728 x 90

اخبار سوريه,دخالتهای ایران,

کنفرانس «تعادل قوای جدید در سوریه» پس از شکستهای رژیم ایران و ورود روسیه

-

کنفرانس تعادل قوای جدید در سوریه
کنفرانس تعادل قوای جدید در سوریه
در کنفرانسی با حضور شخصیتهای سیاسی و نظامی اپوزیسیون سوریه، عبد الحکیم بشار عضو ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه، سرتیپ احمد رحال و سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران، «تعادل قوای جدید درسوریه» پس از شکستهای رژیم ایران در حفظ دیکتاتوری اسد و ورود نظامی روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان تأکید کردند که تلاشهای رژیم ایران و حتی ورود نظامی روسیه، نتوانسته است، تعادل قوای نظامی را به‌سود نظام اسد تغییر بدهد و در عین‌حال رژیم آخوندی هر روز در سوریه ضربات جدیدی دریافت می‌کند.

عبدالحکیم بشار در سخنان خود در این کنفرانس گفت: «تصمیم استراتژیک رژیم اسد و رژیم ایران ادامه جنگ علیه مردم سوریه است»... به‌خصوص که آنها می‌دانند، فروپاشی رژیم اسد، به‌معنی از هم پاشیده‌شدن طرح رژیم ایران در کل منطقه خواهد بود...

وی همچنین گفت: برکناری اسد قبل از شروع دوره انتقالی مورد توافق تمامی گروه‌های سیاسی و نظامی انقلاب است.

سرتیپ احمد رحال نیز، تأکید کرد: «روسیه به‌لحاظ نظامی، دیگر از ایده باز پس‌گیری مناطق آزاد شده دست برداشته و به جای آن تلاش می‌کند خطوط پشتیبانی در جبهه شمالی را قطع کند، زیرا روسیه دریافته است که نیروهای رژیم اسد و نیروهای اعزامی رژیم ایران، انگیزه و توان ادامه جنگ برای باز پس‌گیری مناطق را ندارند».

سنابرق زاهدی در سخنان خود تاکید کرد ناکامی و شکست رژیم ایران در نگاه داشتن بشار اسد در حاکمیت، علت اصلی وارد شدن روسیه و تجاوزش علیه سوریه بوده است. چرا که تعادل نظامی پیش از وارد شدن روسیه، به نفع نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه به‌ویژه در جبهه جنوبی و نیز در جبهه میانی بود.

وی در مورد وارد شدن روسیه به نفع رژیم اسد، افزود: «فرض آنها بر این بود که تعادل قوای نظامی جدید و ورود نظامی روسیه، همه چیز را به نفع رژیم اسد و رژیم ولایت‌فقیه تغییر مي دهد. اما امروزه ما شاهد بخاک افتادن دهها تن از سرکردگان و فرماندهان سپاه پاسداران رژیم آخوندها و صدها تن از نیروهای سپاه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در خاک سوریه هستیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe6eab51-25ec-4889-8b26-1f97cfafd142"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات