728 x 90

اخبار سوريه,

دفاع رزمندگان سوریه از شهر استراتژیک اعزاز

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
در شرایطی که بمبارانهای روسیه روزانه شدت می‌یابد و سیل آوارگان به سوی مرزهای ترکیه سرازیر شده است شهرهای شمال حلب در معرض سوء‌استفاده دشمنان انقلابیون سوری قرار گرفته است، برای جلوگیری از این توطئه رزمندگان داوطلب سوری از مرزهای ترکیه عبور می کنند تا از شهرهای خود دفاع کنند.

یک منبع امنیتی ترکیه گفت: 500 رزمنده از مرز ترکیه به شمال حلب رفته‌اند. این در حالیست که ارتش آزادی استحکامات دفاعی را در شهر اعزاز برای جلوگیری از هر گونه حمله توسط گروه‌های مزدور، تقویت کرده است. در مرز سوریه - ترکیه، رزمندگان انقلابی سوری در مواضع خود مستقر هستند تا از بزرگترین قلعه خود یعنی شهر اعزاز که اهالی آن را کلید آزادسازی تمامی مناطق شمال حلب می‌نامند و یک روز به قبرستان تانکها معروف شده بود، دفاع کنند.

خبرگزاری رویتر به‌نقل از منابعی در ارتش آزادی در حومه حلب گفت: 2000 رزمنده همراه با سلاحهای سنگین و نیمه سنگین خود از مرز ترکیه وارد شمال سوریه شده‌اند تا با گروه‌های مزدور وابسته به رژیم اسد که قصد دارند مناطق شمال سوریه را اشغال کنند، مقابله نمایند.

خبرها از آمار رزمندگانی که به شمال حلب رسیده‌اند متفاوت است اما تجهیزات نظامی که به حومه شمالی حلب ارسال شده مورد تأیید قرار گرفته است. آیا مأموریت این نیروها مستحکم کردن شهر مرزی اعزاز با همراهی ارتش آزادی است که در این شهر مواضع خود را در سمت شرق شهر تقویت کرده است یا این‌که مأموریت این نیروها به شهر مارع می‌رود که توسط گروه‌های مزدور محلی مورد تهدید قرار گرفته است؟

تحلیلگران معتقدند تجهیزات و سلاحهایی که به دست رزمندگان رسیده برای بازگرداندن ابتکارعمل به رزمندگان و تهاجم به پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e594e5f8-d20d-40b6-8d16-62178dbcf122"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات