و مسئولان معدن این تصمیم را به این دلیل گرفته‌اند که هزینه سرویس ایاب و ذهاب کارگران راوری که در حدود 7 میلیون تومان در ماه می‌باشد، را از سرخود باز کرده و کارگران سربنانی و زرندی معدن همکار را جایگزین ما کنند.
 این تجمع اعتراضی روز 23چهارشنبه دی برگزار شد.
 

اعتصاب کارگران معدن اصلی پابدانا

در کرمان‎ بیست و یکمین روز اعتصاب کارگران معدن اصلی پابدانا صبح روز دوشنبه 21دیماه 94 در اعتراض به بلاتکلیفی پرداخت حقوق و سوء مدیریت معدن ادامه یافت. کارگران به جان آمده حتی بارها خواسته‌اند که تنها مابه‌ازاء پرداخت حداقل حقوق به سر کار برگردند ولی ایادی رژیم در این معدن هیچگونه پاسخی به این خواسته کارگران نداده‌اند. کارگران نیز اعلام کرده‌اند تا گرفتن تضمین به سرکار بر نمی‌گردیم.
نزدیک به 5ماه است که کارگران این معدن حقوق نگرفته‌اند.
 

تجمع اعتراضی کارگران معادن پابدانا

روز یکشنبه 13 دی94 کارگران معادن اصلی پابدانا (تونل ۴) در کرمان برای دومین روز متوالی در مقابل درب ورودی این واحد معدنی تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق عقب‌افتاده دست به این تجمع زدند.
در معادن مستقر در منطقه کوهبنان استان کرمان بیش از هزار کارگر مشغول به‌کار هستند که کارگران معدن پابدانا یکی از همین گروه محسوب می‌شوند.
روز شنبه 12 دی ماه 94 نیز همین کارگران در همین محل تجمع مشابهی را برگزار کرده بودند.

هفتمین روز تجمع اعتراضی کارگران پابدانا در زرند کرمان

سه‌شنبه 12آبان 94 کارگران معدن پابدانای جنوبی در زرند کرمان هفتمین روز تجمع خود را برگزار کردند.
این تجمع در اعتراض به پرداخت نشدن 3ماه حقوق عقب‌افتاده برپا شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3772a3ef-2456-457a-91a3-6200ec1f7fdc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات