728 x 90

-

پیامهای تسلیت به‌مناسبت درگذشت دریغ‌انگیز آقای منصور قدرخواه، هنرمند ملی و متعهد عضو شورای ملی مقاومت

-

شادروان منصور قدرخواه
شادروان منصور قدرخواه
به دنبال درگذشت نابه‌هنگام و دریغ‌انگیز آقای منصور قدرخواه، هنرمند ملی و متعهد عضو شورای ملی مقاومت، اعضا و حامیان مقاومت ایران با ابراز تسلیتهای خود، از این هنرمند مردمی و عضو فعال مقاومت تجلیل کرده و ارزشهای والای انسانی و مبارزاتی او را ارج نهادند و بر ادامه راه و آرمان او تا رهایی ایران تأکید کردند.

آقای مهدی سامع، سخنگوی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، مسئول کمیسیون صنایع در شورای ملی مقاومت در اطلاعیه‌یی که به این مناسبت منتشر کرد نوشت: منصور قدرخواه یک کارگردان سینما بود که با تمام توان علیه استبداد مذهبی حاکم بر ایران مبارزه می‌کرد. او یک آزادیخواه چپ و عدالتخواه بود که همواره از جنبش مقاومت ایران پشتیبانی می‌کرد و دو دهه قبل، سرشار از شور مبارزاتی به شورای ملی مقاومت ایران پیوست.

از جانب خود و رفقایم در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، درگذشت این هنرمند مبارز و آزادیخواه را به خانواده زنده یاد منصور قدرخواه، به اعضای شورای ملی مقاومت ایران و به جامعه هنرمندان متعهد و ترقیخواه تسلیت می‌گویم.

آقای پرویز خزایی، نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نووردیک، در پیام تسلیت خود خطاب به خانم مریم رجوی نوشت:
ضمن اظهار تاثر شدید از درگذشت همرزم شورایی مان، آقای منصور قدرخواه، فقدان این یار کوشا و دلسوز مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران، علیه رژیم دیو خمینی و دد خامنه‌ای را، به شما و به برادر گرامی مسعود رجوی، و به تک‌تک اعضای این مقاومت فداکار، منسجم، مصمم و پایدار، تسلیت می‌گویم.

آقای نصرالله اسماعیل‌زاده، عضو شورای ملی مقاومت، با اظهار تأسف شدید نوشت: منصور عزیز، همسنگر شورایی‌ام بر اثر سکته قلبی از میان ما پر کشید و رفت. درگذشت آقای منصور قدرخواه هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران را به خانواده‌اش، به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، به مسئول شورای ملی مقاومت آقای مسعود رجوی و اعضای مقاومت تسلیت می‌گویم. یادش گرامی باد.

خانم فلور صدودی عضو شورای ملی مقاومت نیز درگذشت آقای قدرخواه را تسلیت گفت و از او تجلیل کرد و یادآوری کرد که قدرخواه به‌شدت به مقاومت و مجاهدین عشق می‌ورزید.

آقای محمد حسین تسوجی، عضو شورای ملی مقاومت ضمن تسلیت خود نوشت: فقدان نابهنگام همرزم شورایی، آقای منصور قدرخواه را به حضور خانواده محترم قدرخواه، مسئول شورای ملی مقاومت ایران، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، اعضای شورای ملی مقاومت و کلیه دوستان و هواداران مقاومت مردمی تسلیت می‌گویم.
او به جد سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت را تنها ارگان توانمند به سرنگونی رژیم ددمنش حاکم بر ایران می‌دانست و در این زمینه بسیار فعالانه و پیگیرانه برخورد می‌کرد.
باشد که روح او چون دیگر هنرمندان راه آزادی ایران بر چهره‌های خندان فرزندان ایران آزاد فردا نقش بندد.

یادش همیشه زنده، روانش تا ابد شاد و راهش همواره پاینده باد.

دکتر حسین سعیدیان، عضو شورای ملی مقاومت، فقدان منصور قدرخواه همرزم شورایی و هنرمند متعهد و حامی مجاهدین و همچنین درگذشت مادر مجاهد هما دشتی و مادر مجاهد مهری جنت پور (داعی الاسلام). را تسلیت گفت و برای آنها شادی روح، و رحمت الهی آرزو کرد.

آقای بهرام مودت، ملی‌پوش فوتبال ایران و عضو شورای ملی مقاومت و خانم فیروزه اجاق از قهرمانان ورزش میهنمان طی پیام تسلیت خود به خانم رجوی نوشتند:
فقدان و ضایعه درگذشت دوست و برادرمان منصور قدرخواه عضو ارزنده شورای ملی مقاومت، مبارز خستگی‌ناپذیر و هنرمند فیلمساز با ارزش و متعهد را به شما، مسئول شورا، دوستان شورایی، خانواده محترم قدرخواه، حامیان و ملت ایران تسلیت می‌گوییم

زنده یاد منصور قدرخواه از با وفاترین و پایدارترین اعضای خانواده بزرگ مقاومت بود

به‌ویژه خالصانه سرشار از عشق و تعهد نسبت به مجاهدین و اشرفیان بود. از آنجا که نسبت به خمینی دجال و خامنه‌ای جانی کینه‌ای عمیق داشت یک لحظه در راستای سرنگونی رژیم فاشیستی آخوندها از مبارزه و فعالیت کوتاه نمی‌آمد

خانم گیسو شاکری، هنرمند آزاده و مترقی میهنمان طی پیام تسلیتی خطاب به منصور قدرخواه نوشت:
منصور قدرخواه عزیز! کارگردان و هنرمند تبعیدی! تو از میان رفتنی نیستی که با مبارزه و مقاومت و پیگیری‌ات برای آزادی مردم ایران از هنرت ابزاری ساختی بس مهلک و کارساز علیه رژیم جمهوری اسلامی و (برای) افشای جنایتهایش.

اگر چه عوامل و بلندگوهای وابسته به ارتجاع کوشیدند تا با سکوت خود در مورد آثار بسیار هنرمندانه و پر محتوایی که ساختی، تو را به‌دلیل حضور پر رنگت در شورای ملی مقاومت از محیط فرهنگی و هنری حذف کنند اما به‌رغم این فضا سازی مسموم، جایگاهی ماندنی در تاریخ هنر مقاومت ایران داری. هنرمندی مبارز و پابرجا و استوار با عزمی راسخ در راه آزادی مردم که آثار و زندگیش الگویی است برای هنرمندان و آیندگان تا بدانند که جایگاه یک هنرمند متعهد به آرمانهای انسانی کجاست. همیشه با ما هستی.

آقای خسرو شهریاری نویسنده و کارگردان تئاتر در پیام تسلیت خود نوشت:
برای منصور قدرخواه عزیزم، کارگردان و طراح و نویسنده و تهیه کننده‌ی مبارز

چنان با اعتماد و اطمینان و شور شوق سخن می‌گفت انگار که در راه بازگشت به ایرانی آزاد و دموکراتیک است رها شده از پنجه‌ی ملایان فاشیست خونریز. منصور صادق بود. دوست داشتنی بود. تصویری از یک هنرمند پرکار و خلاق و مسئول و مبارز بود که توطئه‌ی سکوت را بر خود و هنرش به اتهام بودن در کنار یک نیروی مبارز مصمم به‌سر نگونی پذیرفته بود و این سکوت را نادیده می‌گرفت. جایش برای همیشه در کنار هنرمندان مبارز و متعهد خالی ست.

آقای جمشید پیمان، نویسنده و شاعر متعهد میهنمان نوشت: منصور قدرخواه، دوست نازنیم، هنرمند و نویسنده و شاعر، مبارز خستگی ناشناس راه آزادی و عضو وفادار شورای ملی مقاومت، به جاودانگی پیوست.
با شرافت زیست، شرافتمندانه با ضد آزادی پیکار کرد و در اوج شرافت جهان را واگذاشت.

جمشید پیمان با درج آخرین گفتگوی دوستانه‌اش با منصور قدرخواه در فیس‌بوک، نقل می‌کند که بعد از توصیه و سفارش من در مورد درمان و رسیدگی به بیماریش، منصور قدرخواه با روحیه‌یی سرشار تشکر کرد، و در پاسخ گفت: بهترین دارو برایم مبارزه با این رژیم است!
یاد این هنرمند متعهد و مبارز گرامی باد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d52fa6ac-2ea6-445f-9a8f-5cbafec860a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات