728 x 90

جام زهر اتمى,تحریم‌ها علیه ایران,

اجرای برجام و تشدید بحرانهای درونی رژیم در آستانه نمایش انتخابات

-

--
--
پولهای آزاد شده در خدمت خامنه‌ای و پاسداران قرار می‌گیرد و هیچ مشکلی از مردم ایران حل نمی‌کند

پذیرش برجام از سوی رژیم آخوندی و اجرای شتابزده آن با نقض خط قرمزها و دستورالعملهای اعلام شده خامنه‌ای، قبل از هر چیز از وضعیت انفجاری جامعه ایران به‌ویژه در آستانه نمایش انتخابات مجلس ارتجاع و خبرگان آخوندی، آثار فرساینده تحریمها، نگرانی از اعمال تحریمهای بیشتر از سوی کنگره آمریکا خبر می‌دهد.

هم‌چنانکه مقاومت ایران در تابستان گذشته اعلام کرده بود، شش ماه پس از پذیرش برجام از سوی رژیم جنگ قدرت در رأس رژیم در آستانه انتخابات تمامی رژیم را در برگرفته و به تضعیف ولی‌فقیه راه برده و تمامیت نظام آخوندی را بیش از پیش شکننده و آسیب‌پذیر کرده است. به‌خصوص که شکستهای پی‌درپی رژیم در سوریه بحران درونی رژیم را عمیق‌تر کرده است. بی‌جهت نیست که همزمان با اجرای برجام رژیم آخوندی برای تشدید جو رعب و وحشت روند اعدامهای جنایتکارانه را تشدید کرده و تنها در دو هفته اول سال میلادی 53 زندانی را اعدام کرده است.

رفع بخشی از تحریمها و اموال مردم ایران که در اختیار رژیم نامشروع و غاصب حاکم بر ایران قرار می‌گیرد، به‌هیچ‌وجه به بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایران نمی‌انجامد، بلکه در اساس در خدمت سیاستهای سرکوبگرانه و صدور بنیادگرایی و تروریسم و جنگ‌افروزی و به‌خصوص کشتار مردم سوریه قرار می‌گیرد. لذا هم‌چنان‌که خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در 14ژوییه 2015 اعلام کرد برای این‌که این اموال به عراق و سوریه و یمن و لبنان سرازیر نشود و جیب پاسداران را پرتر نکند، باید تحت کنترل شدید سازمان ملل صرف نیازمندیهای مبرم مردم ایران به‌ویژه حقوق اندک و پرداخت نشده کارگران و معلمان و پرستاران و تأمین غذا و دارو برای توده مردم شود.

قابل ذکر است که بخش عمده اقتصاد ایران (شامل بیش از ۵۰درصد از تولید ناخالص ‏داخلی، ‏GDP) در 14 قطب اقتصادی بزرگ متمرکز است که همه وابسته به نهادهای نظامی و ‏انتظامی و بنیادهای تحت کنترل خامنه‌ای است و اغلب تجارت خارجی رژیم به این 14 قطب اقتصادی مرتبط می‌شود. بخش زیادی از هزینه سپاه پاسداران، کمکهای مالی ماهانه به دیکتاتور ‏سوریه از سودهای همین نهادها پرداخت می‌شود.‏ بخش اعظم پولهای آزاد شده به این قطبهای اقتصادی خواهد رسید یعنی در خدمت خامنه‌ای و پاسداران قرار خواهد گرفت.

درعین‌حال، با توجه به ساختار اقتصادی رژیم که فساد و چپاول سراپای آن را گرفته و با توجه به بحرانهای گوناگونی که رژیم را احاطه کرده است، پولهایی که در اختیار رژیم ایران قرار می‌گیرد، هیچ مسأله استراتژیکی از آن حل نمی‌کند، بلکه تنها خشم و نفرت مردم را از رژیم آخوندی و همه باندها و جناحهای آن که هیچ ارمغانی جز فقر و بیکاری برای مردم ایران نیاورده‌اند، تشدید می‌کند.

مشکل مردم ایران با فاشیسم دینی حاکم نه فقط مسأله اتمی بلکه قبل از آن نقض وحشیانه حقوق‌بشر و از بین بردن همه آزادیها و سرکوب عمومی به‌ویژه علیه زنان و جوانان و پیروان ادیان و مذاهب مختلف و همچنین اقوام و ملیتهای گوناگون جامعه ایران است. هر گونه چشم پوشیدن بر جنایتهای این رژیم در داخل ایران و صدور تروریسم و بنیادگرایی به خارج به بهانه توافق اتمی صلح و امنیت در منطقه و جهان را به‌طور مضاعف به خطر می‌اندازد و حتی این رژیم را در ادامه پروژه‌های اتمی و نقض همین توافقنامه نیز تشجیع می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷دی ۱۳۹۴ ـ۱۷ژانویه ۲۰۱۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa863c75-3c48-40b0-8fac-a2e0420ccecf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات