728 x 90

اخبار اروپا,

بازدید آنجلینا جولی سفیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد از اردوگاه پناهجویان در بندر پیره یونان

-

آنجلینا جولی به‌عنوان سفیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بين پناهجويان - آرشيو
آنجلینا جولی به‌عنوان سفیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بين پناهجويان - آرشيو
آنجلینا جولی به‌عنوان سفیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز چهارشنبه26اسفند94 از اردوگاه آوارگان در بندر پیره یونان بازدید کرد. در این ارودگاه چهار هزار پناهجو که اغلب آنها را آوارگان سوری تشکیل می‌دهند، اسکان داده شده‌اند.

ستاره سرشناس سینمای هالیوود که با استقبال چشمگیر ساکنان اردوگاه و نیز نمایندگان رسانه‌ها مواجه شده بود ضمن ابراز احساسات نسبت به کودکان، در گفتگو با خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان حاضر در محل، آنها را به تفکر بیشتر نسبت به وضعیت آوارگان فراخواند.

محمد یکی از پناهجویان سوری در یونان می‌گوید: «از این‌که آنجلینا برای دیدن آوارگان سوری به اینجا آمده بسیار خوشحالیم. از یونانیها و کشورشان هم که ما را پذیرفته‌اند، سپاسگذاریم».

احمد آواره افغان نیز با ابراز نارضایتی از وضعیت برزخی خود می‌گوید: «هر وقت که مرزها باز شد و توانستیم خود را به کشوری برسانیم، آنوقت می‌توان به آینده امیدوار بود. اما اکنون هیچ چیز نمی‌دانیم و در وضعیتی تیره و تار به‌سر می‌بریم».

دهها هزار نفر هم‌اکنون در اردوگاهها و مراکز پذیرش موقت پناهجویان در یونان به‌سر می‌برند و مترصد خروج از این کشور به سمت شمال اروپا هستند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌یی مطبوعاتی، سفر آنجلینا جولی به یونان را در راستای تقویت تلاشهای انجام شده از سوی این سازمان و نیز دولت یونان برای پاسخگویی فوری به وضعیت انسانی رو به وخامت پناهجویان در اردوگاههای موقت این کشور توصیف کرده است.

حدود چهل و پنج هزار مهاجر و پناهجو در کل یونان به‌سر می‌برند که از این میان دوازده‌هزار نفر در منطقه آتیک (منطقه‌ای که آتن، پایتخت یونان در آن قرار دارد) اسکان داده شده‌اند. تنها در اردوگاه ایدومنی (واقع در مرز یونان و مقدونیه) از یازده‌هزار پناهجو ثبت‌نام به‌عمل آمده و این در حالی است که دولت یونان در پی درخواست مقامات محلی در تدارک تخلیه قریب‌الوقوع این منطقه است. آتن برای اداره این بحران در اجلاس روز جمعه بروکسل از شرکای اروپایی خود درخواست کمکهای مالی خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34e5ae93-ab75-4e54-be8e-40c2b841a373"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات