728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

عملکرد زهر یا روغن ریخته

-

روحانی
روحانی
آخوند روحانی که قرار بود طبق برنامه روز سه‌شنبه7مرداد از نیویورک بازگردد، اعلام کرد که به‌دلیل احترام به کشته شدگان حادثه منا سفرش را نیمه تمام گذاشته و یک روز زودتر یعنی دوشنبه نیویورک را می‌کند.
 
پیش از این ‌روزنامه حکومتی رسالت 6مهر 94 گفتگوی پاسدار شریعتمداری با خبرگزاری فارس رژیم را درج کرده است که وی با انتقاد از ادامه سفر روحانی به نیویورک پس از حادثه منا و ضایعه کشته شدن صدها تن از حجاج ایرانی در این حادثه گفته است: ”ادامه سفر ایشان علاوه بر آن که در عرف دیپلوماتیک اقدامی غیرقابل توجیه تلقی می‌شود، اهانت به مردم و بی‌اعتنایی به جان‌باختگان و خانواده‌های آنان نیز هست... . پس از وقوع ضایعه جانسوز منا و شهادت صدها تن از حجاج ایرانی، انتظار آن بود که رئیس‌جمهور بلافاصله سفر خود را متوقف کرده و به کشور بازمی گشت“.
 
درادامه انتقاد دلواپسان به ادامه سفر روحانی پس ازحادثه منا روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای 7مهر94 با عنوان ”کدام سفرنیمه تمام؟! “ می‌نویسد: ”این انتظار وجود داشت با توجه به کشته شدن بیش از 100 ایرانی در منا و احتمال افزایش شمار این کشته‌ها تا 400نفر، رئیس‌جمهور به‌رسم اقدام همتایان خود هنگام وقوع چنین حوادثی، سفر غیرضروری به نیویورک را لغو کرده و به ایران بازمی‌گشت“.
 
همین روزنامه از قول ضرغامی رئیس سابق صدا و سیمای رژیم نوشته است: ”هوووورا به این تصمیم ملی! از آقای روحانی بعید بود که با توجه به تجربه‌ دیپلوماتیک‌شان، ندانند که ابعاد حادثه در حدی است که باید در همان ساعتهای اولیه نیویورک را ترک می‌کردند تا مجبور به لبخندهای مکرر سیاسی در دیدارهای نه‌چندان مهم نباشند»
 
اما به‌رغم این‌که روحانی بر اثر فشار دلواپسان باند خامنه‌ای به کشور باز گشت، آنها حملات خود را ادامه داده و گفتند که روحانی روغن ریخته را نذر امام‌زاده کرده چرا که پس از حادثه منا به دیدارهایش ادامه داده و پس ازانجام دیدارهای مهم و آخر کار به یاد احترام به کشته شدگان حادثه منا افتاد و نیویورک را ترک کرد.
 
روزنامه وطن امروز 7مرداد در این رابطه باز هم از روحانی طلبکاری می‌کند که چرا برای ترک نیویورک دیر اقدام کرده است: ”شرافتمندانه خواهد بود که دولت و حامیانش آن‌قدر صداقت داشته باشند که همین نظرشان را صریح بیان کنند، نه این‌که در اقدامی پوپولیستی بگویند رئیس‌جمهور سفرش را به‌خاطر فاجعه منا نیمه‌تمام گذاشت و از مردم پنهان کنند که سفر او از ابتدا هم قرار بود تا 7مهر باشد. عملکرد دولت در مواجهه با دولت عربستان و فاجعه منا چندان وضعیت مناسبی ندارد “.
 
متقابلاً باند روحانی در یک عکس‌العمل تدافعی با دلواپسان مقابله کرده و در این رابطه عکس‌العمل روزنامه آفتاب یزد وابسته با باند رفسنجانی- روحانی قابل‌ توجه است: ”عجب ماجرایی است، خودشان هم نمی‌دانند مردم با کدامین سازشان باید همراه شوند. برای آنها هر اقدامی که از سوی رئیس‌جمهور صورت بگیرد نیمه خالی لیوانش را باید دید. همین دیروز نقل‌قول‌هایی از افراد تندروتر از آن رسانه‌ها! مطرح شد و به انتقاد از عملکرد حسن روحانی پرداختند و فغان مخالفت سر دادند که چرا حسن روحانی راهی نیویورک شده و سفرش را ادامه داده است آن هم بعد از فاجعه منا در عربستان که دنیا را تکان داد؟ ’الّا و ’ بلّا’ باید به ایران بازگردد“.
 
سپس این روزنامه به بهانه جدید دلواپسان اشاره می‌کند به‌رغم این‌که روحانی را مجبور به بازگشت کردند، حال که روحانی به خواسته آنها عمل کرده، بهانه دیگری را جور کرده‌اند که چرا روحانی دیر برگشته است: ”این بار خواستند تا اینگونه به مخاطبین‌شان القا کنند که بازگشت حسن روحانی برای حضور در تشییع پیکر جانباختگان ایرانی مراسم حج، با لغو ادامه سفر او در نیویورک صورت نگرفته بلکه با اتمام روزهای این سفر انجام شده است! “ (آفتاب یزد7مهر94)
 
روزنامه حامی دولت بهار7مهر 94 نیز نوشته: ”امروز دیگر مانند عصر قاجار نیست که ارتباطات فقط به‌صورت حضوری انجام شود، با توجه به تکنولوژ یهای نوین ارتباطی آقای روحانی هر لحظه پیگیر مسائل عربستان و اقدامات دولت و مسئولان بود“.)
 
جنگ و جدال باندها در این زمینه نیز نشان‌دهنده شقه وشکاف عمیقی است که در رژیم ولایت وجود دارد. شکافی که به‌خصوص بعد از زهر خوران اتمی شدت وحدت بیشتری یافته و سرانجام بدی را برای رژیم تصویر می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95edd4df-f04b-4bc4-bf29-8551d6e28ccf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات