728 x 90

اخبار سوريه,

تهاجم رزمندگان به مواضع نظامیان اسد و سپاه پاسداران در لاذقیه

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
با وجود دخالت نظامی مستقیم روسیه در لاذقیه و شرکت آن در جنگ در کنار رژیم اسد، رزمندگان سوریه عملیات خود را در این منطقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی نبی یونس و جبل الاکراد گسترش داده‌اند.
تلویزیون اورینت:
به‌نظر می‌رسد که ساحل سوریه ترس و دلهره رژیم اسد را برانگیخته و آن را به خود مشغول کرده است. زیرا به‌عنوان پناهگاهی برای رژیم در صورت فروپاشیدن و سقوط دمشق پایتخت سوریه محسوب می‌شود. در عین‌حال روسیه نیز در این نبردها به‌طور نظامی خود را وارد کرده است. بعد از حمایت و کمک و سازماندهی و بازسازی فرودگاه حمیمین نزدیک شهر جبله و ارسال تانکهای روسی به لاذقیه، رزمندگان تهاجم گسترده‌یی را علیه چندین پایگاه و مرکز تجمع نظامیان و شبه‌نظامیان اسد در جبل‌الاکراد انجام دادند.
 در این عملیات اغلب گروه‌های رزمنده در منطقه ساحل سوریه، شرکت داشتند. رزمندگان با سلاحهای سنگین مواضع دشمن را در هم کوبیدند تا بتوانند تهاجم را در ارتفاعات شهرک جب احمر شروع کنند.
 سپس آنها بر چندین تپه استراتژیک در دامنه ارتفاعات نبی یونس مسلط شدند. این منطقه چند هفته پیش صحنه عملیات استراتژیک رژیم اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الله و سپاه پاسداران بود که اکنون نیروهای روسی هم به آنها اضافه شده است. هدف آنها باز کردن راه مواصلاتی شهر جورین در حومه حما و مسیاف در حومه لاذقیه است.
نبردهای ساحل همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا بر صحنه نظامی سوریه به‌طور کلی تأثیرگذار است. رزمندگان عملیات در این منطقه را به‌عنوان بخشی از عملیات ارتش فتح که امتداد عملیات لاذقیه است، بحساب می‌آورند.
همزمان، رزمندگان در اطراف دمشق و شهرک اسد و غوطه شرقی همین برای کم کردن فشار بر رزمندگان این جبهه دست به‌عملیات می‌زنند.
عملیات رزمندگان در عین‌حال هشداری به روسیه است که ورود به این منطقه عواقب جدی برای آنها دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0ebfb58-f007-4a74-9dda-382c71567050"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات