728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,

گزارشهای رسانه‌های خبری بین‌المللی از کنفرانس «متحد علیه بنیادگرایی اسلامی، نقش مقاومت ایران» در اورسور اواز

-

کنفرانس «متحد علیه بنیادگرایی اسلامی، نقش مقاومت ایران» با حضور مریم رجوی و سناتور لیبرمن
کنفرانس «متحد علیه بنیادگرایی اسلامی، نقش مقاومت ایران» با حضور مریم رجوی و سناتور لیبرمن
خبرگزاری آسوشیتدپرس- 8دسامبر
مریم رجوی در یک گردهمایی بین‌المللی که توسط اتحادیه انجمنهای ایرانی در اروپا، در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر برگزار شد سخنرانی کرد. این گردهمایی در ۶۵ مین سالگرد روز جهانی حقوق‌بشر و در بزرگداشت تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر در ۱۹۴۸ در سازمان ملل برگزار شد. وی نقض مستمر حقوق‌بشر توسط رژیم ایران را محکوم کرد.

مریم رجوی در کنفرانس: متحد علیه بنیادگرایی، نقش مقاومت ایران’ علیه تلاشهای رژیم ایران و متحدان آن برای نجات رژیم اسد در سوریه هشدار داد و گفت: داعش با حمایت اسد فرصتی برای رشد و گسترش پیدا کرد و با وجود اسد در قدرت؛ نابود نخواهد شد.

وی گفت: ’این یک فراخوان به دولتهای غربی است تا سیاستی اتخاذ کنند که از خواست مردم بیگناه سوریه برای سرنگونی سریع بشار اسد حمایت کنند، حمایت قابل توجهی به ارتش آزاد سوریه در مبارزه آن علیه رژیم [سوریه] ارائه دهند و بر روی اخراج نیروهای خارجی به‌خصوص سپاه پاسداران رژیم ایران از سوریه و عراق پافشاری کنند.

سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای دموکرات معاون ریاست‌جمهوری در این گردهمایی سخنرانی کرد وی به همکاری بین‌المللی بیشتر برای مقابله با مشکل افراطی‌گری اسلامی فراخوان داد و گفت که مقاومت ایران می‌تواند نقش مهمی در مبارزه علیه تهدید بنیادگرایی اسلامی داشته باشد.

تلویزیون فاکس نیوز- 8دسامبر 2015
هم اکنون جلسه‌ای در پاریس در مورد مبارزه با افراطی‌گری در پی حملات در آن شهر و همین‌طور در سن برناردینو (کالیفرنیا) در جریان است. این سمپوزیوم توسط شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد و پیش‌بینی کرد که به گفته آنها تروریسم افراطی وقتی مجازاتها برداشته شود و تحت این قرارداد، میلیاردها دلار به تهران سرازیر شود تنها افزایش پیدا می‌کند. در این گردهمایی شخصیتهای برجسته‌ای از جمله سناتور سابق از کنتیکت و کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری که شما او را در حال سخنرانی در این جمع می‌بینید و همین‌طور برخی از زندانیان سابق سیاسی در ایران شرکت داشتند از جمله یکی از آنها که به من گفت: به‌دلیل ابراز نظر شکنجه شده است.
بسیاری از دوستانم اعدام شدند، تنها جرم آنها آزادیخواهی و رد دیکتاتوری نظام آخوندی بود.

فرزاد مددزاده حالا آزاد است. این ایرانی 30ساله 5سال را در ایران در زندان، از جمله در بدنام‌ترین زندان کشور در اوین بود. او مخالفت خود را با رئیس‌جمهور حسن روحانی و رژیم در تهران اعلام کرد. فرزاد هوادار بزرگترین گروه اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران است و با کمک گروه توانست در ماه اوت به محل امن در اروپا برسد.

”من خودم چندین بار در طول بازجویی شکنجه شدم. سه نفر از بازجوها من را می‌گرفتند، من را می‌زدند و مثل توپ فوتبال به من ضربه می‌زدند“.

او معتقد است که قرارداد هسته‌ای که با رژیم ایران در ماه ژوئیه به امضا رسید، که حامیان آن می‌گویند مانع از آن می‌شود که تهران یک بمب هسته‌ای بسازد، در عوض راه آن را هموار می‌کند.

مردم ایران می‌گویند که قدرتهای غربی به جای ایستادن در کنار مردم ایران در کنار یک دیکتاتوری وحشی ایستاده‌اند.

فرزاد می‌گویند: در یک گوشه با سعید عابدینی، کشیش ایرانی آمریکایی که هوادارانش می‌گویند صرفاً به‌دلیل عمل کردن به مذهبش یک دوره زندان 8ساله را طی می‌کند زندانی بوده است.
خیلی اذیتش می‌کردند. مثلاً او را به بند زندانیان جنایتکار فرستادند. برای مردی مثل او این بسیار مشکل بود.

فرزاد می‌گوید: او به آنهایی که پشت سر جا گذاشته قول داده است.
”وقتی داشتم از زندان در ایران آزاد می‌شدم به هم بندی هایم قول دادم سعی می‌کنم صدای آنها باشم. می‌خواهم صدای همه آنهایی باشم که در ایران اعدام شدند“.

فرزاد و این گروه می‌گویند کلید شکست داعش، غلبه بر ایدئولوژی بنیادگرایی افراطی است


روزنامه واشینگتن تایمز که مشروح این گردهمایی را به‌طور زنده بر روی سایت خود پخش کرد نوشت:

نمایندگان جوامع ایرانی در اروپا در یک گردهمایی تحت عنوان متحد علیه بنیادگرایی و نقش مقاومت ایران، در روز سه‌شنبه 8دسامبر در مقر اصلی شورای ملی مقاومت ایران در اورسوراواز پاریس شرکت کرده‌اند.

در این کنفرانس موضوع بنیادگرایی اسلامی و افراط گرایی بررسی می‌شود و چگونگی تبدیل شدن آن به یک تهدید بین‌المللی بررسی می‌شود که شامل بحث بروی متدها و سیاستهایی است که برای مقابله با آن لازم هستند.

اضافه بر این، سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای سابق حزب دموکرات برای معاون ریاست‌جمهوری و یک صدای جلودار در زمینه سیاست خارجی در این کنفرانس شرکت دارد.


تلویزیون وی او تی وی فرانسه - 9دسامبر 2015
سناتور سابق آمریکایی و کاندیدای ریاست‌جمهوری ژوزف لیبرمن با مجاهدین در اور سور اوآز دیدار کرد. دیداری برای «مبارزه علیه بنیادگرایی» که طی آن لیبرمن یادآوری کرد که «اتحاد با اسد پیروزی بر داعش را غیرممکن خواهد ساخت».

مخالفین رژیم تهران سه‌شنبه از ژوزف لیبرمن، سناتور سابق و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا استقبال کردند. در برنامه‌این دیدار: مبارزه علیه بنیادگرایی و داعش قرار داشت. ژوزف لیبرمن گفت که «اتحاد با اسد پیروزی بر داعش را غیرممکن خواهد ساخت».

ژوزف لیبرمن همچنین آمده بود که حمایت خود را از مقاومت ایران که در اور سوراواز مستقر است ابراز کند. سناتور سابق یادآوری کرد که مجاهدین «یک نیروی مهم علیه بنیادگرایی اسلامی را نمایندگی می‌کنند».

از نظر مریم رجوی «افراط گرایان داعش فرصت شکل‌گیری و رشد را با حمایت بشار الاسد پیدا کردند، و تا زمانی که بشار در قدرت است نابود نخواهند شد».

به همین مناسبت یک نمایشگاه در مورد «نقض حقوق‌بشر در ایران و سرکوب ایرانیان در زندانها» در اور برگزار شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dc37401-2d2a-4d2d-a71e-eec6e1609058"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات