728 x 90

-

طنین صدایی حقیقی در فضای مجازی!

-

وحشت از فضای مجازی
وحشت از فضای مجازی
شانزدهم دی ماه خبر فیلتر نشدن تلگرام روی وایر رفت. بالاخره بعد از چند ماه کشمکش بین باندها و دستگاههای نظام نتیجه این شد که تلگرام را فیلتر نکنند. این در حالی بود که چه کارگزاران رژیم در دستگاه سانسور فضای مجازی و چه اعضای مجلس ارتجاع نسبت به تهدیدات امنیتی فضای مجازی، به‌ویژه تلگرام هشدار داده بودند. این هشدار به جایی رسید که مدیر تلگرام را تهدید کردند و از او خواستند که مجموعه‌یی از کانالها را ببندد، حتی سند تهدید مدیر تلگرام توسط کارگزاران رژیم هم افشا شد. این تهدید زمانی بود که اسفنانی یکی از کارگزاران رژیم در شورای عالی سانسور فضای مجازی گفت که یکی از دلایل مطرح شدن بحث فیلترینگ تلگرام وجود کانالهای مجاهدین روی این شبکهٴ اجتماعی است و در ادامه هم اضافه کرد که تلگرام حدود 14 میلیون نفر کاربر در ایران دارد و با فیلتر شدنش ممکن است مباحث اجتماعی به‌وجود بیاید. بنابراین ترس از بالا گرفتن اعتراضات اجتماعی است که هم آن زمان و هم این بار، آخوندها ر ا بر این داشت که از فیلترینگ تلگرام صرف‌نظر کنند.

اما منظور کارگزاران رژیم از «بوجود آمدن مسائل اجتماعی» چیست؟ آیا اعتراضات کوچکی است که همین امروز هم در فضای مجازی هماهنگ می‌شود یا چیزی فراتر از آن است؟

پاسخ این سؤال را پاسدار احمدی مقدم، سرکرده سابق نیروی سرکوبگر انتظامی می‌دهد. این جنایتکار در مصاحبه‌یی که روز 22 دی در روزنامه حکومتی شرق منتشر شد برای اولین بار به نقش شبکه‌های اجتماعی در جریان قیام 88 اذعان کرد و گفت: «آنها از شبکه‌های اجتماعی خیلی خوب بهره‌ برداری می‌کردند، ولی ما در رابطه با فیس‌بوک و شبکه‌ های مجازی خیلی توجیه نبودیم. شبکه‌های اجتماعی آرام آرام در جامعه گسترش می‌یافت و ما از این موضوع غافل بودیم و احاطه‌ای به آن نداشتیم. آنها از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌ بوک، توئیتر و غیره برای پیشبرد برنامه‌هایشان به خوبی استفاده می‌کردند و ما اصلاً روی آن برنامه‌ریزی نکرده بودیم»

واقعیت این است که فضای مجازی جایی است که جوانان از آخوندها و کارگزاران آنها پیشی گرفتند. همین اکنون هم بیشتر اعتراضات اجتماعی در فضای مجازی هماهنگ و خبرش هم به سرعت در فضای مجازی منتشر می‌شود. اما چرا پاسدار احمدی مقدم الآن که 6سال از قیام 88 گذشته به این موضوع اعتراف می‌کند؟ پاسخ را باید در شرایط کنونی جستجو کرد، شرایطی که بحرانهای مختلفی که رژیم را از همه جهت محاصره کرده، در مقطع زمانی اسفندماه، زمان نمایش انتخابات، به هم پیوند می‌خورد، و مثل قیام 88 زمینه مساعدی است برای اعتراضات، چون امروز شبکه‌های اجتماعی مختلف در اختیار جوانان است، چیزی که کارگزاران رژیم را بیش از پیش می‌ترساند. شرایطی که میلیونها جوان ایرانی می‌توانند با استفاده از آنها از سد سانسور و فیلترینگ آخوندها رد شوند و در زمینه جنگ در فضای مجازی آنها را شکست داده و صدای خود را به گوش جهانیان برسانند. صدایی که این بار بسا پر طنین تراز قبل خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57568010-c90e-4043-a880-188cbc3ce5f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات