728 x 90

اخبار امريكا,اخبار خليج فارس,

آمریکا بمب‌افکنهای ب۵۲ را به قطر فرستاد

-

بمب افکن بی 52
بمب افکن بی 52
به گزارش خبرگزاری رویتر 21فروردین 95 نیروی هوایی آمریکا بمب‌افکنهای بی-52 را برای پیوستن به جنگ علیه در عراق و سوریه به قطر اعزام کرد. این اولین بار از پایان جنگ خلیج فارس در سال 1991 است که چنین هواپیماهایی در منطقه مستقر می‌شوند.

ژنرال چارلز براون فرمانده نیروی هوایی آمریکا از فرماندهی مرکزی ـ سنتکام ـ گفت: «هواپیماهای بی-52 نشان‌دهنده تداوم اراده ما برای اعمال فشار مستمر بر داعش و دفاع از این منطقه در هر پیشآمد آینده است».

بیشتر بخوانید:
پیشتر آمریکا در بهمن ماه سال 1394 از اعزام لشگر ویژه 101 خود به عراق خبر داده بود. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت: لشگر 101 آمریکا به عراق خواهد رفت تا به لشکر دیگری که پیش از این به عراق رفته است بپیوندد.

به گفته وزیر دفاع آمریکا مأموریت لشکر 101 ارتش آمریکا، تجهیز نیروهای عراقی است. این لشکر از طریق هوایی به عراق منتقل می‌شود.

تلویزیون العربیه 3بهمن 94 گفت: اعزام این لشکر به‌عنوان دومین یکان نظامی به عراق گام جدیدی در حضور نیروی زمینی آمریکا در عراق به حساب می‌آید. واشینگتن سعی می‌کند که توسط این لشکر جنگ علیه داعش را در کنترل خود بگیرد. به‌ویژه بعد از این‌که تهاجمات هوایی آمریکا در تعیین‌تکلیف این جنگ ناتوان بود.

لشکر 101 یک لشکر دیگر را پشتیبانی خواهد کرد که در گذشته به عراق فرستاده شده بود. به گفته اشتون کارتر مأموریت آن لشکر آماده کردن نیروهای عراقی در عملیات استراتژیکی توانمند کردن آنها و نه جایگزینی با آنها بوده است.

العربیه افزود: لشکر 101 به‌عنوان یک نیروی نخبه در ارتش آمریکا و لشکری تهاجمی-هوایی در جهان است و قادر است هزاران نیرو را با سرعتی زیاد در مسافتهای دور گسترش دهد. این لشکر 280 هلیکوپتر و سه اسکادران هلیکوپتر آپاچی دارد. از این لشکر در سال 2001 در عملیات توفان صحرا استفاده شد. این لشکر وارد عمق خاک عراق شد و پایگاهی را با بیش از 2000 سرباز و 50نفربر و توپخانه چندین تن سوخت و مهمات، ایجاد کرد.

سربازان این لشکر آموزش جنگهای تهاجمی، هلی‌برد و فرود در کوهستان و نیز مهارتهای فنی و پشتیبانی برای انتقال نزدیک به 5هزار سرباز تا 250 کیلومتری را خلال دو ساعت دارا هستند.

جان کری: نیروهای عملیات ویژه به سوریه فرستاده می‌شوند

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز شنبه 9آبان 94: نیروهای عملیات ویژه برای جنگ با داعش به سوریه فرستاده می‌شوند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس: جان کری در یک کنفرانس مطبوعاتی در قزاقستان افزایش بیشتر نیرو را در جنگ منتفی نکرد و گفت نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند.
دولت اوباما 50 نیروی عملیات ویژه را برای کمک به کردها و نیروهای سوریه به شمال سوریه اعزام می‌کند. این اولین تعهد سربازان آمریکایی بر روی زمین در سوریه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b8927bc-17f4-4fb4-a4eb-e12316c5dce9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات