728 x 90

بحران سياسي عراق,اعتراضات در عراق,اخبار عراق,

استمرار تظاهرات علیه فساد در عراق

-

 تظاهرات عراق دولت مدنی عدالت اجتماعی
تظاهرات عراق دولت مدنی عدالت اجتماعی
شب گذشته 3مهر 94 خبرگزاری المدی عراق و تلویزیون التغییر از برگزاری تظاهرات در روز جمعه در بغداد، دیوانیه، بصره و ذیقار خبر دادند که در آن تظاهر کنندگان خواستار اجرای اصلاحات جدی و محاکمه فاسدان شدند و اعلام کردند از فعالان تظاهرات حمایت می‌کنند.
 
برگزاری این تظاهرات به‌رغم این صورت گرفت که روز قبل از آن اعلام شده بود تظاهرات به‌دلیل عید قربان برگزار نخواهد شد.
 
خبرگزاری المدی گفت: در عید قربان در روز جمعه مردم دیوانیه در تظاهرات این شهر اعلام کردند در صورت پاسخ ندادن به خواسته‌های مشروعشان نسبت به ” انقلاب مردمی عظیم“ هشدار می‌دهند.
در این تظاهرات که به‌دنبال ربوده شدن جلال شحمانی از فعالان معروف اجتماعی بود؛ تظاهر کنندگان خواستار روشن شدن وضعیت شحمانی و محاکمه عاملان ربودن او شدند.
 
به گزارش المدی در تظاهرات دیوانیه مردم پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: اصلاحات بدون اصلاح قضاییه معنی ندارد…
 
المدی گفت: در تظاهرات ذیقار در روز جمعه فعالان مدنی دولت مرکزی را به آزاد کردن فعالان بازداشت شده که در اسارت نیروهای امنیتی یا شبه‌نظامیان مسلح هستند فراخواندند.

تلویزیون التغییر از تظاهرات گسترده‌ در دیوانیه علیه فساد خبر داد و گفت: جمعیت بزرگ تظاهر کننده در دیوانیه خواهان اجرای جدی اصلاحات دولتی و کنار نهادن بی‌توجهی به اجرای خواسته مردم شد.
 
التغییر افزود: فعالان در دیوانیه خواهان حضور فوری عبادی در این استان برای اطلاع از مشکلات این شهر شدند.

التغییر گزارش داد تظاهرات ناصریه در تأکید همبستگی تظاهرات مردم با همه دستگیر ‌شدگان و ربوده‌شدگان از فعالان جنبش مردمی بود و تظاهر کنندگان خواستار اجرای اصلاحات و محاکمه فاسدان و افشا و محاکمه ربایندگان فعالان تظاهرات مردمی شدند.
 
التغییر در گزارش خود از تظاهرات بصره نیز گفت: تظاهر کنندگان در این شهر خواهان پاسخ به خواستهای تظاهر کنندگان و خواهان آزادی فعال اجتماعی جلال شحمانی شدند که در بغداد ربوده شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5751188b-ad77-476b-89ac-0ababb2306be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات