728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

گسترش وحشتناک اعتیاد زنان، محصول مستقیم زن‌ستیزی ارتجاع حاکم

-

رواج گسترده اعتیاد در میان زنان و جوانان
رواج گسترده اعتیاد در میان زنان و جوانان
چند روز پیش دوباره پاسداران و نیروهای سرکوبگر رژیم در تهران به راه افتادند و نمایش تکراری و ضدانسانی جمع‌آوری معتادان را در تهران به صحنه آوردند. آنها این بار از زنان معتاد و زنان کارتن خواب شروع کردند، چرا که به گفته خودشان افزایش و گسترش زنان معتاد و کارتن خواب، چهرهٴ شهر را زشت کرده است. تلویزیون رژیم طی گزارشی در این رابطه گفت:
«فرمانداری، نیروی انتظامی و شهرداری تهران امروز یک طرح ضربتی داشتند سردار سرتیپ حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت این طرح تا پاکسازی کامل شهر تهران از معتادان ادامه خواهد داشت. وی افزود: طرح جمع‌آوری بانوان معتاد متجاهر آغاز شد؛ تعدادی از این افراد دستگیر، جمع‌آوری و به کمپ اعزام شدند. این طرح با توجه به وضعیتی که پیش آمده، ادامه دارد» (تلویزیون رژیم- 10آذر).

اصطلاح جمع‌آوری، برای این قربانیان ستم و فقر و سرکوب به‌اندازه کافی گویا و افشاگر است، زیرا جمع‌آوری بیشتر برای اشیاء زائد و دور انداختنی به‌کار می‌رود و نه انسان. ضمن این‌که تنها دور کردن آنها از جلو چشم، آن هم البته به‌طور موقت مد نظر است و نه حل مشکل آنها!

گزارشگر تلویزیون رژیم گفت: «بالاخره گزارشها و خبرها تلنگری شد برای سر و سامان دادن به کارتن خوابها و معتادین پارکها. طرحی که تقدم را رعایت کرد و مرحله اول خودش را با جمع‌آوری کارتن خواب‌ها و معتادین زن پشت سر گذاشت… از همه سن و سالی هستند، بزرگ، کوچک، همه هم اعتیاد دارند» (تلویزیون رژیم -10آذر).

ساجدی‌نیا سرکرده نیروی انتظامی تهران هم گفت: «این طرح را آغاز کردیم و بنایمان را بر این گذاشتیم که سریعاً ظرف چند روز آینده کلیه خانمهای معتاد کارتن خواب که در سطح شهر تهران هستند را جمع‌آوری بکنیم».

پیش از این، یعنی تا پیش از روی کارآمدن آخوندها، تعداد معتادان زن بسیار محدود و انگشت‌شمار بود، اما در حال حاضر و به‌خصوص در سالهای اخیر سرعت گسترش اعتیاد در میان زنان، چند برابر سرعت آن در میان مردان است. بر اساس آمار رژیم در4سال پیش تعداد زنان کارتن خواب در تهران صد نفر بود. در مورد آمار فعلی زنان کارتن خواب، تلویزیون رژیم گفت:
«پایتخت حدود 15هزار کارتن خواب دارد که نود درصد کارتن خوابها اعتیاد دارند. تعداد زنان کارتن خواب در تهران بیش از 3هزار نفر است. آمار زنان کارتن خواب در حال افزایش است… اعتیاد و فرزندان کار از جمله نتایج کارتن خوابی هستند. تعداد کارتن خوابها رو به ازدیاد است، چرا که مهاجرت نامعقولانه به تهران رو به افزایش است». (تلویزیون رژیم-۸/۳/۹۴)

اما مهاجرت به شهرها تنها علت گسترش اعتیاد به‌خصوص در مورد زنان نیست. علت اصلی، سرشت زن‌ستیزانهٴ ارتجاع حاکم است. چند آمار از منابع رژیم گویای مسأله است:
در ۹ سال گذشته، سالانه بیش از 100هزار و در مجموع حدود یک میلیون زن از بازار کار ایران کنار گذاشته شده‌اند.

نعمت زاده وزیر صنعت: نرخ بیکاری زنان 3برابر متوسط کشوری است (رسانه‌های رژیم ۲۵/۶/۹۴).

شهین مولاوردی مشاور روحانی در امور زنان: بیش از 40درصد زنان فارغ‌التحصیل از دانشگاههای کشور بیکار هستند… فقر در ایران زنانه شده است و تعداد زنان سرپرست خانواده هر روز بیشتر می‌شود. (۱۶/۶/۹۴).

تعداد زنان سرپرست خانواده در کشور بیش از 2میلیون نفر تخمین زده می‌شوند که 82درصد از آنان، بیکار هستند و هیچ درآمدی ندارند.

ذوالفقاری معاون کمیته امداد رژیم هم می‌گوید: «در بین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد حدود یک میلیون و 100هزار زن سرپرست خانوار زندگی می‌کند. این آمار با توجه به افزایش سرپرست خانوار در کشور و زنان فقیری که به امداد جهت دریافت کمک مراجعه می‌کنند سال به سال قابل افزایش هست. در حال حاضر از زنان سرپرست خانواری که به امداد مراجعه کردند 81 درصد به‌دلیل فوت است، 14 درصد به‌دلیل طلاق، یک درصد به‌دلیل متارکه و 4 درصد به سایر علل. آمار زنان سرپرست خانواری که به‌دلیل طلاق به امداد مراجعه می‌کنند سال به سال افزایش پیدا کرده و الآن در بین استانهای کشور، در مراکز استانها و کلان شهرها جمعیت زنان سرپرست خانوار به‌دلیل طلاق تقریباً بیشتر از جمعیت زنان همسر از دست داده به‌دلیل فوت در روستاها و شهرهای کوچک است» (تلویزیون رژیم-۲۵/۵/۹۴).

آری، زنان اولین قربانیان فقر و بیکاری و سرکوب هستند. بر اثر رکود و بیکاری، آمار طلاق به‌طور تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و زنان مطلقه بدون هیچ حمایتی و محروم از امکان کاریابی قربانیان اصلی هستند و اعتیاد و کارتن خوابی انتهای تنها راهی است که رژیم پلید و زن‌ستیز آخوندها برای زنان باز گذاشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74f17d08-d28c-42f7-b09c-620b55e5f00c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات