728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۰آذر ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
هر چند صفحات اول روزنامه‌های حکومتی پر است از عنوانهای مربوط به نامه خامنه‌ای به جوانان غرب و دود و دمهای ابراز سلامتی پاسدار سلیمانی، اما هیچ‌یک از آنها کوچکترین اشاره‌یی به مسدود شدن حساب کاربرانی که این دود و دمها را در توئیتر تبلیغ کرده بودند نکرده‌اند. دجالگری روزنامه‌های باند خامنه‌ای برای ثبت مراسم اربعین به اسم رژیم صفحات اول روزنامه‌های این باند را پرکرده است، سایر عنوانها مربوط می‌شود به اوجگیری تخاصمات باندی و ابراز وحشت از نتایج گزارش آمانو:


قانون: عاشورا و اربعین را ایرانیزه نکنیم

رسالت: رئیس مجلس: پرونده PMD بسته نشود نمی‌توانیم حرکت ترسیم شده‌ای در مذاکرات انجام دهیم.

کیهان: اصرار اوباما بر حمایت سیاسی و علنی از یک نویسنده هتاک به پیامبر اعظم در حالی است که برخی محافل سیاسی و رسانه‌یی آلوده در داخل اصرار داشته با بزک سیمای رئیس دولت شیطان بزرگ، او را معتدل و میانه‌رو و اهل تعامل و احترام به اسلام و مسلمانان نشان دهند.

آرمان: انتقاد با هنر از برهم زدن مراسم اصلاح طلبان: با اقدامات خودسرانه برخورد شود

آرمان: این روزها مشغول کشف ترفندهای نفوذ استکبار است؛ شغل جدید احمدی‌نژاد

قانون: هاشم زاده هریسی: تحقیقات محلی باعث شکاف ملی نشود

کارون: موسوی تبریزی: وزارت کشور توجه بیشتری به امنیت انتخابات داشته باشد


در روزنامه‌های حکومتی ضمن ابراز وحشت از احتمال منفی بودن گزارش آمانو، برخلاف قبل اذعان کرده‌اند که به تمام خواسته‌های آژانس عمل کرده‌اند:


وطن امروز: لاریجانی: تا جایی که امکان بود ما بر اصول و مواضع خود ایستادگی کردیم و توافق هسته‌یی صورت گرفته، یک بسته قابل‌قبول است، به شرط این‌که غربی‌ها تحریم‌ها را برداشته و به تعهدات خود از جمله پی‌ام‌دی عمل کنند
غربی‌ها این مسأله را سالیان سال است که طول داده‌اند، حال برای حل آن لیستی برای گفتگو داده‌اند که آن لیست انجام شد.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان اظهارات آمانو و گزارش هنوز منتشر ن شده آژانس را پیشاپیش بر سر باند رقیب می‌زنند:


وطن امروز: پیش‌بینی می‌شود همان‌گونه که دولت برجام را فارغ از متن تأمل‌برانگیز آن، دستاورد ملی عنوان کرد، احتمالاً گزارش آژانس را هم فارغ از محتوای آن، به‌مثابه بسته شدن پی‌ام‌دی عنوان خواهد کرد.



روزنامه‌های باند رفسنجانی ضمن ابراز نگرانی از منفی بودن گزارش آژانس، بر ضرورت مسیر زهرخوران در هر صورت تأکید می‌کنند:


آرمان: علت اصلی همه مشکلات ایران در طول دو دهه گذشته پرونده «پی‌ام‌دی» بوده است و در این گزارش‌ها ادعا شده که ایران از انرژی هسته‌یی در مسیر غیرصلح‌آمیز استفاده می‌کند از این‌رو اگر قرار بر این باشد که این مسأله برای همیشه مختومه اعلام نشود همه گام‌های ایران برای اجرای برجام می‌تواند خسارت و هزینه‌هایی در بر داشته باشد. زیرا ایران پس از این‌که سانتریفوژهایش را غیرفعال کرد و پس از این‌که زیر بار همه تعهدات رفت آژانس می‌تواند پس از یک هفته گزارشی را تنظیم و تدوین و ارائه کند که در جهت غیرصلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌یی ایران منتشر شود و بر مبنای گزارش آژانس سازمان ملل می‌تواند علیه ایران دوباره قطعنامه صادر کند


آرمان: چنین ادعا‌هایی مبنی بر این‌که ما نمی‌توانیم به‌طور کامل اعلام کنیم پرونده هسته‌یی ایران صلح‌آمیز است قبلاً هم از طرف آژانس مطرح شده است‌ و باید پرسید اکنون چه منظوری د‌ارند‌، یا چه اتفاقی موجب پیش کشید‌ن چنین سخنانی شده است؟
اگر ایران واقعاً خواهان د‌وام برجام است، شاید‌ بهتر باشد به تلاشهای بیشتر در این مورد ادامه داده و رایزنی و مذاکرات با تمامی طرفهای مذاکره و حتی آژانس را در دستور کار قرار دهد تا دیگر هیچ بهانه‌یی در دست آنها برای به انحراف کشیدن پرونده هسته‌یی به وجود نیاید‌.


بی‌عملی دولت روحانی در برابر تهاجمات چماقداران باند خامنه‌ای صدای روزنامه‌های هم باندی خودش را هم درآورده است:


آفتاب یزد: فقط یک ذره اقتدار: اگر تا قبل ازاین، جماعت فوق فقط شعار می‌دادند و نهایتاً سنگی یا کلوخی به سمت سخنران پرتاب‌ می‌نمودند امروز برای آن که دلواپسی خود را کامل نمایند سلاح سرد از نوع نوک تیز آن را هم در کنار ادوات ابراز دلواپسی خود گذاشته‌اند.
بالطبع وزارت کشور هم لطف نموده ابراز تأسف نموده و قول پیگیری داده‌اند. اما حقیقت مطلب را بخواهید ما نه آن ابراز تأسف‌ها را جدی گرفته‌ایم و نه آن قول‌ها برای پیگیری را. اتفاقاً برادران دلواپس هم مثل ما فکر می‌کنند و حداقل در این مورد اتفاق‌نظر داریم؛ چرا که آنان هم کلاً دولت و وزارت کشور را جدی نگرفته‌اند!
باید به فکر چاره بود. کاری کرد کارستان. این‌که من بنویسم «خودسرها حمله کردند و بر هم زدند و بردند» و دولت هم بیاید بگوید: «ای وای! چه بد! بی‌قانونی شده است و باید پیگیری شود». که نشد حرف حساب.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab550392-52e2-4303-b835-718a8da6df6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات