728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

رئیس اتاق بازرگانی: نهادهای قدرت از هر گونه نظارتی مصون هستند و تنها به بیت رهبری گزارش می‌دهند

-

رکود و وضعیت نابسامان اقتصادی
رکود و وضعیت نابسامان اقتصادی
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی دولت آخوند روحانی روز سه‌شنبه ۲۳ آذر 1394 ضمن اذعان به این‌که در ۱۰ سال گذشته فساد در تمام ارکان جامعه نفوذ کرده به چند برابر شدن مالیاتها در دوره رکود و تشدید فشار به بخش خصوصی اعتراف کرد و گفت: دستگاههای نظارتی به جای ریشه‌یابی این موضوع و مالیات‌گیری از اقتصاد زیرزمینی و مراکزی که مالیات نمی‌دهند، فشار بر بنگاههای تولیدی را در کشور افزایش می‌دهند.

خوانساری در ادامه همچنین با خط‌ و نشان کشیدن برای باند خامنه‌ای اعلام کرد: بخش بزرگی از اقتصاد ایران در دست نهادها و بنیادهایی چون کمیته امداد، آستان قدس رضوی و قرارگاههای سپاه است که مالیات‌ گریزند. این نهادها از هر گونه نظارتی مصون هستند و تنها به بیت رهبری گزارش می‌دهند.

این مهره دولت آخوند روحانی در ادامه همچنین اضافه کرد: سودجویی افراد خاص، مانع‌تراشی‌های بی‌جهت در مقابل توسعه کسب‌ و کار بخش خصوصی و هر نوع مانعی در برابر گردش آزاد و شفاف اطلاعات از مظاهر فساد است. پول‌های بادآورده و بی‌حساب و کتاب ناشی از درآمدهای نفتی هم طی سالهای گذشته کمک کرده تا میزان گسترش فساد جدی‌تر شود.

یادآوری می‌شود همین مهره دولت آخوند روحانی در اوایل پاییز امسال در وحشت از بحرانهای لا علاج رژیم آخوندی در عرصه اقتصاد ضمن اشاره به بحران تقاضا، نسبت به تداوم رکود هشدار داد و گفت: کاهش بودجه عمرانی، افت ۱۵.۸درصدی صادرات، افت ۸ درصدی تولیدات صنعتی، افت ۱۲درصدی فروش صنایع و افزایش ۴ درصدی ذخایر انبارهای تولیدی در سال ۹۴ نشانه‌های پنج گانه رکود هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4333b7a-a348-4c9e-bd57-e269027ac2af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات