728 x 90

اخبار اعتراضي,

تهران، کرج؛ اعتراض و اعتصاب اصناف و کارگران

-

شهرک بهارستان کرج
شهرک بهارستان کرج
تهران - اعتصاب کسبه بازار لوازم خوراکی
صبح روز شنبه 19 دی 1394 در بازار کوچهٴ عرب ها، هم زمان با بازدید یک کارگزار حکومتی سازمان مالیات کشور، از کسبه صنف خوراکی و قهوه بازار تهران، آنان دست به اعتصاب زدند و مغازه‌ها را بسته یا نیمه باز نگاه داشتند.

این اعتصاب در اعتراض به افزایش میزان عوارض واردات اجناس می‌باشد. کسبه به جان آمده می‌گفتند سازمان مالیات به‌طور جدی دارد مقابل کسبه صف آرایی می‌کند و به نوعی با تولید کار در کشور مقابله می‌کند!

در کرج نیز کارگران بیکار شده کارخانه تولید لوله و پروفیل در شهرک بهارستان صبح روز شنبه 19 دی 1394 از ساعت 7، در اعتراض به تعطیلی کارخانه و بیکاری آنها و پرداخت نشدن 3ماه حقوق خود، دست به تجمع زدند.
جمعه شب 18دی، پیامی از طریق اس.ام.اس برای کارگران ارسال شده بود، مبنی بر این‌که کارخانه در روز شنبه تعطیل است و فقط سرکارگرها باید به کارخانه مراجعه کنند. یکی از کارگران معترض گفت: این تعطیلی طبق اطلاعاتی که سرکارگرها دریافت کرده‌اند، تا اطلاع ثانوی می‌باشد و به‌دلیل بدهیها و مشکلات مالی کارخانه است.
اما کارگرهای معترض در مقابل در بسته این کارخانه تجمع کردند و خواهان کمک دولت برای بازگشایی مجدد کارخانه شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39cc99c8-fb8f-4942-b201-f019351a9f23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات