728 x 90

آلودگی شدید هوا در ۲۵شهر از ۵استان

آلودگی هوا در  همدن
آلودگی هوا در همدن

آلودگی شدید هوا که ناشی از تبهکاری و عملکرد ضدمردمی ۴۳ساله رژیم آخوندی است هم‌چنان نفس مردم ایران در شهرهای مختلف را تنگ کرده است.

روز دوشنبه وضعیت آلودگی هوا در ۲۵شهر از ۵استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان و لرستان بسیار ناسالم و در شرایط خطرناک و با شاخص قهوه‌ای اعلام شد.

برخی نقاط تهران و شهرهای قزوین، کرج، اصفهان، نیز در وضعیت ناسالم هوا با شاخص قرمز قرار دارند.

غلظت گرد و غبار در استانهای کردستان و کرمانشاه شرایط اعلام هشدار نارنجی را فراهم کرد که نشان‌دهنده اثرات منفی و برخی خسارتها برای مردم است و به‌لحاظ تنفسی خطرناک خواهد بود.

شدت گرد و غبار و آلودگی هوا در شهرهای کردستان روز سه‌شنبه افزایش می‌یابد و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

 

غلظت گرد و غبار و آلودگی هوا در شهرهای غرب استان کرمانشاه شدت بیشتری داشت. قصر شیرین برای چهارمین روز در محاصره ریزگرد ها قرار داشت و آلودگی هوا در سطح خطرناک و با شاخص قهوه‌ای بود.

به اعتراف یک کارگزار رژیم در اداره هواشناسی قصر شیرین ظرف دو ماه گذشته ۳۸روز هوای این شهر با گرد و غبار و ریزگردها آلوده بوده که تهدیدی برای سلامت مردم و محیط‌زیست است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت مردم منطقه به‌ویژه شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این وضعیت علاوه بر عوارض جسمی زیاد برای مردم این استان، حتی سبب بسته شدن منافذ برگهای درختان بلوط شده و به‌شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب‌زده است.

(خبرگزاری حکومتی مهر و ایرنا رژیم دوم خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76ea08ac-557c-43e1-94cf-45092ff6aad9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات