728 x 90

چرخه ویرانگر فقیرکردن مردم ایران توسط آخوندها

فقر در ایران
فقر در ایران

تنها نگاه کردن به خبرهایی که روزانه و به‌صورت عادی در رسانه‌های دیکتاتوری فاسد آخوندها منتشر می‌شود، پشت هر ایرانی را می‌لرزاند،

حتی خواندن سرسری خبرهایی که رسانه‌های رژیم به‌صورت عادی منتشر می‌کنند، سیمایی دهشت‌انگیز از جامعه‌یی را ترسیم می‌کند که توسط زالوهای حاکم، رمق و حیاتش پیوسته مکیده می‌شود و اجزای جامعه پیوسته فقیرتر و تکیده‌تر می‌شوند. به این چند خبر نگاه کنید که همه در روز ۱۶ بهمن منتشر شده‌اند؛

اولین خبر را از کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت کار رژیم بشنویم که گفت: ۴۰ درصد کل بیکاران را فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند. و اکنون بزرگ‌ترین چالش بازار کار کشور، بیکاری فارغ‌التحصیلانی است که کار ندارند.

خبر دوم، خبر تشدید مهاجرت متخصصان ایرانی است. چرا که خیلی روشن است وقتی متخصصان و فارغ‌التحصیلان در داخل کشور امکان اشتغال نداشته باشند ناگزیر از مهاجرت هستند،

به گزارش هم‌میهن رژیم، مهاجرت متخصصان و کارشناسان از ایران، اکنون مدت‌هاست که ابعاد بزرگتری پیدا کرده است. به‌نوشته همین رسانه رژیم، این مهاجرتها بیش از این‌که تابع جاذبه‌ها و دلربایی‌های مقصد باشد، بیشتر متأثر از دافعه‌ها و نارسایی‌های موجود در ایران است. در حال حاضر این وضعیت عمومی موجب شده که گرایش به مهاجرت فراتر از نیروی متخصص و تحصیل‌کرده شود. میل به مهاجرت و اقدام به آن به سطوح حرفه‌یی مهندسی و مدیریت نیز رسیده است و به تعبیر رئیس کمیسیون انرژی مجلس رژیم؛ اگر قبلاً در وزارت نفت، خطر جاسوسی و درز اطلاعات مطرح بود؛ امروز مهاجرت نیروی متخصص صنعت نفت تبدیل به مسأله اصلی شده است. هم‌چنین بسیاری از افراد حرفه‌یی در سطوح میانی مانند متخصصان امور ساختمانی و تأسیساتی و حتی خدماتی هم عزم خود را برای مهاجرت جزم کرده‌اند. در حالی که دانشجویان نخبه هم به طرز رو به افزایشی، درخواست‌های پذیرش از کشورهای مهاجرپذیر را ارسال می‌کنند، و در بسیاری از موارد پذیرش می‌شوند. همین رسانه حکومتی افزوده است؛

اکنون مهاجرت فقط محدود به افراد حقیقی نیست، بلکه کم‌کم شامل افراد حقوقی و شرکتها به‌ویژه استارتاپ‌ها هم شده است. وضعیت نامناسب اینترنت، مقررات مالیاتی، قیمت‌گذاریها، بی‌ثباتی سیاست‌های اقتصادی، اختلال در روابط خارجی و مبادلات ارزی و تجاری و عوامل دیگر موجب گسترش ابعاد این پدیده شده است.

 

به‌نوشته روزنامه حکومتی اعتماد یک منبع آگاه در سازمان نظام پزشکی گفت در نیمه اول امسال یعنی سال ۱۴۰۲ (در مقایسه با) سال ۱۳۹۷، تعداد درخواست پزشکان برای دریافت گواهی حرفه‌یی حسن صلاحیت علمی (که برای مهاجرت به کشورهای دیگر صادر می‌شود) حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافته است!

به‌نوشته همین رسانه، تا سال ۱۳۹۸ تعداد متخصص طب اطفال و بیهوشی و طب اورژانس در اغلب بیمارستانهای خصوصی پایتخت، کافی بود اما اکنون پزشک متخصص حتی به تعداد شیفت‌های ۲۴ ساعت هم وجود ندارد و اگر فرضا یک بیمار با آپاندیسیت حاد ساعت ۲ بامداد به بیمارستان مراجعه کند، پزشک متخصص برای جراحی نیست و باید تا آغاز شیفت کاری صبح صبر کند (به شرطی که تا صبح زنده بماند!).

 

در پی افزایش آمار مهاجرت کارگران یا روی آوردن آنها به مشاغل دیگر از قبیل مسافرکشی یا کسب و کارهای آنلاین (که تماماً به‌علت ظالمانه بودن شرایط کار و قوانین ضدکارگری موجود است) روزنامه حکومتی شرق نوشت: اکنون کارفرمایان پیوسته آگهی‌های استخدام خود را تمدید می‌کنند اما موفق به جذب نیروی کار ماهر نمی‌شوند، این وضعیت باعث شده بسیاری از شهرک‌های صنعتی با مشکل کارگر ماهر روبه‌رو باشند (چرا؟ فقط به این علت که دیگر با کارگری آن‌هم تحت قوانین ظالمانه آخوندها، نمی‌توان زندگی کرد! یا باید تغییر شغل داد یا باید مهاجرت کرد!).


و آخرین خبر از این دست، آخرین برگ این تابلوی شوم و نگران‌کننده است؛
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رژیم در استان تهران، در فاصله یک دهه، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به تعداد فقرا اضافه شده است!

بر اساس همین گزارش، در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۰درصد از جمعیت ایران زیر خط فقر قرار داشتند، این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۸و یک دهم درصد جمعیت ایران زیر خط فقر قرار گرفته‌اند.

و اگر با همین دست‌فرمان بخواهیم حرکت کنیم، تا چند سال دیگر به استثنای آخوندها و پاسداران‌شان، بقیه مردم ایران به درجات مختلف به زیر خط فقر سقوط خواهند کرد، رخداد شومی که تنها با قیام و انقلاب می‌توان از آن جلوگیری کرد، یعنی همین کاری که اکنون کانون‌های شورشی انجام می‌دهند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d59c59a-1d7d-450f-bcfb-6dbba1b6afa1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات