728 x 90

خروش آذر,شانزده آذر,

تهران - بیانیه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آستانه فرا رسیدن ۱۶آذر روز دانشجو

-

دانشگاه صنعتی امیرکبیر
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
تهران - بیانیه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آستانه فرا رسیدن 16آذر روز دانشجو در این بیانیه از جمله آمده است:

دانشجویان عزیز در آستانه فرارسیدن 16آذر ماه، هستیم. ... .. آخوندها از دیرباز جوانان و دانشجو ها را سپر می‌کردند و سپس خودشان از روی نعش جوانان دانشجو عبور کرده و خود را طلایه‌دار احقاق حقوق ملت می‌دانستند.

... .. امروز نیز گرچه رژیم آخوندی از همان ابتدای غصب حاکمیت مردم، در جریان کودتای ضدفرهنگی سال 59 درصدد نابود کردن دانشگاه برآمد و بعدها با القابی هم‌چون دانشجوی ستاره‌دار و دانشجوی اخراجی در پی ایجاد رعب و وحشت بر قلب و روان بیدار دانشجو و دانشگاه بوده است اما آنچه در طی چهار دهه حاکمیت ظالمانه‌اش درو کرده است کاملاً خلاف انتظارش واقع شده و توفانهای سهمگینی چون قیام هیجده تیر و قیام خونین هشتاد و هشت را تجربه کرده است... .. تحت حاکمیت آخوندها، دانشگاهها سیستم خود را بسیج محور کرده‌اند. به این معنی که فرزندان مزدوران مقید به نظام را بدون کنکور یا با شرایط خاص (انتقالی و...) وارد دانشگاههای درجه یک سراسری کشور می‌کند.

‌از سال 87 تا 89 در حدود 2000 بسیجی بالقوه و بالفعل جای دانشجویان نخبه را در دانشگاه امیرکبیر و تهران گرفتند... زمانی که دانشجوی دکتری هم حق ماندن در دانشگاهها نداشت (ساعت 10 و نیم شب به بعد) بسیجیان مزدور در امیرکبیر تازه جلسه عقیدتی سیاسی اشان شروع می‌شد... ...
فریاد دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، با مشتهایی گره خورده، به‌رغم همه تمهیدات تهدیدآمیز نظام، همیشه طنین افکن دانشگاهها است. دانشگاه همواره سنگر آزادی بوده است و خروشان! و در سراسر دانشگاههای کشور همیشه صدای اعتراض به وضعیت بد آموزشی و رفاهی و حقوقی دانشگاهها بلند بوده است اما 16آذر روزی متفاوت و تاریخی و نماد خیزش دانشجو در برابر ستم و دیکتاتوری است. پس صدای اعتراض ما دانشجویان در این روز باید هر چه رساتر بگوش مردم برسد و باید هرچه بیشتر بر قامت پوسیده این نظام سراسر ظلمت و جنایت لرزه بیفکند که باعث عقب‌ماندگی و بیچارگی اکثر جوانان پویا و نخبه کشور شده است... . ما دانشجویان مبارز نباید بگذاریم که این چنین گردد... .. باید فریادمان برسد که اینان چه بر سر دانشگاهیان و دانشگاه آورده‌اند... ! بپاخیزید و فریاد برآورید و در برابر بیداد زمان و در برابر دیکتاتوری، سرو گونه قد بر افرازید و آزاد و رها.

جنبش دانشجویی نماینده قشر آگاه و بیدار و تحصیلکرده جامعه است و مسئولیتی بس سنگین‌تر نسبت به سرنوشت ملت و کشورش در مقایسه با سایر اقشار دارد. بنابراین باید فعالانه‌تر از سایرین به عرصه مبارزه علیه ظلم و دیکتاتوری پا بگذارد و در واقع حامی و مدافع و جهت دهنده جنبش زنان، اقلیتهای مذهبی، معلمان، کارگران و سایر اقشار به جان آمده این میهن باشد و در شرایط بغرنج نظام تاثیر بسیار به سزایی در پیشبرد خواست ملت ایران برای هرچه بیشتر متلاشی کردن تار و پود این حکومت ضحاکی خواهد داشت.
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر_دانشجویان آگاه و بیدار
15آذر 94.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4332a5b8-9920-4730-a1c4-76e563035bb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات