728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

تلاش مجدد رژیم برای به دست آوردن ماهواره

-

ماهواره
ماهواره
رژیم ایران که پیش از این برای تکمیل پروژه موشکی خود طراحی و ساخت چند ماهواره را به کشورهایی چون روسیه و ایتالیا سفارش داد اما با ممنوعیتهای بین‌المللی ناشی از تحریمها با مانع روبه‌رو شده بود بار دیگر به بهانه رفع تحریمها درصدد به دست آوردن ماهواره است.

در حالیکه دولت ایتالیا با گذشت بیش از یازده سال هنوز ماهواره موسوم به مصباح را به رژیم ایران تحویل نمی‌دهد و آن را بلوکه کرده است محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رژیم آخوندی، روز چهارشنبه، ۹ دی‌ماه1394 اعلام کرد: با برطرف شدن محدودیتهای بین‌المللی برجام، رژیم ایران برای طراحی و ساخت ماهواره‌های جدید با چند کشور مذاکره خواهد کرد.

یاد آوری می‌شود که حمید فاضلی، سرپرست سازمان فضایی در دولت پاسدار احمدی‌نژاد بتاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ در این رابطه گفته بود: ‌ایتالیا به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم‌ها و قطعنامه‌ها، مصباح را به ما بر نمی‌گرداند.
گفته می‌شود رژیم با احتساب نرخ روز دلار 3660 تومان تا کنون بیش از ۳۶ میلیارد تومان، یعنی 4برابر بودجه سال 94 در این زمینه برباد داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b28d07db-ecc8-47af-8a69-b001ff72328c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات