728 x 90

اخبار اروپا,

افزایش یکصد میلیون نفر به جمعیت فقیر جهان با افزایش دمای زمین تا سال ۲۰۳۰

-

بانک جهانی
بانک جهانی
بانک جهانی روز دوشنبه 18ابان 94 با تأکید به لزوم اقدامات ’جدی’، ’فوری’ و ’هماهنگ’ در جهت مبارزه با گرمایش کره زمین هشدار داد. درصورتی‌ که تدابیر و سیاستهای هوشمندانه‌ی لازم در جهت مبارزه با گرمایش زمین اتخاذ نگردد، تا سال ٢٠٣٠ میلادی بیش از یکصد میلیون نفر دیگر به جمعیت فقیر جهان اضافه خواهد شد.

در گزارش بانک جهانی موسوم به ’کاپ ٢١’ آمده است: قاره آفریقا، بیش از سایر نقاط جهان در معرض گرفتاریهای ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار دارد و در صورت عدم اجرای سیاستهای صحیح، تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش شدید قیمت مواد خوراکی در این منطقه از کره زمین خواهد شد که ضربه بسیار شدیدی به ساکنان این مناطق فقیرنشین خواهد بود چرا که در مناطق فقیرنشین جهان، بیش از نیمی از درآمد خانواده‌ها، صرف تهیه و خرید مواد خوراکی می‌شود.

برپایه همین گزارش، کشورهای آسیای جنوبی، پس از قاره آفریقا از جمله مناطقی هستند که بیشترین تاثیرات منفی را در برابر تغییرات آب و هوایی متحمل می‌شوند.

گزارش بانک جهانی در حوزه سلامت و بهداشت تأکید می‌کند که با افزایش بیش از دو درجه سانتیگراد همچنین شاهد رشد بیماریهای گوارشی و مالاریا خواهیم بود.

نشست تغییرات آب و هوایی پاریس (کاپ ٢١) از روز ۳٠ نوامبر با حضور رهبران بیش از ١٩٠ کشور جهان در پاریس برگزار خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a4d99c1-dca4-4611-9876-55e324bff048"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات