728 x 90

-

پارلمان انگلستان کنفرانس پارلمانی در روز جهانی حقوق‌بشر

-

 -
-
محکومیت روند فزاینده اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران
فراخوان به ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم به شورای امنیت و مجازات اعضا و مقامات ارشد حکومت آخوندی
ضرورت به‌رسمیت شناختن اپوزیسیون دموکراتیک رژیم آخوندی
فراخوان به سازمان ملل برای اعلام لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی و تضمین حفاظت ساکنان لیبرتی
به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر، کنفرانسی در پارلمان انگلستان با حضور نمایندگان برجستهٴ مجلسین این کشور از تمامی احزاب و شخصیتهای خارجی برای بحث درباره وضعیت حقوق‌بشر و وضعیت سیاسی کنونی در ایران برگزار شد.

سخنرانان کنفرانس پارلمانی لندن در اظهاراتشان هشدار دادند که وضعیت حقوق‌بشر در ایران با افزایش تکان‌دهندهٴ آمار اعدام‌ها، به‌خصوص در ماه‌های پس از توافق اتمی، برخلاف دعاوی روحانی، رو به وخامت گذاشته است.

نمایندگان مجلسین انگلستان و شخصیتهای شرکت کننده در این کنفرانس همچنین هفتمین حمله مرگبار به مجاهدان اشرفی در لیبرتی را محکوم کردند و خواهان تضمین امنیت و حفاظت اشرفی‌ها و لغو محاصره ضدانسانی علیه آنان شدند.

سخنرانان این کنفرانس که به‌ریاست لرد کارلایل رئیس مشترککمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران برگزار شد، از جمله عبارت بودند از:
نمایندگان پارلمان:
- دیوید جونز وزیر ولز در کابینهٴ اول دیوید کامرون و رئیس کمیته بین‌المللی پارلمانی در دفاع از اشرفی‌ها
- استیو مک‌کیب نمایندهٴ ارشد حزب کارگر در مجلس عوام
- باب بلکمن از حزب محافظه‌کار
- کریگ ویلیامز نماینده حزب محافظه‌کار در مجلس عوام
- مارتین دی نمایندهٴ مجلس عوام از حزب ملی اسکاتلند (اس ان پی)
- پیتر ماتیوز، نمایندهٴ مستقل پارلمان ایرلند
- جیم شانون
نمایندگان مجلس اعیان انگلستان:
- لرد تونی کلارک رئیس پیشین حزب کارگر
- لرد دالاکیا معاون رهبر حزب لیبرال‌دموکرات در مجلس اعیان
- لرد کن مگینس
- لرد برایان کاتر
- پیتر کارتر حقوقدان برجسته با رتبهٴ مشاورت ملکه، رئیس پیشین کمیته حقوق‌بشر کانون حقوقدانان انگلستان
- پائولو کازاکا
- لیندا لی، رئیس پیشین کانون وکلای انگلستان و ولز
- دولت نوروزی، نمایندهٴ شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان

 

 
لرد کارلایل در سخنرانی افتتاحیه خود در اجلاس پارلمانی لندن درباره حمله موشکی 7آبان به لیبرتی، گفت: «(ما) همدردی خود را به‌عنوان نمایندگان پارلمان به تمام خانواده‌هایی که در نتیجه این وقایع متحمل درد و رنج شده‌اند ابراز می‌کنیم

من محاصره کمپ لیبرتی را که هنوز ادامه دارد محکوم می‌کنم؛ محاصره‌یی که ساکنان را از دسترسی به کمکهای پزشکی و سایر حقوق‌بشر محروم می‌کند. محکومیت گسترده‌یی از آنچه که اتفاق افتاد وجود دارد.

روشن است که رژیم ایران بخش‌هایی از دولت عراق را کاملاً در دست دارد و مطلقاً روشن است که عناصر عراقی مسئول مستقیم آنچه در قتل‌عام اخیر اتفاق افتاد هستند.

لرد کارلایل در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که بهبود روابط با رژیم ایران باید به وضعیت حقوق‌بشر و متوقف‌شدن دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه مشروط شود.

 
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، در یک پیام ویدئویی به کنفرانس پارلمانی در مجلس انگلستان با درود به شرکت کنندگان در کنفرانس گفت که بی‌شک حقوق‌بشر و آزادی با نبرد مردم و مقاومت ایران به پیروزی خواهد رسید.
 
 
دیوید جونز نماینده مجلس عوام و وزیر پیشین ولز در کابینه اول کامرون با یادآوری سالگرد اعلام رسمی اعلامیهٴ جهانی حقوق‌بشر در دهم دسامبر، گفت: ”در ایران تحت حاکمیت حکومت مذهبی، آنچه ما می‌بینیم تکذیب سیستماتیک حقوقی است که در آن اعلامیه آمده است.

وی با یادآوری اظهارات رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت درباره سراب اصلاح‌پذیری رژیم آخوندی هم‌زمان با روی کارآمدن آخوند روحانی، گفت: ”دو سال از آن زمان گذشته و هشدار خانم رجوی کاملاً درست از آب درآمد که به دور از بهبود حقوق‌بشر شهروندان ایرانی، این حقوق هم‌چنان نقض می‌شود.
رژیم ایران هم‌چنان بیش از هر حکومت دیگری در جهان، شهروندان خود را اعدام می‌کند.
اعدامها در دوران روحانی اکنون به ۲۰۰۰ رسیده است.
 
در آنجا بازداشتهای جمعی فعالان سیاسی و دانشجویان وجود دارد و سانسور رسانه‌ها از جمله اینترنت افزایش یافته است.
خبرنگاران بیشتری بازداشت شده‌اند و رژیم و سپاه پاسداران به سیاستهای مداخله‌جویانه و بی‌ثبات‌کننده خود در سوریه و عراق ادامه می‌دهند.“

علاوه بر این، همان‌طور که لرد کارلایل اشاره کرد، چهار حمله مرگبار علیه اعضای بی‌دفاع اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، در کمپ لیبرتی صورت گرفته که آخرین آن در اکتبر امسال بود.
هم‌زمان، خانوادهٴ آنها در ایران سرکوب می‌شوند و توسط ارگانهای امنیتی و وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.
بنابراین، واقعیت این است که حتی با وجود روحانی، ما در واقع در ایران همان میزان و صادقانه بگویم، حتی سرکوب بیشتر از قبل داریم.

واقعیت این است که رژیم ایران می‌داند، اگر می‌خواهد در قدرت باقی بماند، باید به این سیاستهای سرکوبگرانه ادامه دهد.
اگر آنها می‌خواهند در قدرت باقی بمانند، حلق‌آویزها، شکنجه، سرکوب، بازداشتهای خودسرانه و سانسور، همگی باید ادامه یابد.
به این دلیل (رژیم ایران) مجبور است با نقض حقوق‌بشر و تلاش برای از میان برداشتن اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ لیبرتی در قدرت باقی بماند.
شورای ملی مقاومت ایران و بسیاری فعالان شجاع در ایران نقش خود را در مخالفت با آنها ایفا می‌کنند و آنها بهای سنگینی برای انجام این کار می‌پردازند.
من معتقدم که ما در این کشور و در واقع در جهان غرب بایستی تمام کاری را که می‌توانیم در حمایت از آنها انجام دهیم.“
دیوید جونز سپس به تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران در مجمع عمومی پرداخت و با استقبال از موضع وزارت‌خارجه انگلستان درباره این قطعنامه، گفت: ”بایستی یک کارزار بین‌المللی در سطح سازمان ملل و اروپا ناقضان حقوق‌بشر در ایران از جمله اعضا و مقامات ارشد حکومت را معرفی و مجازات کند.
 
بایستی مجازاتهای تحریم و ممنوعیت سفر برای کسانی که مسئول نقض حقوق‌بشر در ایران هستند وجود داشته باشد و نقش ولی‌فقیه و سپاه پاسداران رژیم ایران بایستی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

پرونده بد و منفی رژیم ایران بایستی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود تا اقداماتی برای تحت تعقیب قرار دادن مقامات مسئول نقض حقوق‌بشر در نظر گرفته شود.
بایستی حفاظت مناسبی برای پناهندگان مستقر در کمپ لیبرتی فراهم شود؛ جهان دموکراتیک بایستی آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد.
به اپوزیسیون مشروع (در برابر) حکومت مذهبی حاکم بر ایران اذعان کند و توجه مناسب و خاصی به پیشنهادات شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان یک گزینهٴ زنده برای آیندهٴ ایران بکند.

این پیشنهادات پیشاپیش دارای حمایت گسترده‌یی از پارلمانترها از هر دو مجلس نمایندگان و تمامی احزاب است و شما می‌توانید گزیده‌یی از آنها را که امروز در جلوی شما نشسته‌اند ببینید.
دولت ما بایستی به این حمایت گوش فرا دهد و بایستی با شورای ملی مقاومت ایران همان‌گونه رفتار کند که با یک اپوزیسیون مشروع در سایر کشورهای جهان رفتار می‌کند.
و مهم‌تر از همه بایستی هر کاری را که در توانش است برای کمک به مردم ایران انجام دهد تا از حقوق بنیادین بشر که جهان آزاد آن‌را در این روز جهانی حقوق‌بشر ارج می‌نهد برخوردار شوند.“

 
استیو مک‌کیب در سخنرانی خود در کنفرانس لندن، گفت:”در این‌جا ما دوباره در روز بین‌المللی حقوق‌بشر هستیم و آیا می‌تواند حمله بزرگتری به حقوق‌بشر و جنایت علیه بشریت بیشتری از داستان کمپ لیبرتی و این حمله ظالمانه به این پناهندگان بی‌دفاع که آنجا زندگی می‌کنند باشد؟

تنها یک راه‌حل وجود دارد، سازمان ملل باید اعلام کند که کمپ تحت حفاظت سازمان ملل‌متحد است و همهٴ دولتها باید به‌رسمیت بشناسند که تمامی افراد آنجا، پناهنده سیاسی هستند.

وی سپس به وجوهی از جنایات رژیم آخوندی علیه اقشار مختلف مردم و تصویب شصت و دومین قطعنامه محکومیت رژیم درکمیته سوم مجمع عمومی پرداخت، و گفت:”بارونس آنلی (وزیر دفتر خارجی انگلستان) خواهان آن شد که کلمات این قطعنامه سازمان ملل به‌عمل تبدیل شود.
من با شما موافقم.
جرمی کوربی رهبر حزب کارگر (نیز) دقیقاً همین را استدلال کرد.
اجازه بدهید امیدوار باشیم که این بدان معنی است که سیاست حزب کارگر اکنون ایستادن در کنار مردم ایران علیه آخوندها است.
 
و اجازه دهید امیدوار باشیم به این معنی است که دولت انگلستان و اپوزیسیون رسمی دولت اکنون نیروهایشان را به هم پیوند می‌دهند تا به آرمانهای دموکراتیک مردم ایران با تعامل با شورای ملی مقاومت و حمایت از طرح ده ماده‌یی خانم رجوی برای اصلاحات اذعان کنند.“

 
پائولو کازاکا از دیگر سخنرانان اجلاس پارلمانی لندن در سخنان خود، به حملات صورت‌گرفته علیه اشرفی‌ها از جمله موشک‌باران 7آبان اشاره کرد، و گفت: ”اینها قتل‌های عمد است و کشتار، فعالیتهای تروریستی است که در آن اثر انگشت رژیم ایران نمی‌تواند بیش از این برجسته باشد.

این هفتمین کشتار است.
به‌همراه فعالیتهای شکنجه‌گرانه اعم از شکنجه روانی با بلندگو به‌صورت 24ساعته، گسترش حملات، محدود کردن شرایط زندگی و دسترسی به درمان.

من چندین‌بار در کمپ اشرف بوده‌ام، ولی هیچ‌وقت در کمپ لیبرتی نبودم.
چرا که به من اجازه آن داده نشد.
من شخصاً بسیاری از کسانی را که هنوز در کمپ لیبرتی هستند می‌شناسم.
برخی دیگر متأسفانه توسط رژیم ایران به‌قتل رسیده‌اند

این علیه تمامی ارزشهای ما است وقتی اجازه می‌دهیم چنین وقایعی اتفاق بیفتد ما داریم خودمان و ارزشهایمان را می‌کشیم.“
 
 
در کنفرانس لندن به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر، پیتر ماتیوز نمایندهٴ پارلمان ایرلند درباره حضورش در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، گفت: ”برای من مایهٴ افتخار بود که با خانم مریم رجوی دیدار کنم و من تحت تأثیر اصالت و اعتبار آنچه که تمام افراد آن گروه از آن حمایت می‌کنند قرار گرفتم؛ و همچنین افراد اپوزیسیون در تبعید که تنها یک چیز می‌خواهند و آن آزادی ۸۵ میلیون (مردم ایران) است.“

وی سپس به اعمال تحریم بر سردمداران رژیم آخوندی به‌دلیل جنایاتشان علیه مردم ایران فراخوان داد، و اضافه کرد:”امیدوارم که فروپاشی، انحلال و برچیده‌شدن این رژیم زشت هر چه زودتر اتفاق بیفتد و دموکراسی واقعی و تازه برای احترام به زنان به‌طور خاص (جایگزین آن شود). سپس جهان مکانی شادتر، سالم‌تر و مهربان‌تر برای زندگی ما خواهد بود.“

 



لرد دالاکیا سخنرانی دیگر این کنفرانس با مروری بر اقدامات انجام شده برای لغو حکم اعدام گفت، ”دولت بریتانیا باید صحنه بین‌المللی را علیه ناقضان حقوق‌بشر در ایران هدایت کند و با اعمال تحریمات جزایی علیه مسئولان این جنایات وحشتناک، از جمله رهبر مذهبی و مقامات ارشد سپاه پاسداران، به موضوع مصونیت این جنایتکاران پایان دهد. انگلستان باید به پیگرد قانونی آنها در محاکم بین‌المللی فراخوان دهد.“
 
 
لرد تونی کلارک - رهبر پیشین حزب کارگر
سخنران دیگر کنفرانس پارلمانی در پارلمان انگلستان، لرد تونی کلارک رهبر پیشین حزب کارگر انگلستان بود. وی در سخنان خود با یادآوری قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران توسط رژیم آخوندی گفت:”من به همکارانم می‌پیوندم و دولت را فرامی‌خوانم که برای متوقف کردن اعدامها در ایران، از جمله استفاده از مجازات اعدام علیه نوجوانان و خردسالان، مطابق با توصیه‌ها در آخرین قطعنامه سازمان ملل علیه رژیم ایران، اقدامات معین و واقعی انجام دهد. این اعدامها کنوانسیونهای بین‌المللی را نقض می‌کند.“

لرد تونی کلارک در ادامه سخنرانی خود با تأکید بر ضرورت افشای هرچه گسترده‌تر جنایات رژیم آخوندی و عواملش، به‌ویژه حملات موشکی به لیبرتی یکبار دیگر بر حمایت خود از آرمانهای آزایخواهانه مردم و مقاومت ایران تأکید کرد و گفت:”من همیشه زیاد حرف می‌زنم اما امروز این‌جا آمدم تا بار دیگر وقتم را به آرمان و اهداف شورای ملی مقاومت اختصاص دهم و امیدوارم که وقتیکه امروز کارمان در این‌جا تمام شود، بتوانیم برای خانم رجوی یک پیام بفرستیم و آن پیام باید این باشد که به ایشان بگوییم که ما به چیزی که ایشان در پیام ویدیویی‌اش گفت پاسخ دادیم از ایشان و همکارانش که برای تغییر در ایران و پایان دادن به قتل و کشتار بی‌رحمانه انسانهای نجیب فشار می‌آورند، تا هر زمانی که طول بکشد به‌طور کامل حمایت خواهیم کرد.
 
در این پیام به ایشان می‌گوییم که ما کاملاً پشتیبان شما و فعالیتهای‌تان هستیم که تلاش می‌کنید به این تاریخچه وحشتناک جهان که در آن اجازه داده‌ایم افراد بر سر تسلیحات اتمی معامله کنند و به دولتها اجازه داده‌ایم تظاهر کنند که به رژیم ایران اعتماد می‌کنند، پایان دهید.
 
به این مردک یعنی روحانی نمی‌توان اعتماد کرد.
بنابراین با خانم رجوی صحبت کنید و به ایشان بگویید که ما این‌جا هستیم تا تلاش کنیم تا هر جاییکه بتوانیم (از شما) حمایت کنیم.

 
لرد مگینس سخنران دیگر این مراسم در سخنان خود، حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کرد و دولت انگلستان را فراخواند که برای تأمین امنیت و حفاظت ساکنان لیبرتی دست به اقدامات عاجل بزند.
لرد مگینس با یادآوری درد و رنجی که مردم ایران در حاکمیت رژیم آخوندها متحمل می‌شوند، بر ضرورت حمایت از مقاومت ایران و برنامه ده ماده‌ای رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای آیران آینده تأکید کرد و دولت انگلستان را به شنیدن حرفها و برنامه‌های مقاومت ایران فراخواند.

 
لرد کاتر عضو مجلس اعیان انگلستان سخنران دیگر این کنفرانس پارلمانی با بیان مشاهداتش از حضور در گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس و حضور انبوه ایرانیان از کشورهای جهان در این گردهمایی، گفت:”
من که با خانم رجوی در بسیاری از موارد ملاقات کرده‌ام می‌توانم حمایت خودم را نسبت به نکاتی که او می‌گوید را کنارش بایستم و اعلام کنم.
از جمله طرح 10 ماده‌ای، ولی در ضمن در کنار این واقعیت (باید بگویم) که اگر مریم رجوی در موقعیت رهبری در ایران باشد.
ما شرایط بسیار متفاوتی نه تنها در ایران، بلکه در خاورمیانه می‌داشتیم.
چون بسیاری از مشکلات از جانب رژیم ایران می‌آید و برای سالها این موضوع وجود داشته است.

من بار دیگر می‌توانم بگویم مریم رجوی یک چهره برجسته و نمادین در صحنه بین‌المللی است و ما امروز در این‌جا برای حمایت از شما هستیم، بسیاری از شما برای مدت طولانی مبارزه کرده‌اید، اما هر کاری که بتوانیم می‌کنیم من به شما اطمینان می‌دهم که این کمپین برای خلاص شدن از مشکلات وحشتناکی که در ایران و کمپ لیبرتی و مانند آن هستند را ادامه می‌دهیم.“

 



 سخنران بعدی این گردهمایی، جیم شانون نماینده پارلمان انگلستان بود. وی با مرور تاریخچه تصویب بیانیه جهانی حقوق‌بشر

بر تعهد خود در دفاع از حقوق‌بشر مردم ایران تأکید کرد وی از دولت انگلستان خواست که مراوداتش با رژیم آخوندی را مشروط به رعایت حقوق مردم ایران کند وی افزود:” ما در روابط اقتصادی که با رژیم ایران داریم، باید امنیت مردم، حفاظت از حقوق‌بشر و آزادی بیان پیروان سایر ادیان و مذاهب را در ایران مد نظر قرار بدهیم.“

جیم شانون در سخنان خود یکبار دیگر بر ضرورت تأمین حفاظت ساکنان لیبرتی تأکید کرد و خواستار اقدامات فوری از سوی دولت انگلستان در این باره شد.

 
باب بلکمن، نماینده پارلمان انگلستان سخنران دیگر این مراسم بود. وی با یادآوری حضورش در گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس گفت:” من این افتخار و خرسندی را داشتم که به پاریس بروم و به خانم رجوی در گردهمایی آزادی برای ایران گوش کنم و این روشنگرانه بود که ببینم مردمی از سراسر جهان، سیاستمداران با دیدگاههای متفاوت و بسیاری احزاب سیاسی مختلف گردهم آمده و با یک صدا صحبت کنند و آن صدای حقوق‌بشر در ایران است.“

باب بلکمن سپس دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه برای ایجاد جو ترور و وحشت و سوء‌استفاده از نام اسلام برای تحکیم حاکمیت خود را محکوم کرد و بر تلاش سالیان رژیم برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تأکید کرد.
 
وی در پایان افزود:” ما بایستی یک علامت قوی از کنفرانس امروز به سازمان ملل و قدرتهای جهانی بفرستیم که آنها باید تحریمها علیه رژیم ایران را اعمال کنند و تحریمهای قبلی را ادامه دهند تا زمانی که حقوق‌بشر برای تمام مردم ایران برقرار شود.“
 
کریگ ویلیامز، نماینده دیگر پارلمان انگلستان در سخنان خود یکبار دیگر حمایت و همبستگی خود را با مجاهدان اشرفی در لیبرتی ابراز کرد و تأکید کرد که برای تأمین حفاظت ساکنان لیبرتی و همچنین احقاق حقوق مردم ایران هرآنچه را که در توان دارد به‌کار خواهد گرفت

 
پیتر کارتر حقوقدان برجسته با رتبهٴ مشاورت ملکه، رئیس پیشین کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان در سخنان خود گفت: به‌نظر می‌رسد نقض حقوق‌بشر در ایران بی‌پایان است. حکومت ایران به‌صورت سیستماتیک حقوق‌بشر را نقض می‌کند و همه نهادهای این حکومت برای درهم شکستن صدای آزادی بسیج شده‌اند. وی تأکید کرد که حقوق‌بشر بین‌المللی برآمده از حقوق قانونی صدای آزادیخواهی مردم است و باید برای آن تلاش کرد. وی خواهان لغو حکم اعدام و شکنجه زندانیان سیاسی شد.
 
 
مارتین دی نمایندهٴ مجلس عوام از حزب ملی اسکاتلند (اس ان پی) در سخنان خود ضمن بیان تاثیراتی که از برخورد و صحبت حضوری با اعضاء و هواداران مقاومت ایران در پارلمان انگلستان پذیرفته با تأکید بر اظهارات دیگر سخنرانان در مورد کمپ لیبرتی گفت:”من خودم را کاملاً مرتبط با اظهاراتی که در مورد کمپ لیبرتی ابراز شد می‌دانم و ضروری است که ما کار بیشتری برای حفاظت از ساکنان آن بکنیم.
این ضرورت باید انجام شود.“
وی بر ضرورت جلب حمایت گسترده برای اهداف مقاومت ایران برای آزادی مردم ایران تأکید کرد.


 
لیندا لی، رئیس پیشین کانون وکلای انگلستان و ولز سخنران دیگر کنفرانس در سخنانش ضمن محکوم کردن حمله موشکی به لیبرتی، خواستار اقدام فوری برای تضمین حفاظت لیبرتی شد. وی که به‌نمایندگی از کانون وکلای انگلستان و ولز و کمیته حقوق‌بشر آن در کنفرانس شرکت کرده بود گفت:”اقدامات ساده می‌تواند در محل بلافاصله صورت گیرد، ما می‌دانیم که ساکنان در برابر حمله آسیب‌پذیر هستند.
پشتیبانی هوایی، تی‌والها، کیسه‌های شن، ما می‌توانیم همه اینها را الآن انجام دهیم و حفاظت برقرار کنیم، اما آنها نیز باید درون این دیوارها نیز در امان باشند که نیستند.
 
و باید مطمئن شویم آنهایی که مسئول حفاظت ساکنان هستند دقیقاً همین کار را می‌کنند، آنها را حفاظت می‌کنند و بی‌طرف هستند، از نفوذ سیاسی آزاد هستند و هر کسی که تا به‌حال این مسئولیت را داشته و انجام نداده باید به سرعت به دست عدالت سپرده شود.“

لیندالی در ادامه سخنان خود خواستار لغو محاصره ضدانسانی لیبرتی به‌ویژه محاصره پزشکی و دارویی و رفع موانع برای فروش اموال توسط ساکنان شد. وی همچنین سازمان ملل را به انجام تحقیقات پیرامون حمله موشکی 29اکتبر به لیبرتی و سپردن عاملان این جنایت به دست عدالت شد.

 
دولت نوروزی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان، آخرین سخنران این کنفرانس بود. وی ضمن قدردانی از نمایندگان پارلمان به‌خاطر حمایت آنها از مقاومت ایران گفت: ”حمله موشکی تروریستی به اعضای بی‌دفاع اپوزیسیون ایران در کمپ لیبرتی در 29اکتبر 2015 و حملات تروریستی اخیر بی‌رحمانه در پاریس در 13نوامبر دو روی یک سکه هستند.
 
آنها از یک منبع سرچشمه می‌گیرند، که همانا رژیم ایران به‌عنوان پدرخوانده بنیادگرایی اسلامی و تروریزم است.
اما، موضوع روی میز، جنگ اسلام علیه غرب نیست چرا که خود مسلمانان چه شیعه چه سنی قربانیان اصلی این بنیادگرایان تروریست بوده‌اند.
موضوع اصلی برای این تروریستها توجیه سرکوب و جنایاتشان تحت نام خدا و اسلام برای حفظ قدرت است.
 
این بحران و تهدید یک راه‌حل دارد و آن توانمند کردن جنبش اپوزیسیون اصیل مردم ایران، یعنی شورای ملی مقاومت ایران، به رهبری خانم مریم رجوی، و طرح ده ماده‌ای ایشان برای یک ایران دموکراتیک و سکولار است.“
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3f431d8-5349-42e6-a525-b29f69a8cc8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات