728 x 90

تایمز مالی: خطر عمیق‌تر شدن بحران هسته‌یی هم‌چنان وجود دارد

اتمی رژیم ایران
اتمی رژیم ایران

تایمز مالی روز ۲۵مرداد در سرمقاله‌ای درباره بحران روابط میان آمریکا و رژیم ایران نوشت: خطر عمیق‌تر شدن بحران هسته‌یی هم‌چنان وجود دارد، اما از هر گونه تلاش برای مهار آن استقبال می‌شود.
تایمز مالی در سرمقاله خود با عنوان «آمریکا و ایران به‌دنبال تنش‌زدایی هستند» می‌افزاید:
پس از بیش از دو سال مذاکرات پرپیچ و خم و توقف، دولت بایدن در نهایت ممکن است در تلاش‌های خود برای تنش‌زدایی با رژیم ایران و تأمین آزادی اتباع آمریکایی زندانی در ایران به‌طور بالقوه سرپوشی بر بحران به درازا کشیده اتمی بگذارد.
تبادل موفق زندانیان ممکن است به ایجاد درجه‌ای از اعتماد در جایی که وجود ندارد کمک کند و به تلاش‌ها برای مهار بحران هسته‌یی کمک نماید.
واشنگتن هم‌چنین رژیم ایران را تحت فشار قرار می‌دهد تا فروش پهپادهای مسلح به مسکو را متوقف کند، زیرا نیروهای روسیه از آنها بی‌رحمانه در جنگ اوکراین استفاده کرده‌اند. در مقابل، ایالات متحده ممکن است چشم خود را بر صادرات نفت رژیم ایران ببندد، صادراتی که به‌دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه بوده است.
با توجه به این‌که معامله زندانیان مشروط به اقدامات کاهش تنش نیست، و هم‌چنان ممکن است از هم بپاشد. تردیدهایی در مورد این‌که گام‌های مهار بحران هسته‌یی حتی در صورت تأمین امنیت چقدر پایدار خواهند بود هست، چالش اساسی جلوگیری از تبدیل شدن رژیم ایران به یک کشور هسته‌یی حل ناشده باقی مانده است. باید از هر گونه اقدامی برای تنش‌زدایی و کاهش خطر جنگ استقبال کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00c7944e-fd05-4671-8a0a-a5f741c24f9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات